خبر رویارویی با موجودات فضایی

ناسا چگونه خبر رویارویی با موجودات فضایی را به ما می‌دهد؟

سوالی که امروزه برای خیلی ها بوجود می آید، این است که ناسا خبر رویارویی با موجودات فضایی را به ما چگونه خواهد داد؟

پرتاب اخیر تلسکوپ فضایی جیمز وب، دنیای علم را غرق رویای پیشرفت‌های کیهانی در درک ما از جهان کرده است. دانشمندان امیدوار هستند که تلسکوپ غول پیکر وب بتواند به ما کمک کند تا بتوانیم منشا کیهان را ببینیم، اسرار ماده تاریک را توضیح دهیم و بتوانیم راهی برای اثبات دیگر فرضیه‌ها پیدا کنیم.

خبر رویارویی با موجودات فضایی عمومی خواهد شد؟

هر یک از نتایج مذکور یکی از بزرگترین دستاوردهای علمی در تاریخ بشریت خواهد بود. اما بیگانگان می‌توانند بیشترین تاثیر را بر تمدن بشری بگذارند. به همین دلیل تیمی از دانشمندان که در ناسا کار می‌کنند، پیش نویسی تهیه کرده‌اند که طبق آن در صورت کشف شواهدی از حیات فرازمینی توسط آژانس فضایی، دولت ایالات متحده باید اطلاعات خود را در دسترس عموم قرار دهد.

خبر رویارویی با موجودات فضایی

طبق سند زیر ناسا چنین پیشنهادی داده است:

اگر بخواهیم واقع بینانه به ماجرا نگاه کنیم، نسل ما اولین کسانی خواهند بود که می‌توانند شواهدی از حیات فرازمینی را کشف کند. با چنین استعدادی که داریم، مسلما مسئولیت‌هایی نیز بر ما بار می‌شود. عظمت این سوال که آیا ما در کیهان تنها هستیم یا خیر و منافعی که دارد، این احتمال را بیش از پیش به واقعیت نزدیک می‌کند که ممکن است نتایج، بیشتر از آن چیزی باشند که انتظارش را داریم.

در ادامه این سند آمده است:

محققان سیستمی را پیشنهاد می‌کنند که مطابق آن شواهد از یک تا هفت طبقه بندی می‌شوند و پروسه با تشخیص بیولوژیکی وجود بیگانگان آغاز می‌شود و با تائید قطعی حضور بیگانگان خاتمه می‌یابد.

با این حال سیستم پیشنهادی دانشمندان شبیه گزارش‌های معمولی به نظر می‌رسد؛ بنابراین دور از ذهن است که عموم مردم با هر بار آپدیت این جدول از شدت نگرانی ناخن‌های خود را بجوند و منتظر باشند که ببینند آیا در مقیاس زیست شناسانه پیشروی بیگانگان، در مرحله پنجم یا ششم هستیم.

از طرفی جالب است که بدانیم فرآیندها و مراحل عملیاتی استاندارد ناسا برای رویارویی مستقیم با حیات بیگانه هوشمند چگونه خواهد بود! دوست داریم این گونه باور کنیم که اگر تلسکوپ فضایی جیمز وب – به عنوان یک مثال فرضی – موفق شود شواهدی قطعی از موجودات فضایی در یک سیاره قابل سکونت در نزدیکی زمین بیابد، دولت ایالات متحده ماجرا را فورا برای عموم مردم فاش سازد.

اما با توجه به اینکه همین دولت در قضیه اسناد رسمی پدیده‌های هوایی غیرقابل توضیح (UAP) که در مورد بشقاب پرنده‌ها است، ماجرا را برای چندین دهه از عموم مردم مخفی کرده بود، باید نگران بود که آیا ناسا در صورت کشف شواهدی مبنی بر حیات فرازمینی آن را به ما اطلاع خواهد داد یا خیر!

خبر رویارویی با موجودات فضایی

همچنین همان‌طور که هر طرفدار داستان‌های علمی-تخیلی می‌داند، ممکن است افشای کامل اطلاعات سیاست خوبی برای اطلاع رسانی به عموم مردم نباشد. اگر شواهدی مبنی بر وجود میکروب‌های فضایی در سیاره‌ای دوردست پیدا کنیم، یک چیز است، اما اگر دولت ایالات متحده با یک ناوگان بیگانه شیطانی برخورد کند، چه؟

شاید مامور Kay در سری فیلم‌های مردان سیاهپوش ارزیابی درستی از واقعیت داشت هنگامی که توضیح داد چرا تمدن پر از آدم‌هایی منطقی است که درک نمی‌کنند موجودات فضایی واقعی‌اند و برخی از آنها نیز به شدت خطرناک هستند: آیا ناسا باید به مردم بگوید که شواهدی از حیات فرازمینی پیدا کرده یا خیر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*