افزایش قیمت اینترنت

اینترنت گران می‌شود؛ افزایش قیمت اینترنت قطعی است

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در جدیدترین مصاحبه خود از افزایش قیمت اینترنت به منظور توسعه زیرساخت‌های موجود خبر داد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور با اشاره به این که اینترنت طی ۱۰ سال گذشته هیچ افزایش قیمتی را تجربه نکرده است،‌ عنوان کرد افزایش قیمت تدریجی تعرفه‌های ارتباطی در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات در ارتباط با افزایش قیمت توضیح داد که به عقیده من اصلاح سریع و یک دفعه‌ای قیمت‌ها شیوه درستی نیست. پیشنهادهایی از سوی شرکت‌های خصوصی مطرح شد که منطقی نبود و به همین خاطر اعلام مخالفت کردم.

وزیر ارتباطات معتقد است که تعرفه باید به صورت پلکانی اصلاح شود. با این وجود قطعا شاهد تغییراتی در این بخش خواهیم بود،‌ چرا که قیمت‌ها در طول ۱۰ سال گذشته تغییر چشم‌گیری نکرده است.

افزایش قیمت اینترنت لازمه توسعه زیرساخت‌ها است

زارع پور در ادامه با بیان این که توسعه زیرساخت‌های موجود به عنوان یک امر ضروری باید در دستور کار قرار بگیرد،‌ اظهار کرد هم‌اکنون ۱۰ سال است که قیمت‌ها با تغییر خاصی مواجه نشده‌اند و به منظور توسعه لازم است تا افزایش تدریجی تعرفه‌ها در دستور کار قرار بگیرد. در صورتی که این اتفاق نیفتد تا دو سال آینده نمی‌توان حتی در تهران با تلفن همراه صحبت کرد. وزیر ارتباطات ادامه داد که باید درآمد و هزینه‌ها با هم بخوانند تا شبکه توسعه پیدا کند.

در اسفند سال ۱۳۹۹ نیز مجلس طرحی را به تصویب رساند که مطابق با آن حق‌السهم پرداختی شرکت‌های اینترنتی ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد. علاوه بر این مجلس از این مصوبه خود بند «هرگونه افزایش قیمت اینترنت ممنوع می‌باشد» را حذف کرد.

مطابق با این مصوبه، سه هزار میلیارد تومان درآمد افزایش حق‌السهم پرداختی شرکت‌های اینترنتی به صدا و سیما، مخابرات ایران و تولید محتوا در فضای مجازی اختصاص خواهد یافت. این مصوبه حکایت از افزایش ۱۰ درصدی حق‌السهم دولت از اپراتورها داشت و دولت باید بخشی از آن را به صداوسیما و مخابرات پرداخت کند. افزایش مالیاتی که به گفته وزیر ارتباطات یقینا گرانی اینترنت را به همراه خواهد داشت، زیرا به گفته او شرکت‌های اینترنتی حاشیه سود کمی داشته‌اند و نمی‌توان بدون افزایش قیمت نهایی، مالیات آنها را افزایش داد.

با توجه به این اظهارات وزیر ارتباطات مشخص می‌شود که قیمت اینترنت به زودی و به منظور توسعه زیرساخت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فقط سخنرانی وزیر در شبکه خبر ،