دانلود ویندوز 11

2 کاری که قبل از دانلود ویندوز 11 باید انجام دهید

پیش از دانلود ویندوز 11 مایکروسافت دو نکته مهم وجود دارد که حتماً باید رعایت کنید، وگرنه موفق به دریافت و نصب Windwos 11 نخواهید شد.

ویندوز 11 از اکتبر گذشته منتشر شده که طراحی جدید و امکانات ارتقا یافته‌ای را از جمله پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی، جابجایی سریع بین چندین دسکتاپ مجازی و مالتی‌تسکینگ بهتر را ارائه می‌کند. مایکروسافت برای طراحی سیستم عامل جدید خودش از برخی ویژگی‌های مک الهام گرفته و حتی به کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های اندرویدی را هم روی ویندوز 11 نصب کنند.

اما چند نکته وجود دارد که پیش از دانلود ویندوز 11 باید به آن‌ها توجه کنید. مایکروسافت از عرضه مرحله‌ای برای Windows 11 استفاده می‌کند و پیش از دانلود، لازم است که شما اکانت هوم ویندوز 11 را تهیه کرده باشید و به یک شبکه Wi-Fi وصل باشید. اگر هم از کاربران نسخه اورجینال ویندوز 10 باشید، می‌توانید به صورت رایگان ویندوز جدید مایکروسافت را دانلود کنید.

اگر قصد دارید از نسخه هوم ویندوز 11 استفاده کنید که معمولاً اکثر کاربران عادی هم از آن استفاده می‌کنند، برای دسترسی به برخی از امکانات جدید ویندوز باید چند نکته ساده را رعایت کنید. اول از همه مطمئن شوید که کامپیوتر شما با ویندوز 11 مایکروسافت سازگار است. برای اطمینان از این قضیه می‌توانید مطلب بررسی سازگاری ویندوز 11 ؛ آیا Windows 11 روی سیستم شما نصب می‌شود؟ را دنبال کنید. البته در مطلبی جداگانه به نحوه نصب ویندوز 11 روی کامپیوترهای ناسازگار هم اشاره کرده‌ایم.سپس به نکات زیر توجه کنید.

1. یک اکانت Microsoft بسازید (یا اکانت قبلی‌تان را لاگین کنید)

برای استفاده از ویندوز 11 هوم شما حتماً باید صاحب یک اکانت مایکروسافت باشید تا بتوانید به محصولات و خدمات مایکروسافت دسترسی پیدا کنید. نگران نباشید ساختن آن رایگان است.

دانلود ویندوز 11

در گذشته شما می‌توانید به جای اکانت مایکروسافت، برای استفاده از ویندوز از یک اکانت محلی هم استفاده کنید؛ ولی ظاهراً با ویندوز 11 شما مجبور به ساخت یک اکانت مایکروسافت برای استفاده هستید. البته شما می‌توانید از یک اکانت محلی هم استفاده کنید، ولی قادر نخواهید بود از امکانات ویژه ویندوز از جمله همگام‌سازی تمام دستگاه‌ها با یکدیگر بهره‌مند شوید. اکانت Microsoft همچنین انتقال اطلاعات از کامپیوتر قدیمی به کامپیوتر جدید شما را هم آسان‌تر خواهد کرد.

نحوه ساخت اکانت مایکروسافت

  1. به سایت account.microsoft.com بروید و روی گزینه Sign in کلیک کنید.
  2. روی گزینه Create one کلیک کنید (یا اگر از پیش یک اکانت دارید، لاگین کنید).
  3. آدرس ایمیل خود را وارد کنید یا اگر ندارید، از طریق وب‌سایت مایکروسافت یک ایمیل جدید با پسوند Outlook.com@ بسازید. برای ساخت ایمیل روی گزینه Get a new email adress کلیک کرده، نام مورد نظر برای اکانت ایمیل خود را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Next کلیک کنید.
  4. یک رمز عبور انتخاب کنید و روی گزینه Next کلیک کنید.
  5. کشور/ منطقه جغرافیایی و تاریخ تولد خودتان را وارد کنید و دکمه Next را بزنید.
  6. کد تأییدیه ارسال شده به ایمیل خود را وارد کنید و گزینه Next را بزنید.

2. به اینترنت متصل باشید

برای دانلود ویندوز 11 هوم و ساخت اکانت مایکروسافت شما باید به اینترنت متصل باشید. دلیل آن هم دریافت ویندوز 11 به عنوان یک به‌روزرسانی برای ویندوز، مثل نسخه‌های جدید ویندوز 10 است. مایکروسافت می‌گوید شما رای دریافت آپدیت‌های آتی ویندوز و دستیابی به امکانات جدید آن هم به اینترنت نیاز خواهید داشت.

این می‌تواند برای کاربرانی که به سختی به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند، دردسرساز باشد. با این حال بعد از اتصال به اینترنت و نصب، برای استفاده از امکانات ویندوز دیگر نیازی به اینترنت نخواهید داشت. اگر می‌خواهید ویندوز جدید را روی سیستم فعلی خود نصب کنید، ابتدا مطمئن شوید که آن به اینترنت متصل باشد. اگر هم کامپیوتر تازه‌ای خریدید که قصد نصب ویندوز 11 روی آن را دارید، مجدداً از اتصال آن به اینترنت مطمئن شوید.