تبلت ایسوس ROG Flow Z13

تبلت ایسوس ROG Flow Z13 به یک کامپیوتر گیمینگ قدرتمند تبدیل می‌شود

کمپانی Asus با ادعای تولید قدرتمندترین تبلت گیمینگ جهان در CES 2022 حضور یافت. تبلت ایسوس ROG Flow Z13 می‌تواند یک کامپیوتر گیمینگ تمام و کمال باشد.

ایسوس ROG Flow Z13 را می‌توانیم مدل تغییر یافته Flow X13 توصیف کنیم؛ با این تفاوت که به جای یک لپ تاپ گیمینگ کوچک و قابل حمل، یک تبلت توانمند است.

با وزن 1.1 کیلوگرم و ضخامت 12 میلی‌متر، راگ فلو زد 13 دستگاهی سبُک و کامپکت محسوب می‌شود. این تبلت، بدنه‌ای با فرزکاری CNC دارد که از سخت افزارهای کم‌نظیری میزبانی می‌کند. مثلا باید از پردازنده Core i9-12900H اینتل، رم 16 گیگ 5200 مگاهرتزی DDR5، یک درایو PCIe نسل چهار NVMe (با امکان ارتقا در آینده) و کارت گرافیک RTX 3050 Ti نام ببریم.

تبلت ایسوس ROG Flow Z13

وجود یک محفظه بخار بزرگ هم به خنک نگه داشتن این ماشین گیمینگ کمک می‌کند. البته تا زمانی که دمای CPU و GPU زیر 50 درجه باشد، فن‌ها چرخشی ندارند تا سروصدای اضافی ایجاد نشود. این سیستم کولینگ از حمایت یک خنک‌کننده فلز-مایع نیز برخوردار است. همچنین کمپانی سازنده، طراحی ویژه‌ای را به کار بسته تا از وجود تهویه دایمی برای فن‌ها اطمینان حاصل کند.

برای صفحه نمایش تبلت ایسوس ROG Flow Z13 ، دو حق انتخاب وجود دارد که شامل نمونه 60 هرتزی 4K با پوشش 85 درصدی دامنه رنگ DCI-P3 و نمونه 120 هرتزی Full HD با پوشش 100 درصدی sRGB می‌شود.

از مولفه‌های طراحی، باید به وجود یک قسمت شفاف در پشت دستگاه اشاره کنیم که امکان دیدن بخشی از مادربرد را فراهم می‌کند. جالب اینکه به نورپردازی RGB هم مزین شده است. یک پایه نگهدارنده با زاویه 170 درجه هم در پشت تبلت وجود دارد؛ البته کاملا صاف نمی‌شود تا راه هوای اجزای داخلی را مسدود نکند.

تبلت گیمینگ ایسوس با یک کیبورد همراهی می‌شود تا بتوانید از آن مثل یک لپتاپ استفاده کنید. همچنین مانند Flow X13، برای این دستگاه هم یک داک XG mobile eGPU وجود دارد. پس کارت گرافیک اکسترنال که هست؛ اگر تبلت را به یک مانیتور بزرگ‌تر هم متصل کنید، دیگر همه‌چیز برای برپایی یک ضیافت گیمینگ آماده است.

قیمت تبلت ROG Flow Z13 ایسوس

در نیمه نخست سال 2022 باید منتظر ورود این تبلت به بازار باشیم. قیمت آن هنوز مشخص نیست؛ اما حتما خریدش چند هزار دلاری آب می‌خورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*