ارز دیجیتال پولکادات

همه چیز در مورد ارز دیجیتال پولکادات | DOT – کیف پول من

پولکادات (DOT) یک ارز دیجیتال مبتنی بر PoS منحصربه‌فرد است که هدف آن ارائه قابلیت همکاری در میان سایر بلاکچین ها است.

پولکادات در یک نگاه

Gavin Wood، Robert Habermeier و Peter Czaban بنیانگذاران Polkadot هستند. گاوین وود به طور گسترده‌ای به عنوان چهره پولکادات شناخته می‌شود. گاوین وود در حین کار بر روی پروژه اتریوم متوقف شد. او وظیفه داشت برای بهبود مقیاس‌پذیری اتریوم 2.0 باید مشخصات خاصی به نام Sharding را اضافه کند. پس از این که گاوین وود توانست چنین ویژگی مهمی را که سرعت پردازش را بهبود می‌بخشد طراحی کند، تصمیم گرفت تا یک شبکه چند زنجیره‌ای ناهمگن خلق کند که وود آن را پروتکل پولکادات نامید. اکنون او مدیر بنیاد Web3 در سوئیس است و بر توسعه مستمر پروتکل پولکادات نظارت دارد.

پولکادات DOT چیست؟

پولکادات (DOT) یک ارز دیجیتال مبتنی بر PoS منحصربه‌فرد است که هدف آن ارائه قابلیت همکاری در میان سایر بلاکچین ها است. پروتکل پولکادات برای اتصال زنجیره‌های بلوکی مجاز و بدون مجوز و همچنین اوراکل‌ها طراحی شده است تا به سیستم‌ها اجازه دهد تا با هم زیر یک سقف کار کنند. جزء اصلی Polkadot زنجیره رله آن است که امکان همکاری با شبکه‌های مختلف را فراهم می‌کند.
تفاوت Polkadot با Ethereum این است که به جای ایجاد dApps در Polkadot، توسعه‌دهندگان می‌توانند بلاکچین خود را ایجاد کنند و در عین حال از امنیتی که زنجیره Polkadot دارد نیز استفاده کنند. با اتریوم، توسعه‌دهندگان می‌توانند بلاکچین‌های جدیدی ایجاد کنند، اما باید تدابیر امنیتی خود را ایجاد کنند، که می‌تواند پروژه‌های جدید و کوچک‌تر را برای حمله هکرها باز بگذارد؛ زیرا هرچه بلاکچین بزرگ‌تر باشد، امنیت بیشتری دارد. این مفهوم در Polkadot به عنوان امنیت مشترک شناخته می‌شود.

پولکادات چگونه کار می‌کند؟

Polkadot یک پروتکل بلاکچین نسل جدید است که ارتباطات متقابل زنجیره‌ای و قابلیت همکاری را با آوردن چندین بلاکچین به یک شبکه واحد، بسیار ساده می‌کند. این شبکه توسط یک الگوریتم GRANDPA که برای Polkadot طراحی شده است، ایمن می‌شود.

اکوسیستم پولکادات

اکوسیستم Polkadots هر روز بزرگ‌تر می‌شود؛ زیرا تیم‌های توسعه به مزایای چنین شبکه‌ای منعطف، مؤثر و امن پی برده‌اند. ادغام چندین زنجیره تخصصی در یک شبکه بسیار مقیاس‌پذیر و به هم پیوسته به هر بلاکچین اجازه می‌دهد تا به پتانسیل کامل خود برای هر سناریوی در دنیای واقعی برای یک اقتصاد جدید و غیر متمرکز دست یابد. پروژه‌ها دیگر نیازی به رقابت با یکدیگر ندارند، آن‌ها اکنون می‌توانند در شبکه Polkadot با هم کار کنند تا همه ما بتوانیم از دنیای متمرکز به نحو مطلوب بهره ببریم. چند نمونه از پروژه‌هایی که در حال حاضر توسط اکوسیستم پولکادات در حال توسعه هستند عبارتند از:

