بهترین سریال های سال 2022

بهترین سریال های سال 2022 که نباید از دست بدهید

تماشای سریال های خارجی برای اکثر ما جذاب است. در این نوشتار قصد داریم به معرفی بهترین سریال های سال 2022 بپردازیم.

امروز قصد داریم لیستی از بهترین سریال‌های سال 2022 را به شما معرفی کنیم. سریال‌های غیر فارسی زبان طرفداران زیادی در بین ما ایرانی‌ها دارند. پس در این نوشتار با ما همراه باشید.

بیشتر مردم و به خصوص جوان‌ترها از طرفداران پر و پا قرص سریال‌های خارجی هستند. جذابیت این سریال‌ها و کشش و تعلیقی که در آنها ایجاد می‌کند روز به روز بر محبوبیت آنها می‌افزاید. از طرفی لیست سریال‌های خارجی آنقدر زیاد است که نمی‌توانیم تمام آنها را ببینیم و باید بر اساس اولویت پیش برویم. امروز در گجت نیوز قصد داریم زحمت شما را برای تماشای سریال‌های جذاب و انتخاب بهترین‌ها کم کنیم.

معرفی بهترین سریال های سال 2022

در لیست پیش رو سعی ما بر این بوده تا سریال‌های مختلفی را برگزینیم که با سلایق مختلف جور باشد؛ سریال‌هایی از ژانرهای مختلف. در صدر جدول بهترین سریال‌های 2022 باید از پیکی بلایندرز نام برد و پس از همه به سریال «تو» می‌رسیم. با ما همراه باشید.

پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)

  • ژانر: درام، جنایی
  • کارگردان: استیون نایت
  • بازیگران: کیلین مورفی، هلن مک کروری، پاول اندرسون، آنابل والیس و تام هاردی

سریال پیکی بلایندرز از آن دسته شاهکارهای ژانر جنایی است که با درام درهم آمیخته شده و تا به امروز 5 فصل آن به نمایش درآمده است. اکنون علاقه‌مندان این مجموعه جذاب منتظر اکران فصل جدید هستند.

در جدیدترین فصل سریال Peaky Blinders توماس شلبی به اعضای خانواده‌اش تکیه می‌کند اما این واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت که نحوه تجارت آنها دیگر قدیمی شده و در همین راستا مایکل، برای اصلاح ساختار تجارتی خانواده شلبی پیشنهاداتی می‌دهد. در فصل ششم این سریال احتمالا شاهد زیر سوال رفتن منطق و طرز رهبری تامی از سوی خانواده‌اش هستیم.

در ادامه شاهد از سرگیری درگیری‌های جدید با دشمنان توماس شلبی هستیم. تامی باید انتخابی سخت بکند؛ یا به عنوان کاراکتر آقای جونز به زندگی جدید خود ادامه دهد یا این که رهبری و هدایت خانواده را از سر بگیرد. به نظر می‌رسد انتخاب توماس شلبی مثل همیشه، رهبری باشد.

خانم و آقای اسمیت (Mr. & Mrs. Smith)

  • ژانر: جنایی، کمدی
  • بازیگران: دونالد گلاور، فرانچسکا سولین و…

شاید فیلم سینمایی آقا و خانم اسمیت با بازی زوج هالیوودی، برد پیت و آنجلینا جولی را دیده باشید. اکنون سریالی از روی همین فیلم سینمایی ساخته شده که در سال 2022 اکران خواهد شد. این سریال در واقع دنباله اتفاقات همین فیلم اکشن است.

تفاوت سریال با فیلم سینمایی این است که علاوه بر صحنه‌های جنایی و اکشن، رخدادهای کمیک هم به آن اضافه شده است. از جمله بازیگران این سریال می‌توان به فیبی والر بریج، فرانچسکا سولین و دونالد گلاور اشاره کرد.

ماجرای این سریال، داستان زوجی عاشق است که هویت اصلی خود را از یکدیگر پنهان کرده‌اند. در واقع جان و جین هر دو جاسوس دو سازمان رقیب هم هستند و از شغل هم خبر ندارند. در واقع این زوج به صورت جداگانه مامور به قتل رساندن یکی از شاهدان هستند و هنگام ایفای نقش و ماموریت‌شان، نقشه‌های همدیگر را خنثی می‌کنند.

