SSD جدید سامسونگ

حافظه SSD جدید سامسونگ قادر است به سرعت خواندن 13 هزار مگابایت بر ثانیه برسد!

SSD جدید سامسونگ یک درایو حالت خشک با سرعت بسیار باورنکردنی است و پتانسیل رسیدن به سرعت خواندن 13 هزار مگابایت بر ثانیه را دارد.

سامسونگ همانطور که در دنیای گوشی هوشمند، تلوزیون و نمایشگر حرف اول را می‌زند، در زمینه SSD نیز پرفروش‌ترین برند دنیاست و محصولاتش بالاترین کیفیت را نسبت به رقبا دارند. این کمپانی به تازگی جدیدترین SSD خود که برای سرورهای شرکتی است را معرفی کرده که با توجه به اجزای به کار رفته در آن پتانسیل رسیدن به سرعت خوانش 13 هزار مگابایت بر ثانیه (13 گیگابایت بر ثانیه) را دارد.

SSD جدید سامسونگ که PM1743 نام دارد، از رابط PCIe 5.0 پشتیبانی کرده که به آن اجازه می‌دهد در یک ثانیه 2500 هزار (2.5 میلیون) عملیات ورودی و خروجی داشته باشد که مجددا ماند سرعت بالایش بسیار چشمگیر است. علی رغم افزایش چشمگیر سرعت، مصرف انرژی این درایو در مقایسه با نمونه‌های پیشین 30 درصد کاهش یافته که یک جهش رو به جلو است.

البته سامسونگ به پایان راه نرسیده، بلکه پیشرفت ادامه دارد و با توجه به این موضوع که رابط PCIe 6.0 از مدتی پیش در دست توسعه قرار دارد، باید گفت درایوهای حافظه آینده‌ای درخشان دارند و سرعتشان از این نیز بیشتر خواهد شد. ضمن اینکه به لطف توسعه فناوری تولید تراشه و ساخت چیپ با لیتوگرافی در حد آنگستروم، مصرف انرژی نیز همواره کاهش خواهد یافت.

گرچه در حال حاضر این اس اس دی تنها برای سرورهای شرکتی است، اما فناوری آن به تدریج در درایوهای خشک مصرفی خارجی و داخلی که کاربران خانگی تهیه می‌کنند نیز وارد می‌شود و می‌توان به زودی شاهد انتقال اطلاعات با سرعتی بیش از پیش در کامپیوترهای شخصی باشیم؛ البته به شرطی که مادربرد و پردازنده از استاندارد PCIe 5.0 پشتیبانی کنند.

اس‌اس‌دی PM1743 در سه ماهه نخست سال به طور گسترده‌تری 2022 عرضه می‌شود و در بالاترین نمونه خود 15.36 ترابایت ظرفیت دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. همیشه برتر،همشه نوآور،همیشه پیشرو شعار سامسونگ و کره جنوبی عزیز هست و همیشه پسرفت شعار ایران