قابلیت جدید واتساپ

7 قابلیت جدید که احتمالا سال آینده به واتساپ می‌آیند

سال میلادی آینده شاهد اضافه شدن قابلیت های جدیدی به واتس‌اپ، محبوبترین پیام رسان دنیا خواهیم بود. 7 قابلیت جدید واتساپ می‌تواند سبب تغییر چشمگیری در این اپلیکیشن بشوند.

از چند ماه گذشته تاکنون ویژگی‌های متعددی به واتساپ اضافه شده‌اند و ظاهرا قابلیت های جدید بیشتری نیز در راه هستند. برخی از این ویژگی‌ها در دست توسعه هستند و برخی دیگر نیز در مرحله بتا قرار دارند که یعنی زمان زیادی تا انتشار عمومی آنها باقی نمانده است. با گجت نیوز همراه باشید تا نگاهی به ویژگی‌های جدید WhatsApp بیندازیم. این قابلیت‌ها می‌توانند کیفیت این پیام‌رسان را بهبود ببخشند.

قابلیت های جدید واتساپ در سال 2022

پنهان کردن «آخرین بازدید» از برخی مخاطبین مشخص

واتساپ از همان ابتدا به کاربران اجازه می‌داد که زمان آخرین باری که آنلاین بودند را از مخاطبان خود پنهان کنند. این ویژگی برای افرادی که نسبت به حریم شخصی خود حساس هستند، بسیار مفید است؛‌ اما مشکل اینجاست که اگر این قابلیت را فعال کنید، شما نیز نمی‌توانید Last Seen سایر افراد را مشاهده کنید.

قابلیت جدید واتساپ

هرچند که برخی از کاربران تمایل دارند که زمان آخرین باری که آنلاین بوده‌اند را از تنها برخی مخاطبان خود پنهان کنند. خوشبختانه واستاپ قصد دارد به زودی قابلیتی را اضافه کند که به واسطه آن کاربران می‌توانند امکان مشاهده Last Seen خود را فقط در اختیار برخی مخاطبین قرار دهند.

این قابلیت هم اکنون در مرحله بتا قرار دارد و در چند هفته یا چند ماه آينده برای همه کاربران عرضه خواهد شد.

عدم محدودیت زمانی برای حذف پیام‌های ارسالی

در حال حاضر نیز واتساپ به کاربران اجازه می‌دهد تا پیام‌های ارسالی را به صورت دو طرفه حذف کنند؛ اما برای این کار با محدودیت ۴۰۹۶ ثانیه‌ای (۶۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه) مواجه هستند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، واتساپ در حال بررسی حذف این محدودیت زمانی است. بدین ترتیب کاربران می‌توانند همانند تلگرام پیام‌های خود را به راحتی حذف کنند.

قابلیت جدید واتساپ

البته هنوز هیچ زمانبندی مشخصی برای ارائه این قابلیت ارائه نشده است و به همین خاطر می‌توان گفت که کاربران باید اندکی صبور باشند.

پشتیبانی از چند دستگاه

مدت‌ها بود که کاربران از واتساپ درخواست می‌کردند امکان استفاده از چند دستگاه بدون نیاز به اتصال گوشی هوشمند را فراهم کند. ظاهرا به زودی این قابلیت برای تمامی دستگاه‌ها عرضه خواهد شد. این ویژگی ابتدا در چند بیلد بتا دیده شد و در نهایت نیز به صورت رسمی در حالت بتا منتشر شد.

در حال حاضر اگر وارد نسخه دسکتاپ یا وب واتساپ شوید، گزینه‌ای برای امتحان کردن این قابلیت در حالت بتا مشاهده خواهید کرد. به شخصه چند هفته است که از این قابلیت استفاده می‌کنم و با مشکل خاصی نیز مواجه نشده‌ام.

قابلیت جدید واتساپ

البته این قابلیت هنوز در حالت بتا قرار دارد و به همین خاطر فقط می‌توان از یک حساب کاربری در حداکثر ۴ دستگاه استفاده کرد و لود شدن چت‌ها در نسخه دسکتاپ نیز کمی طول می‌کشد. همچنین برخی چت‌های قدیمی‌تر به خوبی با گوشی هماهنگ نیستند. هرچند که قطعا این مشکلات در نسخه نهایی برطرف خواهند شد.

قابلیت جدید انجمن

واتساپ در حال کار روی یک قابلیت جدید انجمن محور است. این قابلیت مشابه گروه‌ها و کانال‌های برنامه Discord خواهد بود. البته این قابلیت با گروه‌های فعلی واتساپ کاملا فرق خواهد داشت. در انجمن‌ها ادمین کنترل بیشتری روی جنبه‌های مختلف برنامه دارد و می‌توانند همانند Discord، گروه‌های متعددی را در خود انجمن ایجاد کنند.

قابلیت جدید واتساپ

مثل سایر چت‌های واستاپ، پیام‌های انجمن نیز سرتاسر رمزنگاری خواهند شد. در حال حاضر جزئیات بیشتری از این قابلیت منتشر نشده است؛ اما با توجه به سختی پیاده کردن این ویژگی، نمی‌توان انتظار ارائه عمومی آن را در سه ماهه اول 2022 داشت.

لاگ‌ اوت از واتساپ

واتساپ می‌خواهد گزینه لاگ اوت (خروج از حساب کاربری) را جایگزین گزینه «حذف حساب کاربری» کند. بدین ترتیب واتساپ نیز همچون فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی خواهد شد. این قابلیت اخیرا در نسخه بتا واتساپ مشاهده شده بود و احتمالا به زودی برای هر دو نسخه اندروید و iOS این برنامه عرضه خواهد شد.

قابلیت جدید واتساپ

گویا دلیل واتس‌اپ برای اضافه کردن این گزینه، امکان استفاده از یک حساب کاربری در چندین دستگاه به صورت همزمان است.

اینستاگرام ریلز در واتساپ

کار اضافه کردن قابلیت Instagram Reels به واتساپ در حال پیشرفت است. بدین ترتیب کاربران می‌توانند مستقیما از واتساپ ویدیو‌های ریلز اینستاگرام را تماشا کنند. این کار می‌تواند بخشی از برنامه شرکت متا (فیسبوک) برای ادغام واتساپ و سایر برنامه‌هایش باشد.

قابلیت جدید واتساپ

برای یادآوری باید بگوییم که سال گذشته اینستاگرام بخشی را برای اشتراک گذاشتن ویدیو‌های کوتاه با نام Reels به پلتفرم خود اضافه کرد.

بخش بعدا بخوانید

بخش بعدا بخوانید ظاهرا نسخه بهبود یافته‌ای از قابلیت «چت‌های آرشیو شده» واتساپ خواهد بود. وقتی یک چت را به قسمت بعدا بخوانید انتقال دهید، واتساپ دیگر برای آن نوتیفیکیشن نشان نخواهد داد. همچنین در این بخش شاهد «Vacation mode» نیز خواهیم بود که سبب می‌شود قابلیت جدید در نسخه پایدار عملکردی مشابه با ویژگی آرشیو داشته باشد.

قابلیت جدید واتساپ

کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از گزینه «ویرایش» تنظیمات این بخش را شخصی‌سازی کنند. امکان انتخاب چند چت به صورت همزمان و خارج کردن آنها از حالت آرشیو به صورت فوری نیز وجود خواهد داشت.

نظر شما درباره قابلیت های جدید واتساپ چیست؟ کدام یک کاربردی‌تر است؟