دانلود نسخه نهایی ویندوز 11

بررسی سازگاری ویندوز 11 ؛ آیا Windows 11 روی سیستم شما نصب می‌شود؟

آیا Windows 11 با سیستم من سازگار است؟ اما چگونه باید سازگاری ویندوز 11 با کامپیوتر شخصی‌مان را بررسی کنیم؟ در این پست به شما توضیح می‌دهیم.

دغدغه‌های مربوط به ویندوز 11 و پشتیبانی رایانه های مختلف از این سیستم عامل تبدیل به یک معضل جدی برای کاربران شده. در کنار این موضوع، مسئله جدی تر این است که کاربران نمی‌دانند از چه طریقی باید سازگار بودن ویندوز 11 با سیستم خود را چک کنند  آیا راه ساده‌ و مطمئنی وجود دارد که از سازگاری ویندوز 11 با سیستم خود مطلع شویم؟

با استفاده از برنامهPC Health Check ، WhyNotWin11 و سایر ابزارهای این چنینی، می‌توانید بفهمید که آیا کامپیوتر شما می‌تواند به‌روزرسانی جدید ویندوز یعنی ویندوز 11 را دریافت کند یا خیر. مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 10 را در چند سال آینده کنار می گذارد، بنابراین مهم است که مطمئن شوید دستگاه شما از ویندوز 11 پشتیبانی می کند.

سازگاری ویندوز 11

ویندوز 11 چند هفته گذشته رونمایی شد و در پی آن ابهامات قابل توجهی درباره سازگار بودن برای سیستم ها را به همراه داشت. از زمان رونمایی مایکروسافت از جدیدترین نسخه سیستم عامل ویندوز در شش سال گذشته، مسئله سازگاری این سیستم عامل با سخت افزار ها در ذهن بسیاری از کاربران رایانه‌های شخصی قرار گرفته است. با توجه به پست وبلاگ شرکت، خوشبختانه اکثر کامپیوترهای شخصی با ویندوز 11 سازگاری دارند. با این حال ، اگرچه سرانجام تاریخ انتشار ویندوز 11 فرا رسیده، اما تمامی دستگاه های سازگار لزوماً همین الان نمی‌توانند به‌روزرسانی شوند. مایکروسافت در این باره می گوید برای بارگیری و نصب سیستم عامل Windows 11 برای برخی سیستم ها باید تا اواسط سال 2022 منتظر بمانید.

 ابزار مایکروسافت برای تعیین سازگاری – برنامه PC Health Check

زمانی که مایکروسافت اولین بار این برنامه را منتشر کرد تا کاربران بتوانند از سازگار بودن سیستم خود با ویندوز 11 با خبر شوند، باگ های برنامه و عدم سازگاری آن برای بسیاری از کاربران آزاردهنده بود، بنابراین این شرکت به طور موقت این برنامه را از دسترس عموم حذف کرد تا عملکرد آن را برای اعلام سازگاری ویندوز 11 با دستگاه های مختلف را بهبود ببخشد. خبر خوب اینکه اکنون PC Health Check مایکروسافت دوباره آماده به خدمت است و می‌تواند به کمک شما بیاید. این برنامه به شما می گوید که آیا رایانه شما شرایط لازم برای اجرای ویندوز 11 را دارد و اگر رایانه شما با ویندوز 11 سازگار نیست، دلیل آن را به شما می گوید و راهنمایی‌هایی را برای پشتیبانی بیشتر ارائه می دهد.

اما این تنها راهی نیست که بتوانید مطمئن شوید رایانه شما سازگاری با ویندوز 11 را دارد یا خیر. خوشبختانه مایکروسافت در این مورد گزینه های متعددی در اختیار کاربران گذاشته. با عرضه نسخه های مختلف ویندوز 11 و نسخه‌هایی که قرار است در آینده منتشر شود، بهتر است راجع به سازگاری سیستم خود با این سیستم عامل مطمئن شوید. اگر دستگاه شما شرایط لازم را نداشته باشد، ممکن است مجبور شوید تا سال 2025 رایانه شخصی خود را تعویض کنید چرا که مایکروسافت تا این سال پشتیبانی از ویندوز 10 را به تدریج کنار می گذارد. مانند همان سرنوشتی که ویندوز های قبلی از جمله ویندوز 7 به آن دچار شدند.

