لوازم خانگی

اگر قصد خرید لوازم خانگی دارید، عجله کنید

اگر قصد خرید لوازم خانگی دارید، بهتر است عجله کنید چرا که به گفته یک کارشناس صنعت لوازم خانگی، افزایش نرخ ارز تأثیر مستقیمی روی بازار لوازم خانگی خواهد گذاشت.

احسان فدایی، کارشناس صنعت لوازم خانگی در پاسخ به این سؤال که این بازار از بالا رفتن قیمت ارز چه تأثیری می‌پذیرد،‌ بیان کرد اگرچه انتشار آمار غلط از سوی برخی از افراد باعث شده تا مردم چشم انتظار پایین آمدن قیمت‌ها باشند، اما نباید شانس زیادی برای این اتفاق قائل شد،‌ چرا که قیمت مواد اولیه تحت تأثیر مستقیم نرخ ارز قرار دارد و قیمت ارز نیز هم‌اکنون روند صعودی دارد.

نوسان نرخ ارز باعث افزایش قیمت لوازم خانگی می‌شود

فدایی با اشاره به این که تولیدکنندگان لوازم خانگی به دنبال افزایش قیمت دلار، وقت خود را برای ارزان شدن‌ آن هدر نمی‌دهند، عنوان کرد تولیدکننده لوازم خانگی به دلیل تیراژ بالای تولید،‌ سفارش‌گذاری مواد اولیه را به زمان دیگری موکول نمی‌کند و همزمان با بالا و پایین شدن قیمت ارز اقدام به انجام این کار می‌کند.

وی در ادامه افزود بالا بودن نرخ ارز در کنار هزینه‌های حواله باعث می‌شود قیمت ارزی که برای تولیدکنندگان تمام می‌شود از قیمت بازار بسیار بالاتر باشد. پس از آن تولیدکننده برای ورود مواد اولیه و قطعات مورد نیاز به کشور باید حداقل ۴ ماه منتظر بماند. هزینه خواب سرمایه نیز تأثیر مستقیمی روی قیمت آن کالا می‌گذارد. علاوه بر این باید به واسطه‌ها نیز توجه کرد،‌ چرا که تولیدکنندگان به منظور تهیه قطعات مورد نیاز باید از طریق چندین واسطه اقدام کنند.

بنابراین،‌ هزینه‌ها و خواب سرمایه همانند فنری جمع شده است که بالاخره رها خواهد شد. با توجه به این مسائل می‌توان گفت در صورتی که روند صعودی نرخ ارز ادامه دار باشد، یقینا لوازم خانگی نیز افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*