رابط کاربری MIUI 13 شیائومی

جزئیاتی از امکانات جدید رابط کاربری MIUI 13 شیائومی فاش شد

جزئیات تازه‌ای از امکانات و تغییرات رابط کاربری MIUI 13 شیائومی منتشر شد. علاوه بر این، دو ویژگی مهم هم از این نسخه حذف شده است.

شیائومی هر هفته تغییراتی را در نسخه‌های آزمایشی MIUI ایجاد می‌کند. پیش از رونمایی رسمی رابط کاربری MIUI 13 ،‌ نسخه بتا آن تغییرات اساسی را در طراحی، امکانات جدید و حذف برخی ویژگی‌ها ارائه کرده است. در اینجا قصد داریم نگاهی به هر آنچه در MIUI Beta 21.12.4 وجود دارد بپردازیم.

وب‌سایت Xiaomiui می‌گوید، شیائومی دو چیز را از این نسخه حذف کرده، ویژگی‌های جدیدی را اضافه کرده و برخی از امکانات فعلی را در نسخه MIUI Beta 21.12.4 دستخوش تغییراتی کرده است.

حذف دو قابلیت Screen On Time و Weather Super Wallpaper

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی

اول و مهم‌تر از همه، آخرین نسخه بتا می یو آی ۱۳ دیگر گزینه‌ای برای چک کردن ساعت روی صفحه (SoT) ندارد. گوگل هم این ویژگی را در اندروید ۱۲ حذف کرده است. به نظر می‌رسد شیائومی هم از غول جستجوی جهان و صاحب اندروید پیروی کرده است. این تغییرات نشان می‌دهد نسخه بتا ۲۱.۱۲.۴ بر پایه اندروید ۱۲ ساخته شده است. البته کاربران هنوز هم می‌توانند از اپلیکیشن‌های متفرقه برای دستیابی به این ویژگی استفاده کنند.

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی

غول چینی قابلیت Weather Super Wallpaper که ژانویه گذشته معرفی کرده بود را هم از این نسخه حذف کرده است. این قابلیت حتی با نصب نسخه ۳.۰.۱.۰ اپلیکیشن MIUI Weather هم ناپدید می‌شود.

اضافه شدن Document Watermark به اپلیکیشن دوربین و Mi Drive به File Manager

اپلیکیشن دوربین MIUI یک گزینه واترمارک را برای اسکن اسناد دریافت کرده است. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند از کپی شدن اسناد مهم خود جلوگیری کنند.

علاوه بر این، کاربران اکنون می‌توانند مستقیماً از طریق اپلیکیشن File Manager در رابط کاربری MIUI 13 به فایل‌های فضای ابری Xiaomi Cloud خود دست پیدا کنند.

کاهش سطح Low Battery

سرانجام شیائومی زمان به نمایش درآمدن پیغام هشدار سطح کم باتری را از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش داد. پیشتر برای نصب یک به‌روزرسانی نرم افزاری جدید حتماً باید گوشی شما ۳۰ درصد شارژ داشت. با انی تغییر، فقط ۱۵ درصد شارژ هم برای نصب کافی است.

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی

انتظار داریم شیائومی طی هفته‌های پیش رو تغییرات بیشتری را هم در MIUI 13 معرفی کند.