محصولات اپل در سال 2022

هر آنچه که از اپل در سال 2022 انتظار داریم

اپل در حالی پا به سال ۲۰۲۲ گذاشته است که خودش را آماده رونمایی از محصولات جدیدی از جمله آیفون ۱۴، نسل جدید آیفون اس ای و … می‌کند.

اپل سال ۲۰۲۱، سال بسیار شلوغی را پشت سر گذاشت و در این سال کامپیوترهای مک جدید خودش را در میانه راه مهاجرت به اپل سیلیکون رونمایی کرد، گوشی‌های جدید آیفون ۱۳ متولد شدند و ردیاب ایرتگ نیز بعد از مدت‌ها انتظار معرفی شد. با نگاهی به سال ۲۰۲۲، می‌توان گفت که قطعاً محصولات جدید دیگری از مجموعه محصولات مهم اپل عرضه خواهند شد. در ادامه به بررسی هر آنچه از اپل در سال ۲۰۲۲ انتظار داریم، خواهیم پرداخت.

اپل در سال 2022

مک بوک ایر

یکی از مورد انتظارترین محصولات جدید اپل که در سال جدید میلادی عرضه می‌شود، نسخه بهبود یافته مک بوک ایر است. شایعه شده که مک بوک ایر جدید از یک طراحی جدید با لبه‌های مسطح بهره می‌برد و این یعنی طرح قدیمی و به یاد ماندنی مک بوک ایر تغییر پیدا خواهد کرد.

محصولات اپل در سال 2022

مینگ چی کو، افشاگر معتمد دنیای دیجیتال و کمپانی اپل می‌گوید مدل ۲۰۲۲ مک بوک ایر در رنگ‌های بیشتری، مثل آی مک ۲۴ اینچی جدید این کمپانی عرضه خواهد شد. حاشیه‌های دور نمایشگر این لپ تاپ هم به همراه کیبورد آن به رنگ سفید درخواهد آمد. شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد این لپ تاپ مثل مک بوک پرو دارای یک بریدگی در بالای نمایشگر خود خواهد بود؛ هرچند هنوز مشخص نیست که این طراحی عملی می‌شود یا خیر.

در نهایت باید به چیپست این لپ تاپ اشاره کنیم که نخستین کامپیوتر مجهز به نسل جدید چیپست M2 اپل خواهد بود. بلومبرگ گزارش می‌دهد که پردازنده M2 از همان هسته‌های پردازشی M1 بهره می‌برد، ولی سریع‌تر اجرا می‌شود.

این لپ تاپ احتمالاً در اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه شود. قیمت آن هم کمی گران‌تر از نسل فعلی خواهد بود که اکنون با قیمت ۹۹۹ دلاری به فروش می‌رسد.

مک مینی و مک پرو

بی‌شک مهاجرت به اپل سیلیکون در سال ۲۰۲۲ هم ادامه پیدا خواهد کرد و احتمالاً در این سال به طور کامل انجام می‌شود. به گزارش بلومبرگ، اپل قصد دارد یک مک پرو جدید را با تراشه اپل سیلیکون ارائه کند. این کامپیوتر از نظر طراحی احتمالاً نصف اندازه نسل فعلی مک پرو خواهد بود.

محصولات اپل در سال 2022

مک پرو جدید ۲۰ یا ۴۰ هسته پردازشی خواهد داشت که شامل ۱۶ یا ۳۲ هسته پر قدرت و ۴ یا ۸ هسته با بازدهی بالا می‌شود. پردازشگر گرافیکی آن نیز می‌تواند ۶۴ یا ۱۲۸ هسته‌ای باشد. در عین حال، اپل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه یک کامپیوتر جدید به نام مک مینی پرو با یک طراحی جدید در حوزه کامپیوترها است. Jon Prosser، افشاگر مطرح دنیا دیجیتال می‌گوید که این کامپیوتر به بدنه خارجی جدیدی با سطح منعکس کننده مثل پلکسی در داخل یک محفظه آلومینیومی مجهز خواهد بود.

