قیمت اتریوم

به این دلایل، قیمت اتریوم احتمالا تا پایان سال 2021 به کمتر از 3 هزار دلار خواهد رسید

شواهد نشان می‌دهد که سه دلیل محکم برای سقوط قیمت اتریوم وجود دارد که تا سال 2021 محقق خواهند شد؛ اما این سه دلیل چه هستند؟

در شرایط کنونی بازار ارزهای دیجیتال، اتریوم نیز همچون بیت کوین با شیب ملایمی خرید و فروش می‌شود. اما برخی از عوامل بنیادی و فنی این ارز دیجیتال نشان می‌دهند که روزهای خوبی در انتظار آن نیست و احتمال اصلاح قیمتی بیش از جهش آن است.

اوایل آبان ماه سال جاری بود که اتریوم به اوج تاریخی خود در قیمت 4867 دلار رسید. دیری نپایید که معامله‌گران بازار احساس خطر کردند و با حفظ سود کلان خود از بازی اتریوم خارج شدند. در همین حال بود که اتریوم حدود 20 درصد اصلاح داشت.

3 دلیل اصلاح عمیق قیمت اتریوم در سال 2021

در شرایط فعلی چند روزی است که اتریوم در حوالی حمایت معتبر 4000 دلاری خود خرید و فروش می‌شود و خریداران و فروشندگان با احتیاط کامل عمل می‌کنند. با این وجود به نظر می‌رسد نقشه راه فاندامنتالی و تکنیکالی این رمزارز چندان خوشایند نیست.

در چارت اتریوم شاهد شکسته شدن الگوی کنج افزایشی هستیم که بر خلاف ظاهر صعودی‌اش، نمایانگر روند نزولی و معکوسی است که اگر محقق شود حمایت را در هم می‌شکند. این الگو هنگامی ایجاد می‌شود که قیمت در محدوده بین دو خط روند صعودی و همگرا به سمت بالا در حرکت است.

قیمت اتریوم

اگر اتریوم به کنج این مثلث نزدیک شود نهایتا خط می‌شکند و احتمال نزولی شدن روند بالا می‌رود. بسیاری از تحلیلگران منتظر وقوع این رخداد هستند، زیرا معتقدند بی‌اعتبار شدن این الگو نشانه‌ای برای سقوط اتریوم است. هدف الگوی کنج افزایشی محدوده قیمتی 2800 دلار خواهد بود.

عامل دومی که می‌تواند اتریوم را در شرایط بغرنجی قرار دهد، واگرایی نزولی نمودار آن است. اگرچه طی هفته‌های اخیر فشار فروش زیادی روی دوش اتریوم بوده اما اگر شرایط کلی بازار همراهی می‌کرد، این رمز ارز توانایی تحمل فشار فروش را داشت. رشد اخیر قیمت اتریوم با اندیکاتور RSI هفتگی همزمان شده که نشان می‌دهد واگرایی میان قیمت و شتاب حرکتی آن زیاد شده است.

علاوه بر این زمانی که اتریوم روند نزولی خود را طی می‌کرد، شاخص آر اس آی به زیر 70 رسید که منطقه اشباع خرید بود. این عامل باعث ایجاد واگرایی نزولی و نتیجتا فروش بیشتر معامله گران شد.

همزمان با برگزاری نشست دو روزه سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا که در 23 آذر ماه برگزار می‌شود، نشانه‌های منفی بازار اتریوم بیشتر دیده شد. در همین راستا بانک مرکزی قصد دارد برای سرعت کاهش برنامه خرید ماهیانه 120 میلیارد دلار دارایی به منظور تحقق افزایش نرخ بهره بانکی در این نشست بحث کند.

ماه پیش بود که فدرال رزرو طی بیانیه‌ای اعلام کرد که قرار است خرید اوراق قرضه با سرعت 15 میلیارد دلار در ماه را کاهش دهد تا نهایتا در ژوئن 2022 این نیروی محرکه را به طور کلی متوقف کند. در کل شرایط اقتصادی آمریکا طوری است که تقاضا برای نیروی کار در حال افزایش است و رشد فشارهای تورمی باعث شده تا هر چه سریع‌تر نرخ بهره بانکی کاهش یابد.

قیمت اتریوم

پیش بینی‌ها در خصوص آینده بازار متعادل‌تر شده و 48 اقتصاددان طی یک نظرسنجی معتقد بوده‌اند که فعالیت محرکه‌های اقتصادی تا سال 2022 متوقف خواهد شد. از طرفی غالب این شرکت کنندگان موافقت خود را با افزایش نرخ بهره در سه ماهه دوم سال آینده اعلام کرده‌اند.

اجرای این سیاست پولی که از سال 1399 آغاز شد منجر به رشد اتریوم تا قیمت 3330 دلار گردید. به همین خاطر است که کارشناسان بازار و تحلیلگران ارزهای دیجیتال معتقدند اگر این سیاست پولی متوقف شود، نهایتا برای آینده اتریوم شرایط سخت خواهد شد. فعالان بازار امیدوارند که فدرال رزرو آمریکا این هفته بیانیه سیاست‌گذاری‌اش را منتشر کند و از خلاصه طرح‌های اقتصادی دولت رونمایی کند. باید ببینیم کدام یک از این سه عامل زودتر اتریوم را از پای درخواهند آورد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*