افزایش عمر باتری آیفون

افزایش عمر باتری آیفون با غیرفعال کردن برخی ویژگی ها در iOS

فارغ از این‌که از کدام‌یک از مدل‌های آیفون استفاده می‌کنید، با انجام چند دستور‌العمل ساده که توسط تیک‌تاکری با 1.9 میلیون دنبال کننده به‌نام “kadama منتشر شده است، می‌توانید عمر باتری دستگاه خود را افزایش دهید.

اپل سری آیفون 13 را به باتری‌هایی با ظرفیت و عمر بالا مجهز کرده است، در این میان عضو ارشد این خانواده یعنی آیفون 13 پرو مکس، توانسته تا برترین عملکرد را به‌خود اختصاص دهد. این عملکرد بسیار خوب در حالی به‌دست آمده است که نمایشگر آیفون‌های جدید در مدل‌های پرو و پرو مکس، به نرخ نوسازی 120 هرتزی ارتقا یافته و در کنار آن قابلیت اتصال به شبکه 5G نیز باعث شده تا این دو ویژگی، مصرف بیش‌تری را برای باتری در پی داشته باشند. ظرفیت 4352 میلی‌آمپر ساعتی در آیفون 13 پرو مکس، بزرگ‌ترین نمونه موجود در تمامی آیفون‌های تولیدی تا به امروز است.

اگر از کاربران اکوسیستم اپل و آیفون هستید، با چند راهکار ساده در iOS که به‌وسیله یک تیک‌تاکر به‌نام “kadama” معرفی شده است، می‌توانید عمر باتری دستگاه خود را بیش از پیش بهبود ببخشید. دو نشریه نیویورک تایمز و نیویورک پست نیز به انتشار مطالبی در ارتباط با این ترفندها پرداخته‌اند. در توضیح این مطلب قید شده که برنامه‌ها همواره در حال مصرف مقداری هر چند اندک از عمر باتری دستگاه هستند، حتی اگر در تمام طول روز از آن نرم‌افزارها استفاده نکنید.

افزایش عمر باتری آیفون

در این میان بهترین راه برای جلوگیری از مصرف باتری آیفون در برنامه‌هایی پس‌زمینه، ورود به منوی Setting، در مرحله بعد انتخاب بخش General و غیرفعال کردن گزینه Background App Refresh است. سپس، مجددا به بخش Setting بازگردید و با انتخاب گزینه Battery و پس از آن ورود به بخش Battery Charging، گزینه Optimized Battery Charging را فعال کنید. کامادا در ادامه مدعی است که پس از انجام این مراحل، باتری آیفون شما به‌طور قابل ملاحظه‌ای دوام بیشتری خواهد یافت.

از طرفی خاموش کردن گزینه Background App Refresh (بازخوانی برنامه پس‌زمینه) باعث می‌شود تا در کنار ارتقا در عملکرد باتری، از به‌روزرسانی برنامه‌ها در پس‌زمینه جلوگیری شود. به‌عبارت دیگر، آن دسته از به‌روزرسانی‌هایی که معمولا در پس‌زمینه دستگاه در برنامه‌ها مانند امتیازات ورزشی، قیمت‌ سهام یا درجه دما انجام می‌گیرد، تا زمانی‌که برنامه مورد نظر باز نشود، به‌روز نخواهد شد.

غیرفعال کردن این قابلیت و به‌طور کلی برخی از ویژگی‌های iOS، یکی از ترفند‌هایی است که می‌تواند در افزایش عمر دستگاه آیفون مفید واقع شود.

هم‌چنین “کامادا” پیشنهادات دیگری را نیز برای بهینه‌سازی مصرف باتری ارائه کرده است، با ورود به بخش Setting، انتخاب گزینه Accessibility، سپس Motion و در نهایت غیرفعال کردن Auto-Play Message Effects، پخش افکت‌های تمام صفحه در برنامه پیام‌رسان اپل و هم‌چنین پخش خودکار پیش‌نمایش‌های ویدئو، متوقف می‌شود.

اگر به‌روزرسانی برنامه‌ها در پس‌زمینه برای شما اهمیت ندارد، با برایتان مهم نیست که افکت‌های تمام صفحه‌تان به‌طور خودکار در برنامه پیام‌رسان پخش شود یا خیر؛ بدون شک امتحان کردن این چند ترفند در رسیدن به عملکردی بهتر در باتری آیفون، خالی از لطف نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*