آی مک جدید

در حالی که آوریل سال گذشته میلادی اپل از آی مک جدید ۲۴ اینچی خود رونمایی کرد، طرفداران کامپیوترهای بزرگ‌تر همچنان منتظر رونمایی از یک نسخه ۲۷ اینچی هستند. در واقع آی مک ۲۷ اینچی، یکی از معدود کامپیوترهای اپل است که هنوز از تراشه‌های اینتل قدرت می‌گیرد.

محصولات اپل در سال 2022

همه انتظار دارند که اپل امسال از آی مک ۲۷ اینچی جدید با چیپست اپل سیلیکون رونمایی کند. این iMac جدید به یک چیپست بالارده اپل سیلیکون در زیر قاب خود مجهز خواهد بود، در حالی که برای نخستین بار در یک کامپیوتر آیمک شاهد حضور یک نمایشگر miniLED با فناوری ProMotion خواهیم بود.

طبق شایعات، این کامپیوتر مثل مک بوک پرو جدد به صورت پایه از ۱۶ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی SSD برخوردار خواهد بود. پورت‌های روی این کامپیوتر هم شامل یک پورت HDMI، یک اسلات کارت حافظه SD و چندین پورت USB-C/Thunderbolt می‌شود.

آیپد پرو

آیپد پرو در سال ۲۰۲۱ تغییرات چشمگیری به خودش دید که شامل حضور چیست M1 در زیر قاب آن و یک نمایشگر ۱۲.۹ اینچی mini-LED روی آن می‌شد. اما خیلی زود پس از عرضه این تبلت، شایعات نسل آینده آن شروع به انتشار کرد.

محصولات اپل در سال 2022

بلومبرگ مدعی شده است که اپل در حال توسعه یک آیپد پرو جدید با قاب پشتی شیشه‌ای است. این تغییر به تبلت اپل اجازه می‌دهد برای نخستین بار بتواند از فناوری شارژ بی‌سیم و همینطور شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی کند. شارژ بی‌سیم معکوس بدان معناست که شما می‌توانید دیگر دستگاه‌های مجهز به شارژ بی‌سیم مثل آیفون یا ایرپادز خود را روی قاب پشتی آیپد قرار دهید تا از طریق آن شارژ‌ شوند.

تغییر دیگری که در نسخه ۲۰۲۲ آیپد پرو اپل عملی می‌شود، استفاده از فناوری نمایشگر mini-LED برای نخستین بار در نسخه ۱۱ اینچی آن است. این نمایشگر برای اولین بار سال گذشته میلادی در آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی به کار رفت. در مورد تاریخ عرضه این دیوایس هم گفته می‌شود در نیمه نخست سال، احتمالاً بهار پیش رو اتفاق خواهد افتاد.

آیفون اس ای ۳

به آیفون‌ها می‌رسیم. اولین آیفون سال ۲۰۲۲ اپل، سومین نسل آیفون SE خواهد بود. آیفون اس ای ۳ شبیه به نسل فعلی خودش خواهد بود، با این تفاوت که چیپست A15 و شبکه اینترنت 5G به آن افزوده می‌شود. حتی یک تحلیلگر مدعی شده است که آیفون اس ای ۳ با اینترنت 5G می‌تواند بیش از یک میلیارد کاربر اندرویدی را به فکر مهاجرت به آی او اس بیندازد.

در حالی که برخی شایعات اشاره دارند که اپل در حال کار روی یک نسخه دیگر از این گوشی به نام آیفون اس ای پلاس با یک نمایشگر بزرگ‌تر نیز هست، اما مشخص نیست که این نسخه در سال ۲۰۲۲ عرضه شود یا خیر. با این حال ما مطمئنیم که آیفون اس ای ۳ نیمه نخست امسال معرفی می‌شود.

آیفون ۱۴

البته که آیفون ۱۴ را فراموش نکرده‌ایم. مینگ چی کو حدس می‌زند که آیفون ۱۴ یک تغییر اساسی در گوشی‌های آیفون را به همراه دارد. خانواده‌ای که قرار است در دو نسخه ۶.۱ اینچی و دو نسخه ۶.۷ اینچی عرضه شود.

