نیو ET5

نیو ET5 یک خودروی برقی چینی با برد هزار کیلومتر ؛ زنگ خطر برای تسلا

نیو ET5 معرفی شد. این خودروی برقی چینی با برد هزار کیلومتری خود رقیب جدی برای تسلا مدل 3 محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

نیو که به عنوان یک برند چینی در حوزه تولید محصولات برقی و لوکس محسوب می‌شود به تازگی از سدان جدید خود با نام نیو ET5 پرده برداشت. این خودرو برقی با برد هزار کیلومتری برای رقابت با تسلا مدل 3 و بی ام و i4 طراحی شده است. البته سدان نیو ET5 از همان طراحی بیرونی و داخلی نیو ET7 در ابعاد کوچک‌تر بهره می‌برد که همین موضوع باعث شده این دو سدان چینی بسیار به یکدیگر شبیه باشند.

مشخصات نیو ET5 

نیو ET5

نیو ET5 به عنوان یک خودرو برقی مدرن از خطوط بدنه ساده بهره می‌برد که این سبک طراحی باعث شده ضریب درگ آن به 0.24 برسد. طول این خودرو برقی 4790 میلی‌متر، عرض آن 1960 میلی‌متر، ارتفاع آن 1499 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به 2888 میلی‌متر اعلام شده است. چنین ابعادی نشان می‌دهد این سدان لوکس چینی از تسلا مدل 3 با طول 4694 میلی‌متر اندکی بزرگتر خواهد بود.

نیو ET5

شرکت نیو برای سدان جدید خود از دو پیشرانه برقی در جلو و عقب استفاده کرده که در مجموع قدرتی برابر با 483 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متر را به تولید می‌رسانند. طبق اعلام سازنده، نیو ET5 از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت 4.3 ثانیه طی خواهد کرد و کالیپرهای ترمز آلومینیومی 4 پیستونه ساخته شده توسط نیو باعث می‌شود تا این خودرو با همان سرعت در 33.9 متر متوقف شود.

نیو ET5

این خودرو به باتری‌های استاندارد 75 کیلووات ساعتی مجهز شده که طبق سازمان CLTC با هر بار شارژ قادر است 550 کیلومتر را بپیماید. البته این میزان با باتری‌های دوربرد 100 کیلواتی به 700 کیلومتر و با باتری فوق دوربرد 150 کیلوواتی به 1000 کیلومتر افزایش خواهد یافت.

نیو ET5

نیو ET5 به سیستم رانندگی خودکار نیو نیز مجهز شده که طبق اعلام این خودروساز در آینده نزدیک می‌تواند تجربه رانندگی خودکار ایمن در بزرگراه‌ها، جاده‌های شهری، پارکینگ‌ها و جایگاه‌های تعویض باتری را ارائه دهد. قرار است پس از اعتبارسنجی مجموعه کامل سیستم‌های خودران نیو ارائه شود که البته مشتریان چینی برای اشتراک ماهانه آن باید 105 دلار بپردازند.

نیو ET5

این سدان لوکس چینی از یک کابین ساده و مدرن بهره می‌برد که هنگام ورود به آن یک صفحه آمپر دیجیتالی 10.2 اینچی در کنار یک نمایشگر بزرگ تبلت مانند در وسط داشبورد خودنمایی می‌کند.

نیو ET5

این خودروساز چینی طی همکاری با شرکت‌های NREAL و Nolo توانسته عینک‌های AR و VR را برای این محصول جدید توسعه دهد که عینک AR نمایشگری در ابعاد 5 متر در 6 متر و عینک VR نیز نمای دوربینی ۴K را ارئه خواهد داد. از سایر ویژگی‌های کابین این خودرو می‌توان به سوئیچ هوشمند، سیستم صوتی فراگیر دالبی و نورپردازی داخلی ۲۵۶ رنگ اشاره کرد.

نیو ET5

نیو ET5 قرار است در تاریخ سپتامبر 2022 میلادی با قیمت پایه 51 هزار و 500 دلار در بازار چین عرضه شود. البته برای این خودرو مشوق‌های دولتی نیز در نظر گرفته خواهد شد. البته این خودروساز چینی هنوز در خصوص عرضه محصول جدید خود در بازارهای بین‌المللی جزئیاتی را اعلام نکرده است، اما نیو ET5 طبق استانداردهای ایمنی 5 ستاره چین‌انکپ و یوروانکپ طراحی شده و می‌تواند در آینده به سایر بازارها نیز عرضه شود.