مقایسه اوپو Find N با گلکسی Z Fold 3

مقایسه اوپو Find N با گلکسی Z Fold 3 ؛ نبرد منعطف ها

به بهانه معرفی اولین گوشی منعطف تاشو اوپو، در اینجا به مقایسه اوپو Find N با گلکسی Z Fold 3 به همراه مشخصات فنی و امکانات آن‌ها می‌پردازیم.

پس از به نمایش گذاشتن نمونه اولیه دستگاه‌های مختلفی با نمایشگر منعطف، کمپانی اوپو در نهایت ساعاتی پیش از اولین گوشی تاشو خودش به نام اوپو فایند N رونمایی کرد. این گوشی با طراحی تاشو کتابی خودش شباهت زیادی با گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ دارد. به همین بهانه، در این مقاله قصد داریم به مقایسه اوپو Find N با گلکسی Z Fold 3 سامسونگ به عنوان دو گوشی منعطف پرچمدار و هم شکل در بازار بپردازیم.

مقایسه اوپو Find N با گلکسی Z Fold 3

مقایسه جدول مشخصات فنی

گوشیاوپو فایند Nگلکسی زد فولد ۳
ضخامت و وزن۱۳۲.۶ در ۱۴۰.۲ در ۸.۰ میلی‌متر / ۲۷۵ گرم۱۵۸.۲ در ۱۲۸.۱ در ۶.۴ میلی‌متر / ۲۷۱ گرم
نمایشگر۷.۱ اینچ ۱۷۹۲ در ۱۹۲۰ پیکسل/ E5 AMOLED

نمایشگر خارجی ۵.۴۹ اینچ ۱۹۷۲ در ۹۸۸ پیکسل/ AMOLED

۷.۶ اینچی ۱۷۶۸ در ۲۲۰۸ پیکسل، Foldable Dynamic AMOLED 2X

نمایشگر خارجی ۶.۲ اینچ ۸۳۲ در ۲۲۶۸ پیکسل، Dynamic AMOLED 2X

پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸۸۸/ هشت هسته‌ای ۲.۸۴ گیگاهرتزیکوالکام اسنپدراگون ۸۸۸/ هشت هسته‌ای ۲.۸۴ گیگاهرتزی
مموری۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه

۱۲ گیگ رم + ۵۱۲ گیگ حافظه

۱۲ گیگ رم +‌ ۲۵۶ گیگ حافظه

۱۲ گیگ رم + ۵۱۲ گیگ حافظه

سیستم عاملColorOS 12 روی اندروید ۱۱One UI روی اندروید ۱۱
دوربینسه‌گانه ۵۰ + ۱۶ + ۱۳ مگاپیکسلی

سلفی دوگانه ۳۲ + ۳۲ مگاپیکسلی

سه‌گانه ۱۲ + ۱۲ + ۱۲ مگاپیکسلی

سلفی دوگانه ۴ + ۱۰ مگاپیکسلی

باتری۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی/ شارژ سریع سیمی ۳۳ وات/ شارژ بی‌سیم ۱۵ وات۴،۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی/ شارژ سریع سیمی ۲۵ وات/ شارژ بی‌سیم ۱۱ وات
امکانات اضافهدو سیم کارت 5G، شارژ بی‌سیم معکوس، گواهی نمایشگر TUV Rheinland، نمایشگر منعطف، محافظ نمایشگر کورنیگ گوریلا گلس Victusدو سیم کارت 5G، شارژ بی‌سیم معکوس، نمایشگر منعطف، پشتیبانی از قلم S Pen، گواهی ضد آب IPX8، محافظ نمایشگر کورنیگ گوریلا گلس Victus

 

طراحی

سامسونگ به خاطر طراحی باکیفیت و مشخصات فنی قابل توجه گوشی منعطف خودش مورد ستایش قرار گرفته است. گلکسی زد فولد ۳ یک گوشی کاملاً بالارده است، طراحی ساده و ماژول دوربین مینیمالی را ارائه می‌کند. وقتی این گوشی تا می‌شود، خیلی جمع و جور ولی ضخیم می‌شود. این قضیه در مورد اوپو Find N هم صدق می‌کند.

مقایسه اوپو Find N با گلکسی Z Fold 3

Oppo Find N

در حالی که سامسونگ با کسب گواهی IPX8 برای این گوشی تمرکز بیشتر خودش را روی طراحی ضد آب زد فولد ۴ گذاشته است، اوپو بیشتر روی احساس بهتر در دست گرفتن گوشی وقت گذاشته است. گوشی اوپو با طراحی ارگونومیک و نمایشگری که حداقل به مدت ۵ سال بدون چین و چروک باز و بسته می‌شود. علاوه بر این به حالت نوآورانه FlexForm نیز مجهز است که می‌توانید به لطف مکانیزم لولای این گوشی، همزمان از دو صفحه نمایش برای دوربین گوشی استفاده کنید.

