عکس پنل نمایشگر بدون ناچ آیفون 14 پرو

نمایشگر بدون ناچ آیفون 14 پرو این شکلی است؛ دیوانه‌وارتر از آنچه تصور می‌کردیم!

عکسی از پنل نمایشگر بدون ناچ آیفون 14 پرو – iPhone 14 منتشر شده که نشان می‌دهد اپل چگونه ناچ را از این گوشی به پانچ هول تبدیل خواهد کرد.

قطعاً شما هم شنیده‌اید که اپل می‌خواهد ناچ را از بالای نمایشگر گوشی‌های آیفون حذف کند و با مدل‌های آیفون 14 پرو/ پرو مکس به جرگه‌ی گوشی‌سازهای اندرویدی بپیوندد. اپل می‌خواهد دوربین سلفی را به درون یک حفره روی نمایشگر ببرد و مثل آنچه سامسونگ با گوشی گلکسی زد فولد 3 ارائه کرد، دیگر قطعات مرتبط با حسگر تشخیص چهره Face ID را به زیر نمایشگر گوشی خود ببرد.

آخرین باری که این خبر را شنیدیم مربوط به چند روز پیش بود، اما حالا تصویری از پنل نمایشگر بدون ناچ آیفون 14 پرو مکس به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد اپل واقعاً می‌خواهد این تصمیم را عملی کند. اما ظاهراً همه چیز با آنچه که انتظار داشتیم متفاوت است!

آنطور که افشاگران می‌گفتند، قرار بود اپل از یک حفره دکمه‌ای شکل و آراسته در بالای نمایشگر خود استفاده کند تا اجزای فیس آیدی و دوربین مادون قرمز در آنجا قرار بگیرند. در واقع شایعاتی مبنی بر این وجود داشت که اپل از یک بریدگی دکمه‌ای به همراه یک دایره کوچ در بالای نمایشگر استفاده می‌کند تا تمام متعلقات Face ID را در همانجا بگنجاند.

تصویری که امروز از پنل گوشی آیفون 14 پرو مکس منتشر شده نشان می‌دهد که اپل واقعاً چنین تصمیمی را گرفته و می‌خواهد از یک حفره بیضی شکل در بالای نمایشگر خود استفاده کند، ولی ظاهراً یک حفره گرد دیگر نیز در کنار آن حضور خواهد داشت که مجموع عرض آن‌ها از دو حفره‌ای که سامسونگ روی نمایشگر گوشی‌های سری گلکسی S10 استفاده کرده بود بیشتر است.

عکس پنل نمایشگر بدون ناچ آیفون 14 پرو

عکس پنل نمایشگر بدون ناچ آیفون 14 پرو

نکته جالب توجه اینجاست که حفره گرد سمت چپ مثل حفره روی نمایشگر گوشی گلکسی زد فولد 3، حالت انعکاسی دارد و این بخشی است که اپل متعلقات مربوط به Face ID را در آنجا قرار خواهد داد تا زیر نمایشگر باقی بماند؛ بنابراین وقتی از جلو به نمایشگر گوشی آیفون 14 پرو/ پرو مکس نگاه می‌کنیم، فقط یک بریدگی دکمه‌ای شکل را مشاهده خواهیم کرد.

این حفره‌ی باقی مانده که نمایان می‌شود هم مربوط به قطعات دوربین سلفی گوشی است. البته ما از این ناراحت نیستیم که اپل نمی‌خواهد دوربین سلفی آیفون‌های بعدی را در زیر نمایشگر پنهان کند؛ نسل فعلی دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر ثابت کرده که این فناوری فاصله زیادی با رسیدن به بلوغ کافی و ثبت عکس‌های باکیفیت دارد.

منابع ادعا می‌کنند که شاید اپل در تمام مدل‌های سری iPhone 14 از یک سنسور دوربین سلفی جدید استفاده کند. علاوه بر این، نمایشگر پانچ حول فقط مختص به دو مدل پرو باشد و دو مدل 14 و 14 مکس از ناچ استفاده کنند که ظاهراً بزرگ‌تر از بریدگی نمایشگر آیفون 13 خواهد بود تا اپل بتواند دوربین سلفی ثانویه اولترا واید را در آنجا بگنجاند.

این به کاربران آیفون 14 اجازه می‌دهد افراد بیشتری را در فریم عکس‌های سلفی خود بگنجانند. فیس آیدی نیز احتمالاً بهبود یافته تر شود. اما مشخص نیست اپل چگونه قطعات فیس آیدی را به زیر نمایشگر نمایشگر بدون ناچ آیفون 14 خواهد برد تا با دقت بالایی بتواند چهره کاربران را تشخیص دهد.

و اما، متاسفانه باید کسانی که انتظار داشتند در گوشی‌های iPhone 14 اپل فیس آیدی و تاچ آیدی را همزمان با یکدیگر داشته باشند را ناامید کنیم. اپل قصد ندارد از یک حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر آیفون‌های بعدی خودش استفاده کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*