  • شبکه Acala
  • توکن وب انرژی
  • ChainX
  • Robonomics
  • سورا – صرافی غیرمتمرکز

تیم پولکادات

Polkadot توسط تیمی پیرامون Web3 Foundation که برای وب غیر متمرکز تلاش می‌کند، تأسیس شد. چهره برجسته Polkadot دکتر Gavin Wood است که ممکن است برخی از شما او را به عنوان یکی از بنیانگذاران اتریوم و نویسنده زبان برنامه‌نویسی قرارداد هوشمند Solidity بشناسید.

همچنین رابرت هابرمایر، بنیانگذار پولکادوت، تیل فلو و از متمایزترین اعضای جامعه زبان برنامه‌نویسی Rust حضور دارند. آخرین نفر، پیتر چابان، فارغ‌التحصیل دانشگاه آکسفورد با تجربه فراوان در صنایع مالی و داده‌ای که عمدتاً بر روی مدل‌های کمی قیمت، یادگیری ماشین و سایر زمینه‌های مرتبط کار می‌کند، است.

بازار و قیمت پولکادات در 24 آذرماه 1400

معاملات روزانه:  1,178,370,000.00 دلار

حجم کل بازار: 25,757,800,000.00 دلار

تعداد سکه در گردش: 987,579,000 DOT

عرضه کل: 1,103,303,471 DOT

قیمت هر عدد DOT معادل: 791499 تومان

آیا پولکادات (DOT) سرمایه‌گذاری خوبی در سال 2021 است؟

ارز دیجیتال پولکادات

بله، DOT کوین بومی Polkadot یک آلت کوین خوب برای خرید در سال 2021 است. DOT با توجه به این که چقدر خوب در یک سال از زمان راه‌اندازی آن پیشرفت کرده است، باید یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت موفق باشد.

بازار انتظار دارد که قیمت DOT تا پایان سال 2021 به نزدیک 50 دلار افزایش یابد. اگر فناوری نوآورانه بلاکچین Polkadot شما را مجذوب خود کرده و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در DOT هستید، اکنون زمان خرید است. پولکادات مطمئناً سرمایه‌گذاری بهتری نسبت به برخی از آلت کوین‌های تازه معرفی شده در بازار است. این تا حد زیادی بر اساس توانایی پاراچین‌ها برای صدور توکن های خود است، همان چیزی که در پروتکل‌های اتریوم پیدا می‌کنید.

Polkadot در مقابل اتریوم

خیلی‌ها می‌گویند پولکادات تنها ارز دیجیتالی است که شانس خوبی برای پایین آوردن اتریوم از جایگاه دوم خود در کنار خرید ارز بیت کوین دارد. با توجه به این که بنیانگذار Polkadot مدیر ارشد فناوری سابق اتریوم است، این پیش‌بینی آن‌چنان هم تعجب‌آور نیست. شباهت‌های زیادی بین اتریوم و پولکادات وجود دارد، اما هر دو نقاط قوت متفاوتی دارند. برای برآورده کردن استراتژی مقیاس‌پذیری خود، اتریوم به‌زودی در سال ۲۰۲۱ پروتکل اتریوم ۲.۰ خود را عرضه خواهد کرد.

نقاط قوت کلیدی

نقطه قوت کلیدی اتریوم اکوسیستم بزرگ و مستقر آن از توسعه‌دهندگان، کاربران و مشاغل است. دارای مجموعه‌ای غنی از ابزارها و آموزش‌های توسعه‌دهنده است و در حال حاضر از اثرات شبکه قابل‌توجهی از این اکوسیستم برخوردار است. این امر اتریوم را به پلتفرم نهایی برای توسعه قراردادهای هوشمند تبدیل می‌کند. در مقابل بزرگ‌ترین قدرت Polkadot، Substrate است. این یک چارچوب توسعه برای ایجاد بلاکچین‌های سازگار با Polkadot است و سطوح مختلفی از اشتراک را بسته به نیاز توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد. بستر پولکادات به طور چشمگیری زمان، انرژی و پول موردنیاز برای ایجاد یک بلاکچین جدید را کاهش می‌دهد.

