بهترین بازی های مستقل سال 2021

بهترین بازی های مستقل سال 2021؛ از لیتل نایتمرز 2 تا شهر فراموش‌شده

اگر از طرفداران عناوین «ایندی» و کوچک هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های مستقل سال 2021 آشنایی پیدا کنید.

از کینا: پل ارواح تا لیتل نایتمرز 2، در این مقاله به معرفی بهترین بازی های مستقل سال 2021 پرداخته‌ایم که ارزش تجربه کردن را دارند.

اغلب بازی‌های مستقل توسط استودیوهای کوچک (حتی گاهی توسط یک نفر) ساخته می‌شوند و بودجه‌های عظیمی برای توسعه یا تبلیغات ندارند. در گذشته، نمی‌توانستیم انتظار جلوه‌های ویژه سینمایی، گرافیک بالا یا دنیاهای گسترده را از این عناوین داشته باشیم اما حالا شرایط تغییر پیدا کرده تا گاهی این ساخته‌های مهجور در حدواندازه‌ی آثار «تریپل اِی» ظاهر شوند.

البته بدیهی است که چنین بازی‌هایی دارای ضعف‌های فنی یا مشکلات ریز و درشت باشند اما این کاستی‌ها را با ایده‌های نوآورانه جبران می‌کنند.

بهترین بازی های مستقل سال 2021

سال 2021 اگرچه پذیرای بازی‌های بزرگی بود اما برای بازی‌های کوچک نیز فوق‌العاده سپری شد و شاهد عرضه‌ی عناوین درخشانی بودیم که از سبک‌های هنری شاخص، مکانیک‌های نوآورانه‌ی گیم‌پلی و داستان‌های جذاب بهره می‌بردند. اگر از طرفداران و حامیان آثار ایندی هستید، در ادامه می‌توانید بهترین بازی های مستقل سال 2021 را بشناسید.

بازی Sable

بهترین بازی های مستقل سال 2021

این بازی موردانتظار پس از تاخیرهای فراوان، سرانجام عرضه شد و حالا می‌توان گفت ارزش صبر کردن را داشته است. سبک گرافیکی «سِل‌‎شید» بازی در تلفیق با فضای کارتونی و طراحی شخصیت‌ها شاید به تنهایی کافی باشد تا تصمیم بگیرید «سِیبل» را امتحان کنید.

این بازی منحصربه‌فرد، به ماجراجویی‌های دختری به نام سِیبل می‌پردازد که می‌خواهد یک ماسک قدیمی را پیدا کند تا بتواند نزد قبیله‌اش بازگردد. بازی البته خط داستانی مشخصی ندارد و شامل مکانیک‌های مبارزه نمی‌شود، در عوض باید پازل‌های نسبتا ساده‌ای را حل کنید. جذابیت اصلی بازی در طراحی محیط است که می‌توانید برای ساعت‌ها در آن به گشت‌وگذار بپردازید و چیزهای تازه‌ای کشف کنید.

بازی Sable برای ایکس باکس سری ایکس، سری اس، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شده است و اگر از مشترکان سرویس ایکس باکس «گیم پس» هستید، می‌توانید آن را به صورت رایگان تجربه کنید.

بازی Exo One

بهترین بازی های مستقل سال 2021

«اِکسو وان» بازی عجیبی است که نمی‌توان به راحتی آن را توضیح داد. بازیکنان هدایت یک توپ را برعهده دارند که از قضا یک سفینه‌ی فضایی هم هست. شما همراه با این توپ به سیارات فضایی عجیب‌و‌غریب سفر خواهید کرد. برخلاف ظاهر ساده‌اش، بازی یک داستان مرموز و پرکشش هم دارد که جزئیات آن به تدریج فاش می‌شود.

ایده‌ی اولیه شاید مینیمال به نظر برسد و پیچیدگی‌های خاصی نداشته باشد اما بازی این قابلیت را دارد تا شما را در دنیاهای چشم‌گیر خود غرق کند. با تشکر از مکانیک‌های خوب گیم‌پلی، شما از تمامی دقایقی که در سیارات به گشت‌وگذار می‌پردازید، لذت خواهید برد و احساس آرامش می‌کنید.

