وانت کارا تیپ ۴

وانت کارا تیپ ۴ دو کابین با تغییرات جدید تحویل مشتریان شد + مشخصات و قیمت

تحویل وانت کارا تیپ ۴ دو کابین و یک کابین به تازگی آغاز شده است. این نسخه از وانت کارا در مقایسه با نسل قبلی تغییرات ظاهری را تجربه کرده است.

وانت کارا محصول تولیدی شرکت بهمن موتور است که به عنوان جایگزین وانت مزدا روانه بازار کشور شد. طبق اخبار منتشر شده، به تازگی عرضه نسخه جدیدی از این وانت تحت عنوان تیپ ۴ دو کابین آغاز شده است. لازم به ذکر است که شرکت بهمن هم‌اکنون تولید و عرضه نسخه تک کابین این اتومبیل را آغاز کرده و در آینده نسخه دو کابین این اتومبیل نیز وارد خط تولید این شرکت خواهد شد.

قیمت وانت کارا دو کابین و تک کابین بهمن موتور

گرچه فناوری ساخت موتور وانت کارا به سال‌ها پیش برمی‌گردد و این خودرو یک موتور قدیمی و کم‌توان را در اختیار دارد، اما برای خریدش باید مبلغی بیشتر از خودروهای اقتصادی بازار بپردازید. افزون بر این، آپشن‌ها و کیفیت متریال داخلی این خودروی کار و تجاری تا حد زیادی از پرایدی الگو گرفته که سال‌هاست از خط تولید سایپا خارج شده است.

وانت کارا دو کابین تیپ ۵

دکمه روشن و خاموش ایربگ، دستگیره‌های در (چه از درون و چه از بیرون)، فرمان و حتی دسته چراغ راهنما و برف پاک‌کن هیچ تفاوتی با آنچه در پراید دیده بودیم ندارد. داشبورد و متریال داخلی نیز از پلاستیک سخت و بی کیفیت بوده که ارزش خرید این خودرو را پایین می‌آورد. به طور کلی این خودرو برای کار یک انتخاب مناسب است اما اگر برای سرمایه‌گذاری به دنبال خرید خودرو هستید، می‌توانید با بررسی قیمت دایون Y7 و خودروهای مشابه، انتخاب بهتری داشته باشید.

قیمت وانت کارا تک کابین و دو کابین

مدلقیمت کارخانهقیمت بازار
کارا تک کابین448 میلیون تومان527 میلیون تومان
کارا دو کابین469 میلیون تومان553 میلیون تومان

 

گرچه در تیپ 4 وانت کارا شاهد تغییرات ظاهری جزئی از قبیل تغییر گرافیک چراغ‌ها بوده‌ایم اما هنوز در قسمت محفظه بار هیچ لایه محافظی برای محافظت از بدنه وجود ندارد. حتی در پراید وانت هم این ویژگی تعبیه شده تا مالک با خیال راحت‌تری از محفظه بار استفاده کند.

وانت کارا تیپ ۴ چه تغییراتی ظاهری را تجربه کرده است؟

وانت کارا تیپ ۴

شرکت بهمن موتور وانت کارا تیپ ۴ را با برخی تغییرات ظاهری روانه بازار کرده است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. با نگاهی به این نسخه از وانت کارا مشخص می‌شود که آینه‌‌های بغل این اتومبیل تغییر کرده و شبیه به آینه‌های رنو ساندرو شده است. گرافیک چراغ‌های عقب نیز تغییر کرده و در مقایسه با نسخه قبلی زیباتر شده است. علاوه بر این شرکت بهمن موتور مه‌شکن مدل 206 را نیز از وانت کارا جدید حذف کرده و مه‌شکن‌ها به درون چراغ اصلی انتقال پیدا کرده‌اند.

