بهترین سدان های کامپکت

بهترین سدان های کامپکت جهان در سال 2021

در بازاری که شاسی بلندها و کراس اوورها قبضه‌اش کرده‌اند، خودروسازانی مثل بی ام و، نیسان و کیا همچنان سدان های کامپکت جذابی را ارائه می‌دهند.

با عرضه شاسی بلندها و کراس اوورهای فراوان با اشکال، اندازه‌ها و سبک‌های مختلف، تمایل مردم به سدان های سایز کوچک کاهش پیدا کرده است. در گذشته این خودروها انتخاب اول خانواده‌ها در سراسر جهان بودند. البته امروزه هم علی‌رغم کاهش تمایل بازار نسبت به آن‌ها، همچنان قابلیت رقابت با سایر بخش‌های بازار خودرو را دارند.

سدان های سایز کوچک اگرچه شاید ابهت شاسی بلندها را نداشته باشند و مثل آن‌ها توجهات را به خود جلب نکنند، همچنان خودروهایی کارآمد هستند که حتی می‌توانند در برخی از زمینه‌ها از شاسی بلندها بهتر ظاهر شوند.

افرادی که تمایلی به خرید یک اس یو وی یا کراس اوور ندارند و در عین حال به دنبال خودرویی کارآمد با مزایای مختلف هستند، خوشبختانه همچنان گزینه‌های مناسبی را پیش روی خود دارند. در ادامه نگاهی به بهترین سدان های کامپکت جهان در سال 2021 خواهیم داشت.

بهترین خودروهای سدان کامپکت 2021

10. هوندا سیویک

سدان هوندا سیویک

هوندا سیویک یک خودروی مجهز با فضای زیاد برای سرنشینان و حمل بار است. این خودرو در حال حاضر با پیشرانه‌های مختلفی به عرضه می‌رسد و نسخه Type-R آن با قدرت 306 اسب بخار می‌تواند در زمره خودروهای مسابقه‌ای قرار بگیرد.

فضای داخلی هوندا سیویک

هوندا سیویک در واقع یک پکیج کامل را به شما ارائه می‌کند؛ امتیازات بالا در تست‌های ایمنی، مواد باکیفیت، هزینه به صرفه نگهداری و دوام بالا در طول زمان.

9. کادیلاک CT4

سدان کادیلاک CT4

کادیلاک CT4 با کیفیت سواری فوق‌العاده و پیشرانه‌های قدرتمند با عملکرد عالی، نام خود را تثبیت کرده است. CT4 از شاسیِ محور عقب و ظاهر اسپرت بهره می‌برد و حس لوکس بودن آن به خوبی به چشم می‌آید.

فضای داخلی کادیلاک CT4

کسانی که به دنبال یک سدان ویژه و قوی با سواری هیجان‌انگیز هستند، گزینه‌ای بهتر از کادیلاک نسخه CT4-V پیدا نخواهند کرد. CT4-V از یک پیشرانه 2.7 لیتری V6 توربوشارژ برخوردار است که قدرت 325 اسب بخار را به تولید می‌رساند و طی 4.8 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

8. مزدا 3

سدان مزدا 3

ظاهر جذاب، فرمان‌پذیری و سواری قابل قبول، قیمت نسبتاً پایین و در عین حال قابلیت‌های لوکس، جزو ویژگی‌های مزدا 3 به حساب می‌آیند.

فضای داخلی مزدا 3

مزدا 3 خودرویی به شدت مجهز است و امکاناتی را در اختیار شما می‌گذارد که ارزششان فراتر از قیمت اصلی 21 هزار دلاری‌ آن (برای نسخه پایه) است.

7. بی ام و سری 3

سدان بی ام و سری 3

کمتر کسی می‌تواند بی ام و سری 3 را ببیند و به زرق و برخ آن خیره نشود! بی ام و سری 3 خودروی لوکسی است که خودروسازان مختلف همواره تلاش می‌کنند تا خودروهایی مثل آن را تولید و عرضه کنند و در این بین، فقط تعداد کمی از آن‌ها موفق می‌شوند. نسخه 2021 سری 3 تقریباً یک خودروی بدون نقص است.

فضای داخلی بی ام و سری 3

بی ام و سری 3 با آپشن‌ها و پیشرانه‌های مختلف مطابق با انواع بودجه‌ها، نیازها و سلایق به عرضه می‌رسد و در جلب رضایت مشتری رقیب ندارد. کیفیت ساخت این سدان لوکس و کیفیت سواری آن واقعاً مثال‌زدنی است.