هالک دخت (She Hulk)

بهترین سریال های سال 2022

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی
  • کارگردان: کت کویرو، آنو والیا
  • بازیگران: تاتیانا مازلانی، مارک رافالو و تیم روث

سومین سریالی که قصد معرفی آن را داریم، سریال هالک دخت یا She Hulk است. داستان این سریال اقتباسی از شخصیتی با همین نام است که مارول کامیکس آن را ساخته است. ماجرای رخدادهای این سریال در ادامه سایر فرنچایزهای دنیای مارول خواهد بود.

از جمله بازیگران این سریال می‌توان به تاتیانا مازلانی (Tatiana Maslany) در نقش جنیفر والترز یا همان هالک دخت داستان، مارک رافالو (Mark Alan Ruffalo)، تیم راث (Tim Roth)، جینجر گونزاگا، رنی الیس گولدزبری و جمیله جمیل اشاره کرد.

اختراع آنا (Inventing Anna)

بهترین سریال های سال 2022

  • ژانر: درام
  • کارگردان: شوندا رایمز
  • بازیگران: آنا کلامسکی، جولیا گارنر، کیتی لووز و لارون کاکس

از دیگر سریال‌های جذاب سال 2022، سریال اختراع آنا به کارگردانی شوندا رایمز خواهد بود. داستان سریال حول محور شخصیتی به نام آنا دلوی است که تبعه آلمان است. آنا در مواجهه با خانواده‌های اشراف و ثروتمند، خودش را تنها وارث یک خانواده اصیل و اشرافی معرفی و نهایتا از بانک‌ها، هتل‌ها و دیگر مراکز کلاهبرداری می‌کند.

وجود چنین صحنه‌هایی در داستان باعث می‌شود که فضای جذاب‌تری به وجود آید. اگر از عاشقان سریال‌های درام هستید، پیشنهاد می‌کنیم سریال اختراع آنا را از دست ندهید.

ارباب حلقه‌ها (The Lord Of the Rings)

بهترین سریال های سال 2022

  • ژانر: فانتزی، اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: جی دی پین و پاتریک مک کی

به احتمال زیاد فیلم سینمایی سه گانه ارباب حلقه‌ها را دیده‌اید؛ مجموعه‌ای جذاب که طرفداران زیادی دارد و اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته جرج آر.آر تالکین است. سریال ارباب حلقه‌ها به وقایع عصر دوم سرزمین میانی و در واقع به رخدادهای پیش از رمان سه گانه ارباب حلقه‌ها می‌پردازد.

استودیوی سازنده این سریال، آمازون استودیوز است که با همکاری تالکین استیت و تراست، هارپرکالینز و نیولاین سینما دست به تولید چنین اثری زده‌اند. شورانرهای این مجموعه تلویزیونی پین و مک کی خواهند بود.

مثل همیشه و آثار قبلی، علاوه بر صحنه‌های فانتزی و ماجراجویانه کاراکترهای اصلی، شاهد صحنه‌های اکشن و هیجان انگیزی خواهیم بود که تماشاگران را به وجد می‌آورد. این سریال می‌تواند جزو بهترین سریال های سال 2022 باشد.

مراسم نیمه شب (Midnight Mass)

بهترین سریال های سال 2022

  • ژانر: درام، فانتزی، دلهره آور
  • کارگردان: مایک فلنگن
  • بازیگران: زک گیلفورد، کیت سیگل و همیش لینکلیتر

اگر از طرفداران سریال‌های ترسناک و در عین حال درام هستید، پیشنهاد ما سریال مراسم نیمه شب است. مایک فلنگن کارگردان این مجموعه تلویزیونی است و داستان روایتگر مردمانی از جزیره‌ای مهجور و دورافتاده است که همزمان با ورود کشیشی به آنجا اتفاقات ماوراءالطبیعه رخ می‌دهد. سریال فانتزی Midnight Mass قرار است که به زودی از پلتفرم نتفلیکس اکران شود.

