جک S5 فیس لیفت

بررسی جک S5 فیس لیفت کرمان موتور؛ مشخصات فنی و امکانات رفاهی

جک S5 فیس لیفت به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده جک اس 5 معمولی محسوب می‌شود که اخیرا به بازار عرضه شد. در ادامه مشخصات فنی و امکانات رفاهی این کراس اوور کرمان موتور را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

طی سال‌های اخیر مونتاژکنندگان داخلی انواع کراس اوورهای جدید چینی را به بازار ایران عرضه کردند. در همین راستا کرمان موتور با توجه به قدیمی شدن کراس اوور جک اس 5 تصمیم گرفت تا نسخه فیس لیفت آن را برای رقابت بهتر با رقبا به بازار عرضه کند. در ابتدای سال 1400 جک S5 فیس لیفت به دست مشتریان رسید و اکنون قصد داریم مشخصات فنی و ظاهری این خودرو را مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی جک S5 فیس لیفت کرمان موتور

مشخصات فنی

جک S5 فیس لیفت

کرمان موتور برای این کراس اوور به جای موتور 2 لیتری توربوشارژ از یک نسخه 1.5 لیتری TGDI استفاده کرده است. در واقع برای کاش مصرف سوخت و عدم کاهش قدرت پیشرانه مهندسان از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند، اما استفاده از تکنولوژی TGDI یا همان Turbocharged Gasoline Direct Injection یکی از راه‌های مرسوم برای این کار محسوب می‌شود.

پیشرانه‌هایی که به سیستم سوخت‌رسانی TGDI مجهز هستند، بنزین با فشار بالا و از طریق ریل مشترک سوخت به شکل مستقیم به داخل سیلندر برای احتراق تزریق خواهد شد. در سیستم MPI سوخت ابتدا در منیفولد تزریق می‌شود، اما در سیستم GDI یک انژکتور روی هر سیلندر قرار داشته و پاشش سوخت به شکل مستقیم برای هر سیلندر جداگانه انجام خواهد شد.

موتور 1.5 لیتری کراس اوور جک S5 فیس لیفت در حالت یورو 5 می‌تواند قدرتی برابر با 161 اسب بخار و گشتاور 251 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعت دو کلاچه نیز همانند قبل قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل خواهد کرد.

بخش ظاهری

جک S5 فیس لیفت

طراحان در نمای جلو برای جلوپنجره و سپر خودرو تغییراتی را در نظر گرفتند و اکنون این خودرو به شکل استاندارد از چراغ روشنایی روز نیز بهره می‌برد. در بخش کناری نیز پایه آینه‌ها با مدل‌های قدیمی تفاوت داشته و اکنون برای افزایش میدان دید آینه‌های جانبی ارتفاع آن افزایش پیدا کرده است.

جک S5 فیس لیفت

در نمای عقب این خودرو نیز شاهد تغییر خاصی نیستیم. البته لوگوها و بج‌های خودرو اندکی با تغییر مواجه شدند؛ برای مثال رنگ S در عبارت S5 از قرمز به آبی تغییر یافته و یک لوگو 1.5 TGDI نیز در لبه پایینی صندوق سمت چپ به چشم می‌خورد.

بخش داخلی

جک S5 فیس لیفت

در کابین این خودرو بر خلاف تصاویری که شرکت کرمان موتور منتشر کرده بود، چرم صندلی‌ها یکدست مشکی بوده و برای آن تیکه‌های قهوه‌ای در نظر گرفته نشده است. تودری‌ها نیز از چرم قهوه‌ای بهره می‌برند و کنسول میانی نیز به طور کامل با چرم قهوه‌ای پوشانده شده است. ضمن این که طراحان برای تمام قسمت‌های مشکی پیانویی از تزئینات خاکستری رنگ با طرح کربن استفاده کردند. اضافه شدن کروز کنترل و پنل مربوط به آن روی غربیلک فرمان از سایر نکات برجسته کابین محسوب می‌شود.

امکانات رفاهی و ایمنی

جک S5 فیس لیفت

از امکانات رفاهی و ایمنی جک S5 فیس لیفت می‌توان به سنسور نور و باران، صندلی برقی راننده با حافظه، سامانه کنترل پایداری، تریم داخلی چرم مصنوعی دو رنگ، مانیتور، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، یخ زدای مستقل شیشه جلو، ترمز پارک برقی، فرمان برقی، رینگ آلومینیومی، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سانروف، تهویه اتوماتیک دوگانه، 4 عدد کیسه هوا، چراغ روشنایی روز و کروز کنترل اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*