پردازنده های نسل دوازدهمی سری H‌ اینتل

پردازنده های نسل دوازدهمی سری H‌ اینتل با طراحی هیبرید برای لپ تاپ‌ها معرفی شدند

امسال، اینتل از تراشه‌های نسل دوازدهم خود برای دسکتاپ رونمایی کرد و اکنون نوبت به پردازنده های نسل دوازدهمی سری H‌ اینتل برای لپ تاپ رسیده است.

شرکت اینتل در اکتبر (مهر ماه) سال 2021 تراشه های نسل دوازدهم Alder Lake خود را با رابط کاربری دسکتاپ ارائه کرد و اکنون تراشه‌های سری H خود را به لپ تاپ‌ها می‌آورد.

پردازنده های نسل دوازدهمی سری H‌ اینتل برای لپ تاپ‌ها

پردازنده‌های جدید مبتنی بر طراحی هیبریدی با حداکثر 6 هسته اجرایی و حداکثر 8 هسته کارآمد هستند. این اولین باری است که اینتل از این طراحی بر روی لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌کند و در همین راستا وعده افزایش عملکرد و در عین حال حفظ عمر باتری را می‌دهد.

تراشه‌های جدید مبتنی بر فرآیند ارتقا یافته 10 نانومتری اینتل هستند و در دسته 45 واتی رتبه بندی می‌شوند. (گر چه هنگام لود شدن از این حد عبور خواهند کرد.) پردازنده‌های مذکور از DDR5 4800 و RAM کم‌مصرف LPDDR5 5200 پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند میزان عملکرد را افزایش دهد.

پردازنده های نسل دوازدهمی سری H‌ اینتل

این افزایش عملکرد قابل توجه است. براساس اعدادی که خود اینتل منتشر کرده، دوازدهمین نسل از تراشه‌هایش، i9-12900HK تا 44 درصد سریعتر از سری یازدهم است و در طراحی سه بعدی تا 30 درصد سریعتر عمل خواهد کرد.

پردازنده مرکزی اینتل دارای عملکردی نظیر AMD Ryzen R9 5900HX و M1 Max اپل است. در ادامه این بحث، اینتل همچنین جزئیات تراشه‌های نسل دوازدهم آینده را که بعداً در سه ماهه اول برای لپ‌تاپ‌های باریک و سبک عرضه می‌شوند، توضیح داد.

پردازنده های نسل دوازدهمی سری H‌ اینتل

پردازنده‌های U که برای لپ تاپ‌های باریکتر ساخته شده‌اند، دارای 2 هسته کارآمد و 8 هسته پربازده خواهند بود در حالی که تراشه‌های سری P که برای لپ تاپ‌های سبک اما قدرتمندتر طراحی شده، 6 هسته کارآمد و 8 هسته پربازده خواهند داشت. پردازنده‌های لپ‌تاپ نسل دوازدهم H اینتل در سه ماهه اول سال 2022 در دستگاه های هدف به کار می‌روند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*