آپدیت اندروید 12 برای وان پلاس 9

آپدیت اندروید 12 برای وان پلاس 9 به دلیل مشکلات فراوان متوقف شد

چند روز پیش بود که انتشار آپدیت اندروید 12 برای وان پلاس 9 آغاز شد. اما ظاهراً به قدری مشکلات آن زیاد بوده تا وان پلاس آن را متوقف کند.

وان پلاس سابقه خوبی در انتشار سریع آپدیت‌های نرم افزاری ندارد؛ به همین خاطر وقتی چند رو پیش خبر انتشار آپدیت اندروید 12 برای وان پلاس 9 منتشر شده، ما تعجب‌زده شدیم. اما اکنون وان پلاس انتشار این بروزرسانی را بنا به دلایلی متوقف کرده است.

چندی پیش بود که وان پلاس تصمیم گرفت رابط کاربری سفارشی OxygenOS خودش را با رابط کاربری ColorOS شرکت اوپو ادغام کند و یکی از چیزهایی که بسیاری از کاربران دو گوشی وان پلاس 9 و 9 پرو را آزار می‌دهد، شباهت بسیار زیاد بروزرسانی اندروید 12 در این گوشی با رابط کاربری ColorOS اوپو است. هرچند این بیشتر به سلیقه کاربران برمی‌گردد و یک مشکل نیست، اما ظاهراً ادغام پایگاه‌های کد این دو رابط کاربری با یکدیگر می‌تواند یکی از دلایل پر از باگ بودن این نرم افزار جدید باشد.

فهرست مشکلات این بروزرسانی خیلی طولانی است، اما از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد روبرو اشاره کرد: استفاده نکردن نمایشگر از حداکثر نرخ رفرش، کرش شدن در منوها، مشکلات اتصال موبایلی، غیب شدن اپلیکیشن دوربین یا تماس، مشکل با پر نشدن خودکار اطلاعات و بسته نشدن تمام اپلیکشن‌ها از پس زمینه.

وان پلاس همچنین برخی از ویژگی‌های اندروید 12 از جمله پاسخ سریع در حالت افقی گوشی و امکان سفارشی‌سازی آیکون‌های نوار وضعیت را هم در بروزرسانی اندروید 12 برای وان پلاس 9 نگنجانده است.

نسخه جدید آپدیت اندروید 12 برای وان پلاس 9 به زودی منتشر می‌شود

گفته شده که وان پلاس این به‌روزرسانی را در حال حاضر به حالت تعلیق درآورده و به زودی نسخه جدید آن را برای سری گوشی‌های OnePlus 9 منتشر می‌کند. در متن پیام این کمپانی آمده است:

ما از مشکلات ناشی از آپدیت OxygenOS 12 مطلع هستیم و تیم نرم افزاری ما در تلاش برای رفع آن‌ها است. در حال حاضر این بروزرسانی نرم افزاری را به حالت تعلیق درآورده‌ایم و در اسرع وقت یک نسخه جدید را عرضه خواهیم کرد.

وان پلاس می‌گوید درحال دریافت بازخورد کاربران است تا در نسخه بعدی نه تنها ایرادها و باگ‌ها را برطرف کند، بلکه هر شکایتی که کاربران از رابط کاربری دارند را هم برطرف کند.

اگر گوشی وان پلاس 9 را به خاطر سخت افزار عالی آن خریده‌اید ولی از آپدیت اندروید 12 در آن راضی نیستید، می‌توانید آن را به نسخه قدیمی‌تر OxygenOS بازگردانید یا گوشی خود را فکتوری ریست کنید تا تجربه نسبتاً پایدارتری را به دست بیاورید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*