بازی Exo One توسط یک نفر ساخته شده است و پس از تجربه‌ی آن احتمالا از گستردگی دنیاهایی که این بازی‌ساز خلق کرده است، متعجب خواهید شد. اِکسو وان برای ایکس باکس سری ایکس، سری اس، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

بازی Silicon Dreams

بهترین بازی های مستقل سال 2021

اگر به ژانر سایبرپانک، فیلم‌های بلید رانر و به طور کلی هر اثر هنری/فلسفی که سوالات تفکربرانگیز مطرح می‌کند، علاقه‌مند هستید، باید «رویاهای سیلیکونی» را تجربه کنید. شما نقش یک ربات انسان‌نما را برعهده دارید که به عنوان بازرس، برای یک ابرشرکت کار می‌کند و می‌خواهد دلیل تغییراتی که اخیرا در بعضی از ربات‌ها دیده شده است را کشف کند.

بعضی از ربات‌ها به تازگی صاحب اراده‌ی آزاد و قدرت تصمیم‌گیری شده‌اند که چنین چیزی خلاف قانون است. شما باید از آن‌ها سوالات کلیدی بپرسید، واکنش‌هایشان را زیر نظر بگیرید و ببینید آیا تغییری در رفتارشان دیده می‌شود یا خیر. در بعضی از موارد، حتی مجبور هستید تا این ربات‌ها را شکنجه دهید تا به جواب مشخصی برسید.

در این بازی کارآگاهی، حق انتخاب دارید؛ می‌توانید به یاری ربات‌هایی که می‌خواهند آزاد باشند، بشتابید و در مقابل ابرشرکتی که شما را استخدام کرده، ایستادگی کنید یا وظیفه‌ی اولیه خود را انجام داده و به سلاخی ربات‌ها بپردازید. بازی Silicon Dreams بدون شک یکی از بهترین آثار علمی تخیلی سال است و آن را تنها روی رایانه‌های شخصی می‌توانید پیدا کنید.

بازی Kena: Bridge Of Spirits

بهترین بازی های مستقل سال 2021

اواخر سال 2019، در مراسم رونمایی از کنسول پلی استیشن 5، چند بازی جدید برای اولین بار به نمایش گذاشته شد که در میان آن‌ها، «کینا: پل ارواح» مورد توجه بازی‌دوستان قرار گرفت. این بازی ماجراجویی مستقل، داستان دخترکی را روایت می‌کند که باید ارواح کوچک گمشده را از دست هیولاها نجات دهد. هر کدام از این ارواح، قابلیت‌های مختلفی دارند که می‌توانید در بازی به کار بگیرید؛ آن‌ها حتی می‌توانند اشیاء را حمل کنند و در حل پازل‌ها نقشی کلیدی دارند.

این بازی داستان‌محور، توسط استودیوی «اِمبر لب» (Ember Lab) ساخته شده و از نظر گرافیکی، یکی از بهترین‌های سال به حساب می‌آید. کینا یادآور انیمیشن‌های دیزنی و پیکسار است و گیم‌پلی آن به سری بازی‌های «زلدا» شباهت دارد. همچنین فریب ظاهر کودکانه‌ی آن را نخورید، زیرا می‌تواند برای بزرگسالان نیز مناسب باشد. پل ارواح علاوه بر پلی استیشن 5، برای رایانه‌های شخصی و پلی استیشن 4 در دسترس است.

بازی The Artful Escape

بهترین بازی های مستقل سال 2021

«فرار هنرمندانه» داستان یک خواننده‌ی راک جوان را روایت می‌کند و با سبک بصری چشم‌نواز و موسیقی‌های فوق‌العاده‌اش، یکی از پدیده‌های سال 2021 است. «فرانسیس» هنرمندی است که در زیر سایه‌ی عمویش قرار دارد. مردم او را با شهرت عمویش می‌شناسند اما او می‌خواهد برای استعدادهای خودش شناخته شود. در نتیجه، یک ماجراجویی سورئال و دیوانه‌وار را آغاز می‌کند تا خود را به اثبات برساند.

فرانسیس برای اینکه در اولین کنسرتش، اجرای خوبی داشته باشد، به دور کهکشان سفر می‌کند و اتفاقات عجیبی را به چشم می‌بیند. این بازی سایداسکرولر دوبعدی و رنگارنگ، تجربه‌ی متفاوتی برای شما خواهد بود، خصوصا اگر از طرفداران عناوین موسیقی‌محور هستید.