وانت کارا تیپ ۴

شرکت بهمن موتور به داشبورد نسخه‌های تک کابین و دو کابین این خودرو یونیت ایموبلایزر را اضافه کرده است. همچنین به منظور افزایش امنیت خودرو تگ ایموبلایزر روی ریموت و سوئیچ قرار گرفته است. در وانت کارا جدید دیگر خبری از محفظه سوئیچ با صفحه فلزی نیست و اکنون حالتی مشابه با خودروهای گروه X100 و X200 گرفته است.

بررسی وانت وانت کارا جدید از نظر مشخصات فنی

وانت کارا تیپ ۴

شرکت بهمن موتور نسخه تک کابین و دو کابین این اتومبیل را با یک پیشرانه ۱۹۹۹ سی سی ۱۶ سوپاپه تنفس طبیعی روانه بازار کشور می‌کند که می‌تواند قدرت ۱۱۱ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۷۱ نیوتن‌متر به تولید برساند. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه بر عهده یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی گذاشته شده است. فرمان این اتومبیل از نوع هیدرولیکی بوده و ترمزهای جلو دیسکی و ترمزهای عقب نیز کاسه‌ای هستند.

امکانات وانت کارا تیپ ۴

وانت کارا تیپ ۴

وانت کارا تیپ ۴ با امکانات نسبتا مناسبی روانه بازار کشور می‌شود که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به سیستم تهویه مطبوع (کمپرسور مکانیکی با گاز R134a)، ترمزهای ABS و EBD، ایربگ‌های ایمنی راننده و سرنشین جلو و رادیو پخش همراه پورت AUX و SD کارت،‌ اشاره کرد.

برخی از قطعات این خودرو همانند سایر اتومبیل‌ها است که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • دکمه های فعال و غیر فعال‌سازی ایربگ‌ها= پرایدی
  • آیینه‌های جانبی= ساندرویی
  • دستگیره‌های داخلی و خارجی باز کردن درها= پرایدی
  • غربیلک فرمان= پرایدی
  • دسته راهنما و برف پاک کن= پرایدی

وانت کارا تیپ ۴ دو کابین بخریم یا تک کابین؟

ابعاد کارا در هر دو نسخه تک کابین و دو کابین تفاوتی با یکدیگر ندارد. این خودرو 4820 میلی‌متر طول، 1620 میلی‌متر عرض، 1560 میلی‌متر ارتفاع، فاصله چرخ‌های عقب و جلو هر دو 1300 میلی‌متر و 410 میلی‌متر ارتفاع محافظه بار از سطح زمین دارد. در مدل تک کابین، طول اتاق بار 2190 میلی‌متر بوده و در مدل دو کابین به 1515 میلی‌متر کاهش یافته است.

مهم‌ترین وجه تمایز برای خرید یکی از این دو مدل، کارایی خودرو برای شما خواهد بود. اگر تمرکز شما روی حمل بار بیشتر بوده و می‌خواهید با حداقل جابه‌جایی، حداکثر میزان بار را حمل کنید بهتر است به سراغ نسخه تک کابین بروید. اما اگر می‌خواهید افراد بیشتری را جا به جا کنید، بهتر است سراغ خرید وانت کارا تیپ ۴ دو کابین بروید.

همچنین اگر می خواهید از این خودرو در محیط‌های کارگاهی و کارخانه‌ای استفاده کنید که ممکن است در کنار بار، سرنشینان دیگری را هم جابه‌جا کنید، مدل دو کابین می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد. با این وجود موتور هر دو مدل از یک نوع بوده و ممکن است بخشی از توان 111 اسب بخاری موتور به دلیل سوار شدن سرنشینان محدود شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. سلام یه پراید بزرگتر ساخته همه دنیا رو به جلو خودرو سازان کشور ما رو به عقب

  2. همه چیزش پرایدی. چراغای عقبش رو عشقه

  3. يا خدا…. عجب ماشيني… چه مشخصاتي….عجب آپشنايي… چه طراحي به روزي…. يعني ميشه جز ماشين هاي برتر سال بشه؟؟؟؟

    خلايق هرچه لايق…!