کروم

وجود یک قابلیت در کروم ، مدیرعامل گوگل را به دادگاه کشاند

نگرانی‌ها در خصوص نقض حریم خصوصی کاربران در حالت ناشناس کروم باعث شد تا دادگاه مدیرعامل گوگل را برای پاسخگویی به سوالات احضار کند.

کاربران مدتی قبل شکایتی را علیه گوگل به ثبت رساندند و مدعی شدند داده‌های آنها حتی در حالت ناشناس (Incognito) مرورگر گوگل کروم نیز ردیابی می‌شوند. این در حالی است که گوگل این ادعاها را نادرست دانسته و تاکید می‌کند فعالیت‌های کاربران در حالت ناشناس کروم قابل مشاهده و ردیابی نیستند، اما وکلای کاربرانی که این شکایت را تنظیم کردند از دادگاه خواستند تا مدیرعامل گوگل را به دادگاه احضار کرده و به پرسش کاربران در خصوص نقض حریم خصوصی پاسخ دهد.

نگرانی‌ها در مورد حالت ناشناس گوگل کروم

کروم

در همین راستا طبق حکم دادگاه، سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت باید با حضور در دادگاه فدرال کالیفرنیا در خصوص نگرانی‌های کاربران پیرامون نقض حریم خصوصی در حالت ناشناس کروم (Incognito) به پرسش وکلا پاسخ دهد. گفتنی است طبق حکم قبلی دادگاه، کاربران قادرند به شکل خصوصی در مورد حالت ناشناس کروم از لورین توهیل، مدیر ارشد بازاریابی گوگل سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ آنها دریافت کنند.

گوگل تا به امروز چندین بار سعی کرده تا نشان دهد ادعاهای کاربران نادرست است، اما قاضی پرونده توضیحات گوگل را کافی ندانسته و خواهان حضور مدیرعامل گوگل در دادگاه است. البته این غول فناوری موافق حضور پیچای در دادگاه نبوده و بر این باور است که کارمندان سطح پایین‌تر به عنوان مسئول مرورگر کروم و حالت ناشناس آن باید به دادگاه حاضر شوند تا پاسخ بهتری را به این سوالات ارائه دهند.

خوزه کاستاندا، سخنگوی گوگل نیز عنوان کرد با وجود این که گوگل ادعای کاربران را نادرست می‌داند، اما به درخواست‌های متعدد آنها در مرحله جمع‌آوری شواهد همکاری داشته است. گفتنی است در این دادگاه سه شرکت حقوقی Boies Schiller Flexner LLP و Susman Godfrey LLP و Morgan & Morgan PA به عنوان وکلای کاربران و دو شرکت حقوقی Urquhart & Sullivan و Quinn Emanuel Urquhart به عنوان وکلای گوگل حضور خواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*