****باکس****

 روش اول برای چک کردن سازگاری ویندوز 11 با سیستم شما

از برنامه PC Health Check مایکروسافت استفاده کنید تا ببینید آیا رایانه شما توانایی احرای ویندوز 11 را دارد یا خیر

Pc health check

برای فهمیدن این موضوع باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

1. اپ PC Health Check مایکروسافت را دانلود کنید.

2. فایل را باز کنید ، با شرایط خدمات موافقت کنید و روی نصب کلیک کنید.

3. کادری که روی آن نوشته شده است PC Health Check را علامت زده و روی Finish کلیک کنید.

4. اگر دستگاه شما با ویندوز 11 سازگار نیست ، پس از اجرای برنامه به روز شده Microsoft PC Health Check ، مواردی را مشاهده خواهید کرد.

5. صفحه اصلی برنامه که ظاهر می شود می گوید: “PC health at a glance” در بالای صفحه، یک کادر وجود دارد که حاوی متن زیر است:

“Introducing Windows 11”.

روی Check now کلیک کنید.

اگر دستگاه شما سازگار نباشد ، پیامی دریافت خواهید کرد که می گوید: “This PC doesn’t currently meet Windows 11 system requirements”.

اگر دستگاه شما سازگار است ، می توانید به روز رسانی ویندوز 11 را به صورت رایگان دانلود و نصب کنید. تاریخ رسمی انتشار ویندوز 11، 5 اکتبر بود ، اما مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای راه اندازی مرحله ای است و بسیاری از دستگاه ها تا سال 2022 شاهد این ارتقا نخواهند بود.

روش دوم برای چک کردن سازگاری ویندوز 11 با سیستم شما

برای بررسی سازگاری ویندوز 11، برنامه WhyNotWin11 را امتحان کنید.

ویندوز 11

یک برنامه متن باز به نام WhyNotWin11 جایگزین مناسبی برای برنامه PC Health Check است. این برنامه که توسط توسعه دهنده ای وابسته به مایکروسافت ایجاد شده است، دارای ظاهر کاربر پسندی نیست، اما اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد و در مورد مسائل مختلف، جزئیات بیشتری ارائه می‌دهد. روی این متن کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری از نحوه کار این برنامه کسب کنید

 روش سوم و آسان تر

لیست مشخصات سیستم خود برای فهمیدن سازگار بودن آن با ویندوز 11 را بررسی کنید.

برای تعیین اینکه آیا رایانه فعلی شما قادر به اجرای ویندوز 11 است، می توانید لیست مشخصات مورد نیاز برای ویندوز 11 را در وب‌سایت مایکروسافت یا در ادامه همین مطلب بررسی کنید. اگر دستگاه شما مشخصات برابر بالاتری از لیست زیر دارد بدان معناست که می‌تواند ویندوز 11 را اجرا کند.

سیستم مورد نیاز برای اجرای ویندوز 11 چیست؟

در ادامه مطلب میتوانید لیست کاملی از سیستم مورد نیاز برای ویندوز 11، از جمله حداقل 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی و صفحه نمایش 720p بزرگتر از 9 اینچ مورب را ببینید.

سازگاری ویندوز 11

مشخصات مورد نیاز:

  • پردازنده 1 گیگاهرتز یا سریعتر با 2 هسته یا بیشتر
  • پردازنده سازگار 64 بیتی
  • رم 4 گیگابایت
  • حداقل 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی
  • سیستم عامل UEFI ، دارای قابلیت بوت امن
  • TPM Trusted Platform Module (TPM) نسخه 2.0
  • کارت گرافیک سازگار با DirectX 12 یا بالاتر با درایور WDDM 2.0
  • حداقل رزولوشن نمایشگر HD (720p)
  • صفحه نمایش بزرگتر از 9 اینچ مورب
  • صفحه نمایش با پشتیبانی از نمایش رنگ 8 بیت
  • اتصال به اینترنت و داشتن حساب مایکروسافت

برای ویندوز 11 نسخه اصلی:

اتصال به اینترنت، حساب Microsoft برای تکمیل راه اندازی دستگاه در اولین استفاده. برای همه نسخه های ویندوز 11: دسترسی به اینترنت برای انجام به روز رسانی و دانلود و استفاده از برخی ویژگی هان برنامه به دست آورید ***لینک

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*