گوشی گلکسی A53

سامسونگ گلکسی A53 در دو نسخه با چیپست های متفاوت عرضه می‌شود

سامسونگ قصد دارد گوشی گلکسی A53 را همانند گوشي‌های پرچمدار خود در دو نسخه با چیپست‌ های مختلف روانه بازار کند؛ اما دلیل این تصمیم چیست؟

سامسونگ معمولا گوشي‌های پرچمدار خود را در دو نسخه با چیپست‌های متفاوت عرضه می‌کند و با وجود اینکه خیلی از کاربران از چنین چیزی انتقاد می‌کنند؛‌ اما دیگر به آن عادت کرده‌ایم. در یک نسخه شاهد به کارگیری جدیدترین تراشه کوالکام اسنپدراگون هستیم و در نسخه دیگر از تراشه اختصاصی اگزینوس استفاده می‌شود.

گوشی سامسونگ گلکسی A53 با دو چیپست متفاوت در راه است

البته اینکه کدام نسخه مخصوص کدام بازار است، یک موضوع ثابت نبوده و در طول سالیان اخیر تغییراتی را نیز به خود دیده است؛ اما به طور کلی می‌توان الگویی را برای آن در نظر گرفت. حالا خبر رسیده که سامسونگ می‌خواهد برای یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های میان رده خود نیز همین رویه را پیش گیرد. گوشی گلکسی A53 جایگزین مدل‌های گلکسی A52، A52s و A51 شود. سه مدل اشاره شده از گوشی‌های پرفروش سامسونگ بوده‌اند.

گوشی گلکسی A53

متاسفانه Galaxy A53 نیز قرار است همانند گوشي‌های سری گلکسی S با دو چیپست مختلف در بازار‌های گوناگون عرضه شود. منبع منتشر کننده خبر تاکید دارد که این موضوع به خاطر سردرگمی ناشی از نسخه 4G و 5G این گوشی نیست؛ زیرا قرار است تنها شاهد یک نسخه آن هم با نام گلکسی A53 5G باشیم.

میان رده پرطرفدار سامسونگ در برخی بازار‌ها همچون آمریکا با تراشه جدید اگزینوس (احتمالا اگزینوس 1200)‌ عرضه خواهد شد. شماره مدل این گوشی در آمریکا SM-A536U است. ظاهرا مدلی به شماره SM-A536B برای اروپا و مدلی به شماره SM-A536E برای خاورمیانه، شمال آفریقا و برخی بازار‌های آفریقایی در نظر گرفته شده است. این مدل‌ها تراشه‌های متفاوتی خواهند داشت.

گمان می‌کنیم که این تصمیم به خاطر بحران کمبود تراشه جهانی باشد. گویا سامسونگ تلاش کرده با توجه به فروش بالایی احتمالی این گوشی، تا آنجایی که می‌تواند از منابع مختلف تراشه فراهم کند.

گلکسی A53 در ماه مارس (اسفند و فروردین) در کنار گلکسی A33 و A73 رونمایی خواهد شد. از مشخصات گوشی گلکسی A53 می‌توان به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد. ای 53 در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و نارنجی عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*