11 نرم افزار کاربردی برای ویندوز 11

11 نرم افزار کاربردی و عالی برای آن‌هایی که تازه ویندوز 11 را نصب کرده‌اند

اگر به تازگی ویندوز 11 – Windows 11 را روی سیستم خود نصب کرده‌اید،‌ در این پست 11 نرم افزار کاربردی را معرفی می‌کنیم که حتماً باید نصب کنید.

سال 2021 میلادی ویندوز 11 مایکروسافت منتشر شد. کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ‌های مختلفی به بازار عرضه شده‌اند که به صورت پیش‌فرض به این نسخه از ویندوز مجهز هستند. اما یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این سیستم عامل، فروشگاه اپلیکیشن‌های Microsoft Store است. ما در اینجا به معرفی 11 نرم افزار کاربردی و عالی برای کاربران تازه‌وارد ویندوز 11 خواهیم پرداخت که حتماً باید نصب کنید.

ما در فهرست برنامه‌هایی با مضمون بهره‌وری، گیمینگ و پخش چندرسانه‌ای را قرار داده‌ایم. حتی برخی از امکانات و گزینه‌های سفارشی‌سازی که در ویندوز 10 وجود داشت ولی در ویندوز 11 حذف شده است را هم می‌توانید دوباره با استفاده از برنامه‌های این لیست تجربه کنید.

1. EarTrumpet

11 نرم افزار کاربردی برای ویندوز 11

سیستم مدیریت صدای ویندوز 11 عالی نیست و نقص‌هایی دارد. نرم افزار EarTrumpet که بعد از نصب مستقیماً در System Tray (همان مکانی که ساعت و آیکون کوچک اپلیکیشن‌ها حضور دارد) ویندوز شما قرار خواهد گرفت و به شما اجازه می‌دهد صدای ورودی و خروجی هر یک از اپلیکیشن‌ها را به صورت جداگانه تنظیم کنید. اگر می‌خواهید صدای یوتیوب از اسپیکرهای کامپیوتر شما پخش شود و صدای خروجی بازی شما هدست باشد، این اپلیکیشن چنین امکانی را در اختیار شما می‌گذارد.

2. Tweeten

11 نرم افزار کاربردی برای ویندوز 11

اپلیکیشن توییتر برای ویندوز، در واقع یک وب اپلیکیشن ساده است و حتی TweetDeck هم نمی‌تواند حکم یک اپلیکیشن مستقل را ایفا کند. اگر شما یکی از طرفداران برنامه TweetDeck هستید، برنامه Tweeten رابط کاربری همین برنامه را به ویندوز 11 خواهد آورد و به شما اجازه می‌دهد توییتر را به صورت کاملاً دسکتاپی تجربه کنید. گزینه‌های سفارشی‌سازی مختلفی و حتی یک رابط کاربری نوتیفیکیشن هم برای این اپلیکیشن در نظر گرفته شده تا از اتفاقات توییتر مطلع شوید.

3. FeedLab

11 نرم افزار کاربردی برای ویندوز 11

اپلیکیشن‌های فیدخوان RSS زیادی برای ویندوز وجود دارد، اما نرم افزار کاربردی FeedLab یکی از بهترین برنامه‌ها در این زمینه است. در حالی که فیدخوان محبوب Nextgen Reader در کامپیوترهای جدید کارایی ندارد، FeedLab می‌تواند به لطف گزینه‌های سفارشی‌سازی و امکانات مختلفی که برای مطالعه فهرست اخبار روزانه در اختیار شما قرار می‌دهد، یک جایگزین عالی برای آن باشد. همه این‌ها درحالیست که این اپلیکیشن رایگان است و بودجه خودش را از تبلیغات تأمین می‌کند.

4. PowerToys

11 نرم افزار کاربردی برای ویندوز 11

نرم افزار PowerToys مایکروسافت برای ویندوز یک گزینه ضروری برای کسانی است که می‌خواهند فعالیت‌های ویندوز را سفارشی کنند. در این مجموعه، ابزارهای مختلفی در اختیار شما قرار می‌گیرد که شامل ابزارهایی برای سرحال نگه داشتن کامپیوتر شما، یک ابزار انتخاب رنگ در سرتاسر سیستم و یک ابزار مدیریت پنجره‌ها به نام FancyZones که به شما اجازه می‌دهد خیلی سریع اپلیکیشن‌ها را بین لایه‌های مختلف جابجا کنید.

اما یکی از محبوب‌ترین ابزارهای PowerToys از نظر ما Run است که مثل یک لانچر شبیه به مک اپل می‌کند که از طریق آن می‌توانید خیلی سریع در فضای وب یا بین اپلیکیشن‌ها و فایل‌های داخل سیستم خود جستجو کنید.

5. OneNote

11 نرم افزار کاربردی برای ویندوز 11

OneNote یک نرم افزار کاربردی کاملاً رایگان با امکاناتی کامل است که به شما اجازه می‌دهد یادداشت‌های طبقه‌بندی شده‌ای را در نوت بوک‌‌ها، بخش‌ها و صفحات مختلف داشته باشید. شما می‌توانید از این برنامه برای مدیریت و نظم بخشیدن به یادداشت‌هایتان برای کار استفاده کرده و از طریق کامپیوتر، لپ تاپ و یا گوشی هوشمند خود به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

این نرم افزار از قلم هوشمند هم پشتیبانی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد بتوانید با قلم هم یادداشت کنید. این نرم افزار را به تمام کسانی که به طور معمول با یادداشت‌ها سر و کار دارند پیشنهاد می‌کنیم.

