تبلت گیمینگ ایسوس ROG Flow Z13

تبلت گیمینگ ایسوس ROG Flow Z13 ؛ یک غول کوچک با پردازنده Core i9 اینتل و کارت گرافیک RTX 3050 Ti

تبلت گیمینگ قدرتمند ایسوس ROG Flow Z13 با بهره‌گیری از پردازنده نسل دوازدهمی اینتل Core i9 و کارت گرافیکی Nvidia RTX 3050 Ti معرفی شد.

تبلت‌های گیمینگ زیادی در بازار وجود ندارد؛ به خصوص اینکه سیستم عامل ویندوزی داشته باشند. برند ROG‌ ایسوس ظاهراً از این موضوع خوشنود نیست و به همین خاطر تصمیم گرفته «قدرتمندترین تبلت گیمینگ جهان» را با پردازنده‌های نسل دوازدهمی اینتل و پردازشگر گرافیکی انویدیا معرفی کند.

تبلت گیمینگ ایسوس ROG Flow Z13

تبلت گیمینگ ایسوس ROG Flow Z13

تبلت گیمینگ ایسوس ROG Flow Z13 یک محصول بسیار کاربردی با نمایشگر 13.4 اینچی در بدنه‌ای با ضخامت 12 میلی‌متری است که به راحتی داخل کوله‌پشتی شما جا می‌شود و می‌توانید همه آن را با خود حمل کنید. و هرچند که ابعاد کوچکی دارد، اما قدرت بسیار بالایی را ارائه می‌کند.

ایسوس پردازنده Intel Core i9-12900H که خود این پردازنده هم در نمایشگاه CES 2022 معرفی شده است را برای حضور در قلب تپنده تبلت خود انتخاب کرده است. این پردانده شامل 6 هسته قدرتمند و 8 هسته کارآمد می‌شود. به علاوه اینکه پردازشگر گرافیکی یکپارچه Intel Xe را هم ارائه می‌کند. البته اینتل این تبلت را در دو نسخه دیگر با پردازنده‌های Core i7-12700H و Core i5-12500H نیز عرضه خواهد کرد.

شما می‌توانید این تبلت را با حداکثر 16 گیگابایت رم پرسرعت DDR5 و حافظه داخلی حداکثر 1 ترابایتی PCIe 4.0 سفارش دهید.

تبلت گیمینگ ایسوس ROG Flow Z13

اما قدرت واقعی گرافیکی این تبلت از طریق کارت گرافیک Nvidia RTX 3050 Ti‌ تأمین می‌شود. این پردازشگر گرافیکی به هسته‌های 2560 CUDA و 4 گیگابایت حافظه ویدیویی GDDR6 مجهز است. پردازنده Core i9 توان مصرفی 45 واتی دارد، در حالی که توان مصرفی خود این کارت گرافیک هم 40 وات است؛ بنابراین حرارت زیادی در زیر قاب تبلت ایجاد خواهد شد. هرچند ایسوس می‌گوید از آنجا که قطعات در این تبلت بر خلاف لپ تاپ‌ها به صورت عمودی قرار می‌گیرد، سیستم خنک کننده می‌تواند با قدرت بیشتری دمای داخل دستگاه را به بیرون بکشد.

البته اگر به قدرت گرافیکی کمتری احتیاج دارید، می‌توانید این تبلت را با گرافیک RTX 3050 یا گرافیک یکپارچه داخلی اینتل نیز تهیه کنید.