6. فولکس واگن جتا

سدان فولکس واگن جتا

فولکس واگن جتا شاید مثل برخی از رقبای خود ظاهر و طراحی چشمگیری نداشته باشد ولی این را با عملکرد، کیفیت ساخت، دینامیک عالی و مصرف سوخت بهینه کاملاً جبران می‌کند.

فضای داخلی فولکس واگن جتا

فولکس واگن جتا با فضای داخلی جادار و راحت، دارای ارزش خرید بالایی است. قیمت تیپ پایه این سدان با نام S از 20 هزار دلار آغاز می‌شود و قیمت تیپ اسپرت آن تنها 24 هزار دلار است که برای خودرویی با چنین امکاناتی قیمت بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

5. نیسان سنترا

سدان نیسان سنترا

نیسان سنترا ممکن است سریع‌ترین خودرو یا گزینه مناسبی برای جاده‌های پر پیچ و خم نباشد اما در مجموع خودروی خوبی با طراحی فوق‌العاده فضای داخلی‌ است که خود را در زمینه کارآمد بودن ثابت می‌کند.

فضای داخلی نیسان سنترا

سنترا که بهترین صندلی‌های جلو بین سدان های این لیست را به خود اختصاص می‌دهد، خودرویی مقرون به صرفه و یک گزینه بسیار مطمئن برای خانواده‌ها است. آیتم‌های Zero Gravity به کار رفته در فضای داخلی این خودرو، به شدت راحت هستند و راحتی شما در این خودرو را تضمین می‌کنند.

4. تسلا مدل 3

سدان تسلا مدل 3

تسلا با تسلا مدل 3 تقریباً تمام قابلیت‌های خودروهای بزرگ‌تر و گران‌تر خود را به یک خودروی جمع و جور و کامپت آورده است تا این بخش از بازار نیز بی‌نصیب از محصولات این تولیدکننده بزرگ خودروهای برقی نماند.

فضای داخلی تسلا مدل 3

تسلا مدل 3 قابلیت‌های پیشرفته‌ای را دارا است که باعث می‌شود رقبای بنزین‌سوز آن مثل بقایای زمان‌های دور به نظر برسند.

3. جنسیس G70

سدان جنسیس G70

سدان لوکس کره‌ای جنسیس G70 که در سال 2019 برنده خودروی سال آمریکای شمالی شد، مجهز به فناوری‌های پیشرفته است و کیفیت و راحتی فضای داخلی آن دست کمی از مرسدس بنز اس کلاس ندارد!

فضای داخلی جنسیس G70

جنسیس G70 در زمینه قدرت و سرعت هم کم نمی‌گذارد. پیشرانه 3.3 لیتری V6 توربوشارژ این خودرو با قدرت 365، شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعتِ 4.7 ثانیه‌ای را برای آن به ارمغان می‌آورد تا بتواند به راحتی در برابر خودروهای اسپرت درنده دیگر حرفی برای گفتن داشته باشد.

2. کیا فورته

سدان کیا فورته

کیا که زمانی به‌خاطر تمایل به تولید خودروهای ارزان سوژه خنده بسیاری از رسانه‌ها بود، امروزه به یک خودروساز سطح بالا تبدیل شده است که محصولات آن می‌توانند با نمونه‌های شرکت‌های بزرگ‌تر و خوشنام‌تر رقابت کنند.

فضای داخلی کیا فورته

کیا فورته با 5 تیپ مختلف، فضای داخلی جادار و مصرف سوخت عالی که در بزرگراه‌ها معادل 14 کیلومتر بر لیتر است، گزینه‌ای جالب توجه بین سدان های کامپکت موجود در بازار به شمار می‌رود. تنها نکته منفی این خودرو، استفاده از گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته بوده که مانع رسیدن به یک تجربه تمام و کمال شده است.

1. سوبارو ایمپرزا

سدان سوبارو ایمپرزا

سوبارو ایمپرزا زمانی در اواخر دهه 90 و اوایل دهه 2000 میلادی، گزینه‌ای محبوب بین سدان های اسپرت برای یک سواری سریع و هیجان‌انگیز بود اما نهایتاً رقبای جدیدی به بازار آمدند و آن را کنار زدند.

فضای داخلی سوبارو ایمپرزا

با این حال، سوبارو ایمپرزا 2021 که در تمامی زمینه‌ها نسبت به نسخه قبلی خود بهبود پیدا کرده، دینامیک متاثر از رالی با یک سیستم تمام چرخ متحرک فوق‌العاده را ارائه می‌دهد و یکی از خاص‌ترین گزینه‌های این لیست محسوب می‌شود.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این لیست از بهترین سدان های کامپکت جهان در سال 2021 چیست؟ به نظر شما جای کدام خودرو در این لیست خالی است؟