بازی Chicory: A Colorful Tale

بهترین بازی های مستقل سال 2021

«چیکوری: یک داستان رنگارنگ» همان‌طور که از نامش مشخص است، پیرامون رنگ‌ها جریان دارد. ما با یک بازی هنرمندانه و احساسی روبرو هستیم که گیم‌پلی آن روی رنگ کردن یک دنیای سیاه و سفید متمرکز است. البته تنها وظیفه‌ی شما این نیست که قدم بزنید و دنیا را رنگ کنید بلکه باید از این مکانیک‌ها برای حل پازل‌ها و رسیدن به مناطق جدید کمک بگیرید. شما حتی با چند غول‌آخر نیز روبرو خواهید شد.

چیکوری شاید ساده و کودکانه به نظر برسد اما داستان عمیقی دارد که به مضامینی همچون افسردگی، بن‌بست ذهنی و اختلالات روانی می‌پردازد. این بازی زیبا سزاوار توجه بیشتر است و حال روحی شما را بهتر می‌کند. آن را می‌توانید روی پلی استیشن 4، رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ پیدا کنید.

بازی Death’s Door

بهترین بازی های مستقل سال 2021

نام «دروازه‌ی مرگ» شاید شما را به یاد عناوین ترسناک بیندازد اما در واقع با یک بازی بامزه روبرو هستیم که بعضی‌ها آن را «شاهکار» توصیف کرده‌اند. این بازی که با الهام از افسانه‌ی زلدا و «دارک سولز» ساخته شده است، شما را در نقش یک کلاغ کوچک قرار می‌دهد که فرشته‌ی مرگ هم هست و روحِ موجودات و غول‌آخرهای بزرگ را گرفته و آن‌ها را به شرکتی که برایش کار می‌کند، بازمی‌گرداند!

به رسم بازی‌های ویدیویی، شغل این کلاغ مطابق برنامه پیش نمی‌رود و برای اینکه شرایط را به حالت عادی بازگردانید، باید مراحل جذابی را پشت‌سر بگذارید. این بازی اکشن با زاویه دوربین ایزومتریک، بدون شک یکی از بهترین عناوین مستقل چند سال گذشته است و سبک بصری آن را تا مدت‌ها فراموش نمی‌کنید.

بازی Death’s Door برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس سری ایکس، سری اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر شده است.

بازی Inscryption

بهترین بازی های مستقل سال 2021

اگر ساخته‌های قبلی «دنیل مالینز» را تجربه نکرده‌اید، بازی جدید او شما را غافل‌گیر خواهد کرد. مالینز داستان‌هایش را همیشه به شکلی روایت می‌کند که امکان پیاده‌سازی آن‌ها فقط در دنیای بازی‌های ویدیویی امکان‌پذیر است؛ آثار او را نمی‌توان به فیلم یا کتاب تبدیل کرد، زیرا تاثیرگذاری خود را از دست می‌دهند.

ساخته‌های او هرگز مطابق انتظار شما پیش نمی‌روند و دیوار چهارم را به شکل‌های عجیب و نوآورانه‌ای می‌شکنند. «رمزگزاری» به همین منوال، یک تجربه‌ی متفاوت محسوب می‌شود و برداشت تازه‌ای از ژانر دک بیلدینگ ارائه می‌دهد. این بازی تنها برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

بازی Little Nightmares 2

بهترین بازی های مستقل سال 2021

قسمت اول «لیتل نایتمرز» به یکی از بهترین بازی‌های سال 2017 تبدیل شد و برای دنیای تعلیق‌آمیزی که داشت، مورد توجه بازی‌دوستان، طرفداران عناوین ترسناک و معمایی قرار گرفت. بازی با اینکه شامل داستان مبهمی می‌شد اما پتانسیل‌های زیادی داشت و طرفداران بی‌صبرانه در انتظار بازگشت به دنیای آن بودند.

قسمت دوم اواسط سال گذشته منتشر شد و خوشبختانه همان چیزی بود که مخاطبان می‌خواستند. در این دنباله‌ی جذاب، با موجودات تازه‌ای روبرو می‌شوید و به محیط‌های ترسناک تازه‌ای قدم می‌گذارید. این بار، هدایت «مونو» (Mono) را برعهده دارید و باید با شخصیت اصلی قسمت اول، «سیکس» (Six) همکاری داشته باشد.