Substrate همچنین در مقایسه با اتریوم، محیط بسیار بزرگ‌تری را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا روی آن آزمایش کنند. این ویژگی امکان کنترل کامل ذخیره‌سازی، اجماع، اقتصاد و قوانین انتقال وضعیت بلاکچین را فراهم می‌کند. علاوه بر این، طراحی Polkadot امکان امنیت مشترک در شبکه خود را فراهم می‌کند.

شباهت‌ها

شباهت اتریوم و پولکادات این است که هر دو پلتفرم برای ایجاد قراردادهای هوشمند و استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) ایجاد شده‌اند. آن‌ها همچنین هر دو توسط یک استراتژی مقیاس بندی مبتنی بر اجرای موازی هدایت می‌شوند و از Wasm به عنوان یک فناوری زیربنایی برای قدرت بخشیدن به منطق زنجیره‌ای و انتقال حالت استفاده می‌کنند. اتریوم 2.0 و پولکادات هر دو از معماری چند زنجیره‌ای استفاده می‌کنند و از طریق چند پاراچین ناهمگن اجرا می‌شوند.

تفاوت

بزرگ‌ترین تفاوت شاید این است که آن‌ها برای چه طراحی شده‌اند. اتریوم قصد دارد پلتفرم پیشرو برای امور مالی غیر متمرکز (DeFi) و اجرای قراردادهای هوشمند باشد. پولکادات به عنوان یک پلتفرم برای کمک به کاربران برای ساختن یک بلاکچین کل و ادغام این بلاکچین‌ها با یکدیگر، می‌خواهد موقعیت پیشرو داشته باشد.

چه چیزی Polkadot را منحصربه‌فرد می‌کند؟

پولکادات می‌تواند داده‌ها را بین بلاکچین‌های عمومی، باز و بدون مجوز و همچنین بلاکچین‌های خصوصی، بسته و مجاز منتقل کند. پولکادات این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا برنامه‌هایی بسازند که داده‌های مجاز را از یک بلاکچین خصوصی دریافت کرده و از آن در یک بلاکچین عمومی استفاده کنند.

آیا در پولکادات سرمایه‌گذاری کنیم یا نه؟

پولکادات ارز دیجیتال خوبی برای تجارت در سال 2021 است. پولکادات یکی از پروژه‌های بلاکچینی است که به خوبی تأمین مالی شده است و بازار در مورد آینده آن خوش‌بین است؛ زیرا ثابت کرده که یک رقیب خوب برای دیگر ارزهای دیجیتال است.
DOT که در می 2020 راه‌اندازی شد، در کمتر از یک سال از عمر خود به ششمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار تبدیل شده است. طبق Coinmarketcap.com، ارزش بازار پولکادات اکنون 26 میلیارد دلار است. این DOT را درست پشت سر ADA (کاردانو) و درست جلوتر از XRP (ریپل) قرار می‌دهد.

آیا پولکادات دارای ریسک است؟

پولکادات یک ارز دیجیتال مبتنی بر فناوری ریسک‌پذیر نیست. تنها ریسک موجود، ریسک معامله با DOT است که همه ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد. کریپتوکارنسی به طور کلی مانند فارکس خطرناک است؛ زیرا معاملات ارزهای دیجیتال دارای اهرم بالایی هستند و بازار به‌شدت نوسان دارد.

بنیاد Web3 موفق به دستیابی به قابلیت همکاری واقعی از طریق Polkadot شده است. Polkadot به شما این امکان را می‌دهد که با طیف گسترده‌ای از بلاکچین ها در شبکه تعامل داشته باشید.

