اندروید ۱۲

قبل از آپدیت گوشی های سامسونگ به اندروید 12 این کار را انجام دهید

اگر صاحب گوشی سامسونگ هستید و آپدیت اندروید ۱۲ برای گوشی شما منتشر شده، نکته بسیار مهمی وجود دارد که باید پیش از بروزرسانی به آن توجه کنید.

سامسونگ موفق شده زودتر از رقبا آپدیت اندروید ۱۲ را برای گوشی‌هایش منتشر کند که این در نوع خودش بسیار ارزشمند است؛ اما این کمپانی به همان سرعت که آپدیت جدید اندروید را منتشر کرده، به همان سرعت هم به خاطر مشکلات به وجود آماده ناچار به متوقف کردن انتشار آن شده است.

ظاهراً سامسونگ پیش از آنکه بخواهد آپدیت اندروید ۱۲ را برای گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱، گلکسی زد فلیپ ۳ و زد فولد ۳ منتشر کند، به خوبی آزمایش نکرده است. زیرا این شرکت مجبور شد به خاطر اشکالات و مشکلات سازگاری با خدمات گوگل پلی عرضه این به‌روزرسانی را متوقف کند.

سامسونگ و گوگل این مشکلات را بررسی و ریشه یابی کرده‌اند و مجدداً اقدام به انتشار این آپدیت کرده‌اند. حتی گلکسی زد فولد ۲، گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ نیز در بخش‌هایی از قاره اروپا آپدیت Android 12 به همراه رابط کاربری One UI 4.0 را دریافت کرده‌اند. اما پیش از آنکه بخواهید این بروزرسانی را دریافت کنید، یک نکته بسیار مهم وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید.

قبل از دریافت آپدیت ۱۲ از اطلاعات خود بکاپ بگیرید

با وجود تمام مشکلاتی که با انتشار این نسخه‌ها پدیدار شده، بد نیست که قبل از دریافت این نسخه جدید دقت بیشتری بکنید. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از اینکه بخواهید گوشی‌تان را به اندروید جدید آپدیت کنید، حتماً یک بار از کل اطلاعات خود بکاپ بگیرید تا مطمئن شوید که اگر در هر مرحله‌ای اشتباهی به وجود آمد و یا پشیمان شدید، بتوانید به عقب برگردید و از اطلاعات خود استفاده کنید.

شما می‌توانید با استفاده از Samsung Smart Switch از گوشی خود روی یک کامپیوتر بکاپ بگیرید یا آنکه از طریق بخش تنظیمات خود گوشی، این فایل بکاپ را روی یک حافظه خارجی مثل کارت microSD بریزید.

یک روش بکاپ‌گیری دیگر نیز وجود دارد که در آن می‌توانید از فضای ابری Samsung Cloud استفاده کنید. فقط کافیست وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید، به مسیر Accounts and Backup بروید، سپس روی گزینه Back up data کلیک کرده و تیک اپلیکیشن‌هایی که قصد بکاپ گرفتن از آن‌ها را دارید انتخاب کنید.