شوالیه ماه (Moon Knight)

بهترین سریال های سال 2022

  • ژانر: اکشن، ابرقهرمانی
  • کارگردان: دوگ مونچ
  • بازیگران: اسکار آیزاک، ایتان هاوک

طرفداران دنیای مارول و ابرقهرمانی نباید سریال شوالیه ماه را از دست بدهند. داستان این سریال حول محور شخصیتی فانتزی و خیالی است که قدرت‌های ابرقهرمانانه دارد. مارک اسپکتور یکی از عوامل سابق سازمان سیا است که خداوندگار ماه وی را مجددا زنده می‌کند. صحنه‌های جذاب مصر باستان بر جذابیت‌های این سریال می‌افزاید.

سگ‌های رزرو شده (Reservation Dogs)

  • ژانر: کمدی، جنایی
  • کارگردان: استرلین هارجو، تایکا وایتیتی
  • بازیگران: دفارو وون، دوری جاکوبس، تی لان فاکتور

چهار نوجوان بومی آمریکا در یکی از مناطق شرقی آمریکا به نام اوکلاهامای شرقی جریانی را دنبال می‌کنند که باعث وقوع اتفاقات کمدی و جذابی می‌شود. نوجوانان سریال سگ‌های رزرو شده روزهای خود را با ارتکاب جرم و نیز مبارزه با رقبای خود سپری می‌کنند. نوجوانانی که قصد دارند به لس آنجلس مهاجرت کنند و برای هزینه‌های اولیه این سفر به دزدی روی می‌آورند. این سریال روایتی متفاوت از فرهنگ عامه بومیان آمریکایی است.

دور دنیا در 80 روز (Around the World in 80 Days)

بهترین سریال های سال 2022

  • ژانر: ماجراجویی، کمدی
  • کارگردان: کالب رانسون
  • بازیگران: دیوید تنانت، لئونی بنش و پیتر سالیوان

سریال دور دنیا در 80 روز اقتباسی از رمانی با همین نام نوشته ژول ورن است. کاراکتر اصلی این مجموعه فیلیس فاگ طی یک شرط بندی با باشگاه اصلاحات ادعا می‌کند که می‌تواند تنها در 80 روز، جهان را دور بزند. پیش‌تر فیلم سینمایی با همین نام و بازی جکی چان ساخته شده است.

از جمله تهیه کنندگان این سریال می‌توان به سایمن کرافورد کالینز، لیونل اوزان و پاسکال برتون اشاره کرد. این سریال محصول مشترک سه کشور آلمان، فرانسه و ایتالیا است. این مجموعه تلویزیونی می‌تواند علاقه‌مندان به سریال‌های کمدی و ماجراجویانه را جذب خود کند.

مردان کیلتز: سفری با سم و گراهام

  • ژانر: مستند، کمدی، رئال
  • کارگردان: کالب رانسون و ژول ورن
  • بازیگران: سم هیوگان، گراهام مک تاویش

مردان کیلتز، سم و گراهام طی سفری به اسکاتلند، موفق به کشف میراث ارزشمند این کشور می‌شوند و در این سفر قدم به مناطقی تاریخی می‌گذارند که بر جذابیت‌های مستندی آن می‌افزایند. لازم به ذکر است که سریال مردان کیلتز، بر اساس داستانی واقعی ساخته شده.

تاج (The Crown)

بهترین سریال های سال 2022

  • ژانر: درام، زندگینامه
  • کارگردان: پیتر مورگان
  • بازیگران: کلر فوی، مت اسمیت، ونسا کربی، آیلین اتکینز، جرمی نورتهام، ویکتوریا همیلتون، الکس جنینگز و لیا ویلیامز

نتفلیکس باز هم دست روی تولید یک سریال تاریخی گذاشته است. سریال تاج حول محور زندگی ملکه‌ای می‌چرخد که درگیر مسائل سیاسی و اجتماعی شده است. ملکه الیزابت دوم در نیمه دوم قرن بیستم اسیر جریان‌های مخالف و موافق سیاسی است. تاکنون این مجموعه موفق به دریافت 11 جایزه امی شده است.