شما باید به مونو و سیکس کمک کنید تا از دنیای تاریک و مخوفی که در آن اسیر شده‌اند، فرار کنند. در بازی، مناطق پنهان و پیام‌های مخفی زیادی وجود دارد و داستان گستردگی بیشتری پیدا کرده است. همچنین در مقایسه با نسخه‌ی پیشین، قدرت مبارزه‌ی بیشتری در مبارزه با دشمنان کوچک دارید اما در مواجهه با دشمنان بزرگ، باید مخفی‌کارانه پیش بروید.

معماهای بازی‌ها هم چندان سخت نیستند و با کمی تفکر، می‌توانید از آن‌ها عبور کنید. لیتل نایمترز 2 برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ منتشر شده است.

بازی The Forgotten City

بهترین بازی های مستقل سال 2021

«شهر فراموش‌شده» یکی از مادهای جاه‌طلبانه‌ی «اسکاریم» بود که در نهایت به یک بازی مستقل تبدیل شد و در دسترس طرفداران قرار گرفت. بازی از نظر روایت و خط داستانی، یکی از بهترین‌های سال است و اتفاقات آن در یک شهر رومی باستانی رخ می‌دهد؛ جایی که حتی اگر یک شهروند مرتکب گناه شود، همه‌ی مردم شهر برای مجازات، به مجسمه تبدیل می‌شوند.

شما با یک پورتال، در زمان سفر کرده‌اید و به این شهر تاریخی قدم گذاشته‌اید. وظیفه‌ی شما این است که از رازهای شهر پرده بردارید و راهی برای بازگشت به خانه پیدا کنید. در این بازی دیالوگ‌محور، باید با شخصیت‌های متعددی به گفتگو بپردازید، انتخاب‌های سختی داشته باشید و البته باید بدانید که سرنوشت این شهر در دستان شما قرار دارد.

برگ برنده‌ی شهر فراموش‌شده، صداپیشگی شخصیت‌ها و حجم باورنکردنی دیالوگ‌ها است که گویی هرگز تمامی ندارند. این بازی که می‌تواند در ژانر کارآگاهی جای بگیرد، چند پایان مختلف دارد و منتقد وب‌سایت «گیم اینفورمر» آن را یک «شاهکار داستان‌گو» توصیف کرده است. این بازی را می‌توانید روی رایانه‌های شخصی، ایکس باکس سری ایکس، سری اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ پیدا کنید.

بازی Loop Hero

بهترین بازی های مستقل سال 2021

چیزی که بازی‌های مستقل را از «تریپل اِی» متمایز می‌کند، شجاعتی است که سازندگانِ آن‌ها به خرج می‌دهند. بازی‌سازان ایندی ترسی از بلندپروازی ندارند و همیشه با نوع نگاه تازه‌ای وارد میدان می‌شوند. در مقابل، بازی‌های بزرگ معمولا بر پایه‌ی فرمول‌های جواب پس‌داده استوار هستند. «لوپ هیرو» یکی از آن بازی‌های نوآورانه‌ای است که می‌تواند به منبع الهام آثار تریپل اِی تبدیل شود.

اگر بخواهیم دقیق‌تر توضیح دهیم، شما با یک بازی «اتو بَتِلرِ روگ‌لایکِ دک‌بیلدینگِ پازلیِ نقش‌آفرینیِ نوبتی» روبرو هستید که اتفاقات آن در یک محیط «فانتزیِ سورئالِ آخرالزمانی» رخ می‌دهد. علاوه بر این‌ها، شما باید به جمع‌آوری منابع بپردازید و با هیولاهای سرسختی نیز دست‌وپنجه نرم کنید.

در ضمن، اگر در بعضی مناطق خاصی کشته شوید، همه‌ی تجهیزات و دارایی‌های خود را از دست می‌دهید! حرف زدن از این بازی سخت است اما باید بدانید یکی از اعتیادآورترین عناوین سال به حساب می‌آید. این بازی را می‌توانید روی پلتفرم‌های نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی تجربه کنید.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های مستقل سال 2021 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*