تبلت ایسوس از یک پورت تاندربوت 4 برخوردار است که نقش پورت DisplayPort 4.1 را نیز ایفا می‌تواند از فناوری شارژ USB Power Delivery تا حداکثر 100 وات پشتیبانی می‌کند. باتری خود دستگاه 56 وات ساعتی است. اما این پورت می‌تواند از پردازشگر گرافیکی داخلی اینتل نیز خروجی بگیرد. یک پورت USB-C‌ دیگر هم روی این دستگاه تعبیه شده که می‌تواند از پردازشگر گرافیکی انویدیا خروجی ویدویی گرفته و شارژ با فناوری پاور دلیوری را هم ارائه کند. از دیگر پورت‌های به کار رفته روی این تبلت می‌توان به یک پورت USB-A 2.0، یک پورت HDMI 2.0، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و یک کارتخان UHS-II microSD اشاره کرد.

اما کاربران می‌توانند از پورت تاندربولت روی این تبلت برای اتصال داک XG Mobile نیز استفاده کنند که قدرت گرافیکی و اتصالات بیشتری را فراهم می‌کند. این داک به صورت اورجینال با کارت گرافیک Nvidia RTX 3080 پیکربندی شده است، اما امسال ایسوس نسخه جدیدی از آن را با کارت گرافیک AMD Radeon RX 6850M XT نیز عرضه می‌کند. این داک خروجی‌های DisplayPort و HDMI، پورت USB و اترنت را هم در اختیار شما خواهد گذاشت.

داک ایسوس ROG XG Mobile

داک ایسوس ROG XG Mobile

شما می‌توانید بین دو نسخه مختلف این تبلت با نمایشگرهای متفاوت، بسته به نیاز خود نسخه 1080p با نرخ رفرش 120 هرتزی یا نسخه 4K با نرخ رفرش 60 هرتزی را انتخاب کنید. در هر دو از یک پنل 16 به 10 IPS LCD با محافظ گوریلا گلس استفاده شده که از Adaptive Sync و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند و می‌تواند رنگ دقیقی را ارائه کند. در پشت این تبلت یک پایه تعبیه شده که تا زاویه 170 درجه‌ای می‌چرخد تا نمایشگر در زوایای مختلفی در دسترس شما قرار بگیرد. همراه این تبلت یک کیبورد کاور نیز عرضه می‌شود. شما همچنین می‌توانید یک ماوس و یک گیم پد را هم به تبلت خود وصل کنید.

لپ تاپ هیبرید گیمینگ ایسوس ROG Flox X13 2022

لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Flow X13

اما ایسوس از یک لپ تاپ به نام ایسوس ROG Flox X13 2022 نیز رونمایی کرده که به یک نمایشگر 13.4 اینچی لمسی با پنل 4K مجهز است. این نمایشگر قادر به چرخش 360 درجه‌ای است و می‌توانید از آن به عنوان یک تبلت هم استفاده کنید.

این لپ تاپ/ تبلت هیبریدی به عنوان یک محصول گیمینگ قدرتمند از کارت گرافیک Nvidia RTX 3050 Ti برخوردار است، ولی به جای پردازنده اینتلی از پردازنده AMD Ryzen 9 6900HS قدرت می‌گیرد. پیکربندی حافظه آن هم شامل حداکثر 32 گیگابایت رم LPDDR5 و 1 ترابایت حافظه NVMe SSD می‌شود. ایسوس می‌خواهد این لپ تاپ را در نسخه ارزان قیمت‌تری با گرافیک RTX 3050 نیز عرضه کند.

از پورت‌های به کار رفته روی این تبلت می‌توان به یک پورت HDMI 2.0b، یک پورت USB-C، یک پورت USB-A و یک جک 3.5 میلی‌متری اشاره کرد. این لپ تاپ قادر به اتصال به داک XG Mobile است که قدرت گرافیکی دسکتاپی را به ارمغان میاورد. باتری 62 وات ساعتی این دستگاه از طریق USB-C‌ با حداکثر توان 100 واتی شارژ می‌شود که به لطف آن در عرض 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ خواهد شد. از اتصالات بی‌سیم آن هم باید به بلوتوث 5.2 و وای فای 6E اشاره کرد. وزن این لپ تاپ 1.31 کیلوگرم و ضخامت آن 15.2 میلی‌متر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*