اولد سری C2 ال جی

مدل 2022 تلویزیون های اولد سری C2 ال جی با نسل جدید پنل‌های evo معرفی شد

تلویزیون‌های اولد سری C2 ال جی با پنل‌های جدید evo در نمایشگاه CES 2022 معرفی شدند که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

ال جی طبق سنت در نمایشگاه CES 2022 تلویزیون‌های جدید خود را به نمایش گذاشت و روشنایی محصولاتش را به عنوان دلیل اصلی خرید تلویزیون‌هایش تبلیغ می‌کند.

تلویزیون‌های اولد سری C2 ال جی به پنل‌های evo بهره می‌برند که کمپانی پیشتر در سال 2021 معرفی کرده بود. این پنل‌ها در مقایسه با نمونه‌های پیشین روشنایی بیشتری دارند و ضعف اصلی پنل‌های OLED که روشنایی کم‌تر نسب به پنل‌ها کوانتوم دات است را تا حد قابل توجهی جبران می‌کند.

همچنین به گفته سازنده تلویزیون‌های جدید به پردازنده‌های هوش مصنوعی آلفا 9 نسل 5 (Alpha 9 Gen 5) مجهز شده‌اند که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمندتر، سبب افزایش روشنایی بیشتر می‌شود.

این پردازنده‌ها همچنین سبب بهبود عملکرد تلویزیون هنگام بالا بردن کیفیت تصاویر می‌شوند، ضمن اینکه از صدای فراگیر 7.1.2 کانال مجازی نیز پشتیبانی می‌کنند. با وجود قابلیت‌های جدید و افزایش عملکرد چیپ‌ها، این تلویزیون‌ها دفع گرمای بهتری نیز دارند.

این تلویزیون‌ها با سیستم عامل webOS که متعلق به خود ال جی است عرضه می‌شوند که در نسخه جدید امکان پشتیبانی از پروفایل‌های شخصی را نیز دارد و به هر کاربر اجازه می‌دهد منوی دسترسی سریع را بسته به سلیقه خود تنظیم کند.

همچنین هر پروفایل پیشنهاد‌هایی طبق سلیقه خود دریافت و اعلان‌هایی که تلویزیون برای خر شخص نمایش می‌دهد مربوط به تیم‌های ورزشی مورد علاقه‌اش است. قابلیت دیگر سیستم عامل جدید این است که می‌توان محتوای مورد تماشا را روی یک تلویزیون ال جی دیگر به نمایش گذاشت و یا اصطلاحا Miror کرد.

جدیدترین تلویزیون‌های اولد سری C2 ال جی از استاندارد جدید Matter که مربوط به خانه هوشمند است پشتیبانی کرده و می‌توان لامپ‌ها و دماسنج خانه را با تلویزیون کنترل کرد. قابلیت دیگری که ال جی آن را وعده داده، تجربه بهتر هنگام اجرای بازی است که به کمک ارتقای قابلیت بهینه‌ساز بازی ممکن شده است.

قابلیت‌های دیگر مانند تغییر منو به منظور دسترسی بهتر از جمله تغییرات دیگری هستند که ال جی اعمال کرده است. همچون قبل، تمام تلویزیون‌های سری G2 و C2 از فناوری انویدیا G-Sync و ام‌ای‌دی FreeSync پشتیبانی کرده و می‌توانند نرخ تازه سازی تصویر خود را تغییر دهند. استاندارد دیگری که در تلویزیون‌های جدید شاهد هستیم پشتیبانی از HDMI 2.1 است.

مدل‌های تلویزیون اولد سری C2 ال جی

از قیمت این تلویزیون‌های جدید اطلاعاتی در دست نیست، اما می‌دانیم سری G2 در ابعاد 55، 65 و 75 اینچ عرضه می‌شوند. دو مدل 83 و 97 اینچ نیز اعضای فوق‌العاده بزرگ این خانواده خواهند بود. مدل‌های اقتصادی‌تر سری C2 در 6 مدل به خصوص یک نمونه 42 اینچ که به گفته ال جی برای کامپیوتر و کنسول‌ها مناسب است، عرضه می‌شوند. دیگر اعضای این خانواده 48، 55، 65، 77 و 83 اینچ هستند.

علاوه‌بر این ال جی قصد دارد تلویزیون‌های QNED خود را در سال 2022 گسترش دهد. این فناوری مشابه NEO QLED سامسونگ است و در آن از نور پس زمینه پنل‌های کوانتوم دات توسط مینی LED تامین می‌شود؛ از این رو به این تلویزیون‌ها اصطلاحا مینی LED نیز گفته می‌شود. ناگفته نماند ال جی تلویزیون‌های کوانتوم دات خود را با نام NanoCell به بازار عرضه می‌کند و سامسونگ نیز آن‌ها را QLED می‌نامد. این پنل‌ها حجم رنگ را به صورت صد در صد نمایش می‌دهند.