بیت کوین، اتریوم و ریپل

2 پیش بینی قیمت برای بیت کوین، اتریوم و ریپل

بازار ارز دیجیتال در بحبوحه خطر سقوط می‌تواند شکوفا شود. این رشد وابسته به رفتار بیت کوین، اتریوم و بعد ریپل است، پس قیمت آن‌ها را پیش بینی می‌کنیم.

صحبت‌های رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) سیگنال مثبتی به بازار داد و سبب شد مارکت دوباره سبزپوش شود. او در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده تهدیدی برای ثبات مالی ایالات متحده نیستند، در نتیجه برنامه خاصی برای محدود کردن یا مخصوصا سرکوب کردن آن‌ها ندارد. با در نظر گرفتن این خبر فاندامنتال می‌خواهیم به پیش بینی قیمت بیت کوین و همچنین اتریوم و ریپل بپردازیم. BTC و ETH روی هم رفته 61 درصد مارکت دامیننس بازار رمز ارز را در اختیار دارند، به همین دلیل بالا و پایین شدن آن‌ها کل مارکت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قیمت بیت کوین پس از سرگردانی طی اولین روزهای هفته جاری، سفر خود را به 50,000 دلار یا بالاتر آغاز کرده است. اتریوم نیز می‌خواهد مقاومت 4,500 دلاری را دوباره آزمایش کند، اما تریدرها و سرمایه گذاران خوش‌بین به ادامه‌دار بودن بازار گاوی، به دنبال بازبینی سطح مقاومت 4,788 دلاری برای ETH هستند. ریپل برای رد شدن از مقاومت محکم 1 دلاری ابتدا باید از مقاومت 0.83 دلاری عبور کند.

قیمت بیت کوین توانست بالاتر از یک مانع حیاتی مستحکم شود و احتمال ورود به یک روند نزولی کوتاه مدت را کاهش بدهد. با در نظر گرفتن رفتار قیمت کنونی، سرمایه گذاران می‌توانند در انتظار صعود بیت کوین باشند، به طوری که مقاومت‌های مهم خود را مجددا لمس کند. با در نظر گرفتن رفتار همیشگی بازار، به خاطر مارکت دامیننس بیت کوین، این رفتار سبب رشد قیمت اتریوم و ریپل نیز خواهد شد. با این حال نمی‌توان از سناریوهای خرسی غافل شد!

پیش بینی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در روز 13 دسامبر 2021 (22 آذر 1400) به زیر کف حمایتی 48,326 دلار سقوط کرد و برای مدتی پایین آن تثبیت شد. اگرچه اولین ارز دیجیتال رمزنگاری هفته جاری را ضعیف شروع کرد، اما در ادامه مخصوص طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه موفق به صعود شد و مقاومت 48,326 دلار را رد کرد.

در صورتی که پادشاه رمز ارزها موقعیت خود را بالای این مانع مهم محکم کند، سرمایه گذاران می‌توانند منتظر یک افزایش 7.5 درصدی تا 51,991 دلار باشند. در یک روند صعودی، مارکت میکرها ممکن است بیت کوین را وادار به تجمیع نقدینگی بالای 55,839 دلار یا حتی 57,845 دلار کنند.

نمودار قیمت بیت کوین 24 آذر 1400

نمودار قیمت بیت کوین 24 آذر 1400

اما اگر قیمت بیت کوین نتواند بالای 48,326 دلار تثبیت شود، به سطح حمایت 46,660 دلار برمی‌گردد. اگر دوست‌داران بازار خرسی (نزولی) بیت کوین را تحت فشار قرار دهند تا به پایین‌تر از بازه نوسان 13 دسامبر (22 آذر) در 45,750 دلار برسد، آرزوی شروع مجدد روند صعودی بیت کوین رسما از بین خواهد رفت.

پیش بینی قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در 13 دسامبر (22 آذر) و بعد از سقوط بیت کوین، از کف حمایتی 3,912 دلار پایین‌تر آمد. از آن زمان ارز دیجیتال ETH به سمت زیر این مانع حیاتی در حال نوسان بوده است. متاسفانه سیگنال مثبت اخیر از سوی رئیس بانک مرکزی آمریکا برای آزمایش مجدد سطح مذکور کفایت نکرد. در صورتی که قیمت اتریوم موفق شود این مقاومت مهم را تبدیل به حمایت خود کند، نشانه‌‌های افزایش فشار خرید کم کم ظهور می‌کنند و احتمالا این اتفاق صعود 14 درصدی به 4,443 دلار یا مخصوصا 4,500 دلار را در پی خواهد داشت.

اگر حرکت صعودی ادامه‌دار باشد، ارز دیجیتال اتریوم قادر به حفظ روند صعودی خود خواهد بود، به طوری که می‌تواند سطح 4,788 دلاری را دوباره لمس و نقدینگی بالاتر از آن را جمع‌آوری کند.

نمودار قیمت اتریوم 24 آذر 1400

نمودار قیمت اتریوم 24 آذر 1400

در حالی که همه چیز به نفع قیمت اتریوم و افزایشی به نظر می‌رسد، شکست 3,669 دلار و سقوط به ارقام پایین‌تر از آن فرضیه شروع مجدد بازار گاوی اتریوم را باطل خواهد کرد. در چنین حالتی، اتریوم می‌تواند تا سطح حمایت 3,415 دلاری سقوط کند. پس به این نقاط حمایت حیاتی توجه داشته باشید.

پیش بینی قیمت ریپل

قیمت ریپل از 10 نوامبر (19 آبان) در یک روند نزولی گیر افتاده است. با در نظر گرفتن مقاومت 0.837 دلاری، حرکت بالاتر برای این ارز دیجیتال بعید به نظر می‌رسد، مخصوصا این که هنوز تکلیف پرونده شکایت کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا از ریپل مشخص نیست تا بلکه انتشار یک خبر فاندامنتال مثبت ارز دیجیتال XRP را به بالای این مقاومت هل بدهد.

اگر نهنگ‌ها و طرفداران رمز ارز XRP دست به دست هم بدهند و این مانع را به یک حمایت تبدیل کنند، ریپل در قدم بعد خود را برای لمس 1 دلار آماده خواهد کرد. البته قبل از آن، بسته شدن کندل چهار ساعته بالای 0.837 دلار، نشانه شروع روند صعودی خواهد بود و باعث رشد 12 درصدی به 0.936 دلار می‌شود.

در یک فرضیه صعودی، قیمت XRP همچنین ممکن است مقاومت 1.01 دلاری را مجددا لمس کند که از قیمت 0.837 دلاری نشان‌دهنده یک افزایش 21 درصدی است.

نمودار قیمت ریپل 24 آذر 1400

نمودار قیمت ریپل 24 آذر 1400

صرف نظر از فرضیه‌های خوش‌بینانه، اگر قیمت ریپل نتواند از مانع 0.837 دلاری عبور کند، احتمالا پایین آمده و دوباره به کف حمایتی 0.749 دلار خواهد رسید. بسته شدن قاطع کندل روزانه زیر 0.749 دلار پایین‌ترین سطح را ایجاد و پیش بینی شروع بازار صعودی ریپل را باطل می‌کند. این اتفاق می‌تواند باعث سقوط 19 درصدی به 0.603 دلار شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*