سهام اپل

ارزش سهام اپل به 3 تریلیون دلار رسید

سهام اپل در هفته‌های گذشته با ارقام رکوردشکنی در حال معامله بود؛ تا جایی که آن را به نخستین کمپانی 3 تریلیون دلاری دنیا تبدیل کرد.

اخیرا هر سهم شرکت اپل با نماد AAPL در بازار بورس نزدک، به مبلغ 182.90 دلار فروخته شد تا ارزش سهام این کمپانی به 3 تریلیون دلار برسد.

اقبال بیشتر مشتریان به سرویس‌های اپل و حضور موفق آیفون، آیپد و مک در بازار موبایل و کامپیوتر، به چنین نتیجه‌ای ختم شده است. بازارهای تازه‌ای هم در دسترس کمپانی کوپرتینویی هستند؛ با محصولاتی از قبیل یک آیفون اس ای 5G ارزان قیمت، دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و پروژه Apple Car یا همان خودروی مورد انتظار اپل!

ارزش سهام اپل

اپل با رکوردشکنی در بازار سرمایه بیگانه نیست. در تابستان 2018 نیز به اولین شرکت با ارزش سهام 1 تریلیون دلار تبدیل شد. فقط دو سال طول کشید تا این ارزش، دو برابر شود. در 16 ماه اخیر نیز یک تریلیون دیگر به ارزش AAPL اضافه شده است.

البته پس از رسیدن به رکورد 3 تریلیون دلاری، ارزش سهام اپل کمی نوسان رو به پایین داشت؛ اما این رقم برای شرکتی که توسط یک دانشجوی ترک تحصیل کرده در گاراژ تاسیس شد، شگفت‌انگیز است. از نقش تاثیرگذار تیم کوک هم نباید به سادگی بگذریم که در سال 2011 پس از استیو جابز، سکان هدایت کمپانی را به دست گرفت.

ناگفته نماند مایکروسافت و آلفابت (گوگل)، رقبای اپل در محدود 3-2 تریلیون دلار محسوب می‌شوند. آمازون و تسلا هم در کانال 2-1 تریلیون دلاری شناور هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*