قابلیت همکاری Polkadot فراتر از امکان تعویض زنجیره‌ای دارایی‌ها است و داده‌ها را قادر می‌سازد تا مبادله شوند و از محاسبات زنجیره‌ای پشتیبانی می‌کند. به همین ترتیب، شبکه Polkadot مقیاس‌پذیری بالایی را ارائه می‌دهد؛ زیرا از مجموعه‌ای مشترک از اعتبارسنجی‌ها برای ایمن‌سازی تراکنش‌ها در چندین بلاکچین استفاده می‌کند.

تفاوت Polkadot با سایر پلتفرم‌های نرم‌افزاری چیست؟

Polkadot برای اتصال زنجیره‌های خصوصی و کنسرسیوم، شبکه‌های عمومی و بدون مجوز، اوراکل‌ها و فناوری‌های آینده ساخته شده است که هنوز ایجاد نشده‌اند. این برای تسهیل اینترنت که در آن زنجیره‌های بلوکی مستقل می‌توانند اطلاعات و تراکنش‌ها را به روشی غیر قابل اعتماد از طریق زنجیره رله پولکادات مبادله کنند، طراحی شده است.

اساساً، Polkadot با ایجاد و اتصال برنامه‌های غیر متمرکز (dApps)، خدمات را برای توسعه‌دهندگان بسیار آسان می‌کند. چیزی که Polkadot را متفاوت می‌کند این است که پلتفرم به توسعه‌دهندگان و نوآوران قدرت می‌دهد تا راه‌حل‌های ارزهای دیجیتال بهتری را از طریق پاراچین ایجاد کنند. پاراچین‌ها را می‌توان برای هر تعداد استفاده سفارشی کرد و با زنجیره رله تغذیه کرد. این بدان معناست که یک تراکنش پاراچین می‌تواند از امنیت شبکه همتا به همتا بهره‌مند شود.

با خرید پولکادات کاربران این مزیت را دارند که پاراچین ها را برای طیف وسیعی از کاربردها سفارشی کنند. طراحی نرم‌افزار دو لایه Polkadot به کاربران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها را به صورت مستقل، خصوصی‌تر و کارآمدتر انجام دهند.

بنیاد Web3 چیست؟

بنیاد Web3 برای پرورش و نظارت بر فناوری‌ها و برنامه‌های کاربردی در زمینه پروتکل‌های نرم‌افزار وب غیر متمرکز، به‌ویژه پروتکل‌هایی که از روش‌های رمزنگاری مدرن برای محافظت از تمرکززدایی به نفع و برای پایداری اکوسیستم Web3 استفاده می‌کنند، ایجاد شد.
بنیاد Web3 همچنین یک سازمان غیرانتفاعی است که فروش توکن Polkadot را انجام داد. این بنیاد 30 درصد از وجوه مبادلات dot را دریافت می‌کند و از این بودجه برای توسعه بیشتر پولکادات استفاده می‌کند.

شبکه پولکادات چگونه ایمن می‌شود؟

Polkadot زیرساختی را برای بلاکچین‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند امنیت را با یکدیگر متصل کرده و به اشتراک بگذارند. امنیت مشترک از طریق یک زنجیره رله مشترک ایجاد می‌شود که پاراچین های دیگر (بلاکچین) به آن متصل می‌شوند. این به گره‌ها اجازه می‌دهد تا در شبکه مکانیزم اجماع شرکت کنند.

خرید Polkadot (DOT)

DOT توکن بومی Polkadot است و به طور فعال در بازار خرده‌فروشی آنلاین معامله می‌شود. پولکادات در تعدادی از صرافی‌های محبوبی که آلت کوین‌ها را معامله می‌کنند، قابل مبادله است. برای این کار شما می‌توانید پولکادات را در ” کیف پول من ” خرید و فروش و استک کنید. کیف پول من، بزرگ‌ ترین سامانه خرید  ارزهای دیجیتال در کشور است که مطابق با استانداردهای روز دنیا، انواع سرویس‌های نگهداری ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم نموده است.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.