هر سه مجری برنامه تخته گاز BBC به آمازون پیوستند !

حتما در جریان مشکلات برنامه تخته گاز یا Top Gear شبکه BBC با مجری با سابقه و معروف این برنامه یعنی جرمی کلارکسون (Jeremy Clarkson) هستید که منجر به پایان همکاری وی با این شبکه و برنامه تخته گاز شد.حالا خبر رسیده که علاوه بر جرمی لارسون ، دو مجری دیگر این برنامه یعنی ریچارد هاموند(Richard Hammond) و جیمز مِی(James May) نیز ظاهرا برای حمایت از جرمی، از این برنامه جدا شده و قرار است برنامه‌ی جدید خود را برای سرویس استریم ویدیوی آمازون بسازند.

گمانه‌ها حاکی از این است که این سه تن ممکن است سه‌گانه‌ای را برای نمایش در سرویس استریم آمازون بسازند. مجموعه‌ای که اولین فصل آن در سال آینده(۲۰۱۶) به‌صورت جهانی پخش خواهد شد. این حرکت دنباله‌ای است بر خروج آن‌ها از برنامه تخته گاز در شبکه ۲ بی‌بی‌سی (BBC) که اوایل امسال(۲۰۱۵) اتفاق افتاد. کلارکسون، قراردادش پس از یک حمله بی‌دلیل فیزیکی به یکی از تولیدکننده‌های تخته گاز تمدید نشد که منجر به اخراج وی شد. به دنبال آن دو مجری دیگر نیز اقدام به ترک مجموعه کردند. هرچند آن‌ها در حال حاضر بر روی آماده‌سازی برنامه‌ای بدون نام فعالیت می‌کنند که به سبک و سیاق همان تخته گاز، آن‌هم به مدد تهیه‌کننده اجرایی سابق برنامه‌شان اندی ویلمن(Andy Wilman) است.

جرمی کلارکسون (Jeremy Clarkson)

جرمی کلارکسون (Jeremy Clarkson)

در بیانیه آمازون به نقل از کلارکسون آمده که گفته است :

احساس می‌کنم از یک هواپیمای ملخی بیرون پریدم و به یک سفینه فضایی واردشده‌ام

ریچارد هاموند(Richard Hammond)

ریچارد هاموند(Richard Hammond)

هاموند نیز گفته :

آمازون؟ حتما، من قبلا اونجا بودم و یه مورچه بزرگ من رو گاز گرفت.ما بخشی از عصر جدید تلویزیون‌های هوشمند تبدیل‌شده‌ایم، خنده‌دار است، نه؟

معاون بخش اروپایی آمازون پرایم ویدئو، جِی مارین (Jay Marine) گفت:

تماشاچیان به ما گفتند که می‌خواهند این گروه را بازهم روی صحنه ببینند و ما برای محقق کردن آن هیجان‌زده‌ایمما نمی‌توانیم صبر کنیم تا ببینیم جرمی، ریچارد و جیمز و تیمشان چه خواهند ساخت. اما چیزی که از آن اطمینان داریم این است که این برنامه یکی از پرطرفدارترین نمایش‌های سال آینده خواهد بود.

تحلیلگر و خبرنگار سرگرمی بی‌بی‌سی مارک سَوِج(Mark Savage):

شایعات حاکی است که این سه نفر علاقه بی‌حد و حصرشان به خودرو را به سرویس استریم ویدئو آمازون آورده‌اند که از پیش در حال پخش برنامه بوده است. این حرکتی زیرکانه است چراکه در آغاز آمازون نیازی به تبلیغات گسترده نخواهد داشت. تولیدکنندگان خودرو این نقش را برای برنامه آمازون و برنامه کلارکسون ایفا خواهند کرد. در ثانی این حرکت به طرز هوشمندانه‌ای از تمهیدات بی‌بی‌سی برای منع قانونی دوساله از ساخت برنامه برای شبکه‌های محلی انگلیسی جلوگیری خواهد کرد.

مهم‌تر از همه این تیم تجربه‌ای اثبات‌شده در استریم ویدئو داشته است. با احتساب سال گذشته، تخته گاز به مدت هشت سال پیاپی یکی از ۲۰ برنامه برتر استریم شده توسط iPlayer بی‌بی‌سی بوده. که یکی از قسمت‌های آن بیش از ۳.۸ میلیون بار بازدید شده است. اما هرگز نمی‌توان دانست که برنامه جدید این گروه چه زمان به چنین قله‌ای دست خواهد یافت، آمازون هم مشابه نتفلیکس آمارهای بازدید خود را منتشر نمی‌کند. این قرارداد آمازون بخشی از حرکت این شرکت برای رقابت با شبکه‌های سنتی و مدرن مانند نتفلیکس است.

top-1

اما این تمام ماجرا نیست. آمازون همچنین با وودی آلن(Woody Allen) نیز قراردادی بسته تا اولین مجموعه تلویزیونی خود را از این شبکه پخش کند.(مجموعه‌ای به نام resurrected drama Ripper Street) این اتفاق در حالی افتاد که مجموعه یادشده پیش‌ازاین توسط بی‌بی‌سی نادیده گرفته‌شده بود و درعین‌حال پس‌ازآن نایل به دریافت جوایز و افتخارات زیادی شده بود. به دلیل کمدی صریح و تلخش نایل آمد.

معاون آمازون همچنین افزود ” عصر طلایی تلویزیون و زمانی عالی برای برنامه‌سازان تلویزیونی و راویان داستانی است و رویکرد ما در نظر گرفتن آزادی مناسبی برای برنامه‌سازان است تا بتوانند نوآورانه عمل کرده و برنامه‌هایی که می‌خواهند را بسازند. این تازه شروع ماجرا است و باید منتظر دیدن استعدادهای برتر جهانی و بزرگ‌ترین برنامه‌های مختلف در پرایم ویدئو باشید”

جیمز مِی(James May)

جیمز مِی(James May)

این در حالی است که تخته گاز همچنان در شبکه دو بی‌بی‌سی با مجری‌گری کریس اونس(Chris Evans) و با همراهی دو مجری جدید ادامه خواهد یافت. خانم لیسا کلارک(Lisa Clark) که پیش‌ازاین با اونس در برنامه بیگ برکفست(Big Breakfast) همکاری کرده بود به‌تازگی به‌عنوان تهیه‌کننده تازه مجموعه انتخاب‌شده است. اوانس معتقد است که لیسا بهترین فرد ممکن برای ساخت برنامه‌های بزرگ این‌چنینی است.

در ادامه شایعات بد نیست بدانید که جیسون باتون(Jenson Button) راننده فرمول وان(Formula 1) ممکن است در ادامه به برنامه محبوب بی‌بی‌سی اضافه شود.

منبع : BBC

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی برنامه جالبی بود هرهفته نگاه میکردم