6. Adobe Photoshop Express

11 نرم افزار کاربردی برای ویندوز 11

Adobe Photoshop Express یک ابزار رایگان ویرایش تصاویر است که تمام ابزارهای ابتدایی مورد نیاز شما را فراهم می‌کند. در حالی که ویرایش تصاویر از طریق اپلیکیشن Photos در ویندوز 11 بهبود پیدا کرده، اما Photoshop Express یک راه بسیار آسان برای تغییر تنظیمات مختلف عکس و تصحیح مشکلات آن است. در اینجا امکانات مختلف تصحیح کننده‌ای وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد در کسری از ثانیه مشکلات یک عکس مثل یک لکه یا کثیفی را تصحیح کنید.

7. ShareX

11 نرم افزار کاربردی برای ویندوز 11

ShareX بهترین ابزار اسکرین شات برای ویندوز 11 است. این یک نرم افزار کاربردی قدرتمند و کوچک است که به شما اجازه می‌دهد فوراً اسکرین شات را کراپ کرده، به آن چیزی اضافه کنید و یا حتی از صفحه فیلمبرداری کرده یا یک فایل متحرک GIF درست کنید. شما همچنین می‌توانید یک اسکرین شات ثبت کنید تا با یک کلیک، به صورت خودکار در سایت Imgur یا دیگر سرویس‌های میزبانی فایل اینترنتی آپلود شود.

8. QuickLook

11 نرم افزار کاربردی برای ویندوز 11

اگر از یک مک به کامپیوتر ویندوزی سوئیچ کرده‌اید، QuickLook‌ یک ابزار عالی برای شماست. این ابزار با استفاده از دکمه Space از روی کیبورد، پیش‌نمایش فوری فایل‌ها را به نمایش می‌گذارد. این درست مثل قابلیت Quick Look در سیستم عامل macOS کار می‌کند. شما می‌توانید برای پیش‌نمایش فایل‌های مختلف، نرم افزار مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. این نرم افزار با اکثر فایل‌ها کار می‌کند، اما برای پیش‌نمایش فایل‌های GIF به چند ثانیه زمان بیشتری نیاز دارد. اگر تعداد فایل‌ها در کامپیوتر شما خیلی زیاد است و دچار سردرگمی شما می‌شود، این برنامه به شما کمک می‌کند زودتر به فایل‌هایی که به اجرای آن‌ها نیاز دارید، دسترسی پیدا کنید.

9. Start11

11 نرم افزار کاربردی برای ویندوز 11

اپلیکیشن Start11 تیم توسعه‌دهنده Stardock به شما اجازه می دهد ظاهر منوی استارت ویندوز 11 را تغییر دهید. شما می‌ـوانید ظاهر کلاسیک آن را برگردانید، سایز تسک بار را تغییر دهید و جای قرارگیری آن را در سیستم چند مانیتوره خود عوض کنید. در واقع کاربران ویندوز 11 نباید نیازی به یک نرم افزار جانبی برای برگرداندن ویژگی‌ها و امکاناتی که سال‌ها در اختیارشان بوده داشته باشند، ولی چون فعلاً مایکروسافت پاسخی به این نیاز نداده، شما می‌توانید از نرم افزار 6 دلاری Start11 استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید در تمام مانیتورهای سیستم چند مانیتوره خود ساعت و تاریخ را داشته باشید هم می‌توانید از نرم افزار ElevenClock استفاده کنید. اگرچه مایکروسافت گفته که این قابلیت را سال 2022 بازخواهد گرداند.

10. Dolby Access

11 نرم افزار کاربردی برای ویندوز 11

اگر خیلی بازی‌های کامپیوتری انجام می‌دهید، ما توصیه می‌کنیم از هدفون‌هایی با Dolby Atmos استفاده کنید تا لذت دو چندانی از بازی خود ببرید. با استفاده از یک نرم افزار 15 دلاری به نام Dolby Access شما می‌توانید صدای پا و قدم‌های دشمنانتان را با دقت بسیار زیادی بشنوید. این نرم افزار برای ایکس باکس هم طراحی شده است و می‌توانید با استفاده از کنسول خود هم از این ویژگی بهره‌مند شوید.

11. VLC for Windows

11 نرم افزار کاربردی برای ویندوز 11

به لطف سرویس‌های پخش آنلاین، این روزها نیاز به پخش محلی محتوای صوتی و تصویری روی کامپیوترها کاهش پیدا کرده است؛ اما اگر هم به این ویژگی نیاز دارید، VLC آن را بدون هیچ کم و کاستی در اختیارتان می‌گذارد. این یک اپلیکیشن رایگان با پشتیبانی از مجموعه وسیعی از کدک‌ها است؛ بنابراین شما می‌توانید تقریباً هر چیزی را در آن اجرا کنید. VLC همچنین از استریم از طریق شبکه‌ها و آدرس‌های اینترنتی نیز پشتیبانی کند.