نمایشگر

گوشی تاشو سامسونگ به نمایشگر اصلی ۷.۶ اینچی AMOLED با رزولوشن 2K، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و گواهی +HDR10 مجهز است. نمایشگر ثانویه آن هم ۶.۲ اینچی AMOLED با فناوری LTPO است. در آن سو گوشی اوپو از نمایشگر اصلی ۷.۱ اینچی E5 AMOLED استفاده می‌کند که رزولوشن آن ۱۷۹۲ در ۱۹۲۰ پیکسلی با پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و گواهی TUV Rheinland است. نمایشگر خارجی آن هم یک پنل ۵.۴۹ اینچی AMOLED است. اما نکته جالب توجه در مورد این گوشی، وجود حفره و دوربین سلفی داخل آن در هر دو نمایشگر داخلی و خارجی اوپو فایند N است.

سخت افزار و نرم افزار

از نظر سخت افزار و نرم افزار، هر دو گوشی شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. به طور مثال هر دو از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام قدرت می‌گیرند و با حافظه UFS 3.1 و رم LPDDR5 همراه هستند. اما در حالی که نسخه پایه گوشی اوپو ۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی دارد، گوشی سامسونگ دارای ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی است. یک نسخه با ۱۲ گیگ رم + ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی در هر دو نسخه مشابه هم است.

مقایسه اوپو Find N با گلکسی Z Fold 3

Samsung Galaxy Z Fold 3

غول کره‌ای گوشی تاشو خودش را با نرم افزار One UI 3.1 مبتنی بر اندروید ۱۱ اجرا می‌کند، در حالی که اوپو Find N رابط کاربری ColorOS 12 بر پایه اندروید ۱۱ را اجرا می‌کند.

دوربین

گوشی اوپو برای عکس‌برداری گزینه بهتری نسبت به رقیب کره‌ای خودش است. این دیوایس به دوربین سه‌گانه پشتی مجهز است که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی Sony IMX766، سنسور اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی و یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی تله فوتو است. روی هر دو نمایشگر اینترنال و اکسترنال آن هم یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی درون پانچ حول قرار دارد.

در آن سو گوشی سامسونگ دوربین سه‌گانه پشتی شامل سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی معمولی، اولترا واید و تله فوتو را ارائه می‌کند. دوربین سلفی آن هم روی نمایشگر اصلی جای خوش کرده که شامل سنسور اصلی ۴ مگاپیکسلی و یک سنسور واید ۱۰ مگاپیکسلی می‌شود.

با توجه به آنچه اوپو در رویداد معرفی گوشی Oppo Find N به نمایش گذاشت، گوشی چینی عملکرد بسیار بهتری در عکاسی و فیلمبرداری نسبت به رقیب کره‌ای دارد.

باتری

گوشی اوپو Find N در بخش باتری هم با ظرفیت ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، پشتیبانی از شارژ سیمی ۳۳ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و حتی شارژ معکوس ۱۰ واتی برتر از رقیب است. گوشی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ به یک باتری ۴،۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که توان شارژ سیمی آن ۲۵ وات و شارژ بی‌سیم آن ۱۱ وات است. این گوشی فاقد پشتیبانی از شارژ بی‌سیم معکوس است.

قیمت

روی کاغذ همه چیز به نفع گوشی اوپو است. شرکت چینی اوپو با یک برچسب قیمتی نزدیک به پرچمدارانی مثل آیفون ۱۳ و گلکسی اس ۲۱ سامسونگ وارد بازار گوشی‌های تاشو شده است. شروع قیمت این گوشی حدوداً ۱۲۰۰ دلار است، در حالی که گوشی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ با شروع قیمت ۱۷۰۰ دلاری عرضه می‌شود.

جمع‌بندی

از آنجا که سامسونگ مدت زمان طولانی‌تری در بازار گوشی‌های منعطف حضور داشته و در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده این دسته از محصولات است، گلکسی زد فولد ۳ یک انتخاب مطمئن و ایده‌آل محسوب می‌شود. به خصوص اینکه حضور پررنگ‌تری در بازارهای جهانی نسبت به اوپو دارد.

اوپو بیشتر در نمایشگر کوچک بیرونی برتری دارد، چرا که نسبت تصویر استانداردتری دارد و بدون دردسر می‌توانید از آن استفاده کنید. این درحالیست که نمایشگر بیرونی سامسونگ ضخامت خیلی کمی دارد و شاید برخی از اپلیکیشن‌ها به خوبی در آن اجرا نشوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*