آیفون 14

نام اعضای این خانواده به ترتیب آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ مکس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد بود. کو می‌گوید آیفون ۱۴ مکس با قیمتی حدود ۹۰۰ دلار، ارزان‌ قیمت‌ترین آیفون ۶.۷ اینچی اپل خواهد بود که ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

Jon Prosser نیز با تایید این خبرها، می‌گوید که طراحی سری آیفون ۱۴ شبیه به آیفون ۴ اپل خواهد بود. انتظار می‌رود آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس از یک طراحی پانچ هول روی نمایشگر خود استفاده کنند. طرحی که بسیاری از گوشی‌سازهای اندرویدی این روزها حتی روی گوشی‌های ارزان قیمت خود نیز از آن استفاده می‌کنند. این به اپل اجازه می‌دهد دوربین سلفی و سیستم تشخیص چهره را درون یک حفره روی نمایشگر بگنجاند.

آیفون 14

دوربین سلفی سری آیفون ۱۴ تغییرات دراماتیکی را تجربه خواهد کرد. در بخش دوربین‌های پشتی نیز دو مدل پرو به جای سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در آیفون ۱۳، به یک سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مجهز خواهند شد. این گوشی‌ها طبق معمول در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ معرفی خواهند شد.

اپل واچ سری ۸

ساعت‌های هوشمند سری اپل واچ در سال ۲۰۲۲ تغییرات گسترده‌ای خواند داشت. کو می‌گوید ساعت‌های هوشمند جدید اپل در پاییز ۲۰۲۲ از راه می رسند که شامل اپل واچ سری ۸، اپل واچ SE جدید و یک نسخه مستحکم ورزشی اپل واچ می‌شود.

محصولات اپل در سال 2022

از نظر فناوری‌های سلامت، سری ۸ ساعت هوشمند اپل یک سنسور حرارت سنج بدن را دریافت خواهد کرد که در کنار دیگر امکانات سلامت و تناسب اندام قرار می‌گیرد. متاسفانه هنوز برای کسب اطلاعات بیشتر از سری جدید این ساعت‌ها زود است.

ایرپادز پرو ۲

اپل خودش را آماده عرضه دومین نسل هدفون بی‌سیم ایرپادز پرو در سال ۲۰۲۲ می‌کند. انتظار می‌رود ایرپادز پرو ۲ تمرکز بیشتری روی فناوری‌های سلامت و تناسب اندام داشته باشد و از طراحی کاملا جدیدی بهره ببرد. حتی یگی از مدیران ارشد اپل هم گفته است که احتمالاً ایرپادز داده‌های متفاوت‌تری را برای نظارت روی سلامت کاربر دریافت کند.

بلومبرگ در گزارش خودش گفته است که ایرپادز پرو ۲ طراحی جمع و جورتری خواهد داشت که شامل حذف بدنه کشیده شده در زیر هدفون می‌شود. این هدفون می‌تواند ظاهری شبیه به هدفون Amazon Echo Buds به خودش بگیرد که کاملا گرد و بدون دسته اضافه است و به راحتی در داخل گوش کاربر قرار می‌گیرد.

البته این تغییرات قطعی نیست. اپل با چالش‌هایی برای حذف بدنه اضافه این هدفون مواجه است. با این حال، هدفون جدید اپل دارای حالت شفاف، چیپ H1 و فناوری حذف نویز خواهد بود.

هدست واقعیت مجازی/ واقعیت افزوده

در نهایت باید به احتمال زیاد منتظر معرفی هدست واقعیت مجازی/ واقعیت افزوده اپل که سال‌هاست خبرهایی از آن منتشر می‌شود، باشیم.

دیگر احتمالات

اپل چندین محصول جدید دیگر را نیز برای سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بروزرسانی نسخه ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو و معرفی لوازم جانبی جدید برای محصولات جدیدش اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*