4 فصل از این سریال 5 فصلی پخش شده و قرار است که آخرین فصل آن در سال 2022 پخش شود. کلیر فوی در نقش الیزابت دوم، مت اسمیت در نقش شاهزاده فیلیپ و دوک ادینبرو در نقش همسر ملکه خواهند بود.

مزرعه کلارکسون (Clarkson’s Farm)

  • ژانر: مستند، واقعیت
  • کارگردان: گوین وایت هد
  • بازیگران: جرمی کلارکسون، کالب کوپر و چارلی ایرلند

سریال مزرعه کلارکسون مستندی واقعی است که روایتگر شخصیتی به نام جرمی کلارکسون است و نشان می‌دهد که او چگونه مزرعه خود را که در حومه شهر واقع شده، اداره می‌کند. جرمی در تلاش است تا مزرعه خود را از شر آفت‌های مختلف و حیوانات درنده در امان نگاه دارد، با شرایط آب و هوایی کنار بیاید و با ویروس ناگهانی کرونا مبارزه کند.

این سریال داستان پیرمردی را بازگو می‌کند که با چنگ و دندان مزرعه‌اش را حفظ می‌کند. این مستند می‌تواند الگوی خوبی برای تمام مردمان جهان باشد پس تماشای آن را از دست ندهید.

شیطان در شهر سفید (The Devil in the White City)

  • ژانر: درام، تاریخی
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: لئوناردو دکاپریو

آثاری که تاکنون مارتین اسکورسیزی ساخته و در آن دکاپریو ایفای نقش کرده، بی‌شک جذاب بوده است. حال این زوج افسانه‌ای طی یک همکاری موفق به ساخت و تولید یک سریال جذاب شده‌اند. ایده سریال اقتباسی از رمان مشهور اریک لارسون است.

شیطان در شهر سفید ماجرای قاتلی سریالی به نام دکتر اچ. اچ. هلمز است که ابتدا قرار بود تام کروز نقش اصلی آن را بازی کند و حتی امتیاز ساخت آن را خرید اما در ادامه پروژه ساخت آن به دست اسکورسیزی و لئوناردو دکاپریو افتاد.

خاندان اژدها (House of Dragon)

بهترین سریال های سال 2022

  • ژانر: فانتزی
  • بازیگران: پدی کانسیداین، اما دارسی، اولیویا کوک و مت اسمیت

یکی از بهترین سریال های سال 2022 سریال خاندان اژدها است. زمان داستان این سریال به دو قرن پیش از اتفاقات سریال بازی تاج و تخت بازمی‌گردد. سریال خاندان اژدها اقتباسی از رمانی با نام آتش و خون نوشته مارتین است.

در واقع این سریال پیش درآمدی بر سریال گیم آف ترونز است و پیش زمینه خاندان تارگرین‌ها را نشان می‌دهد. جالب اینجاست که موسیقی سریال بر عهده رامین جوادی خواهد بود. اگر از طرفداران سریال گات بوده‌اید، به تماشای این سریال نیز علاقه‌مند می‌شوید.

تو (You)

بهترین سریال های سال 2022

  • ژانر: درام، اکشن
  • کارگردان: گرگ برلانتی و سارا گمبل
  • بازیگران: پن بد جلی، الیزابت لیل، ویکتوریا پدرتی، امبر چایلدرز، شای میتچل و جنا اورتگا

یکی دیگر از سریال‌های موفق و دیدنی سال 2022 که اقتباسی از رمان «تو» نوشته کرولاین کپنس است، سریال You خواهد بود. داستان این سریال روایت مدیر فروشگاه کتابی است که به طرز عجیبی عاشق یکی از مشتریانش می‌شود. تا به امروز سه فصل از این سریال 4 فصلی پخش شده و تولید و ساخت آن بر عهده کمپانی نتفلیکس بوده است.

شما کدام سریال‌ها را به لیست بهترین سریال های سال 2022 اضافه می‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*