گوشی تاشو اپل

اپل وارد مرحله جدیدی از گوشی های تاشو می‌شود؛ شایعاتی در مورد مدل‌های اولیه

مدت‌ها است شایعات زیادی درباره گوشی های تاشو اپل شنیده می‌شوند و حالا، جدیدترین اخبار نشان می‌دهد Apple، در حال آزمایش اولین گوشی‌های تاشو خود است.

با این که با گذشت مدت‌ها هنوز هم سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های تاشو در جهان است اما به نظر می‌رسد اپل حالا بیش از همیشه به تولید اولین گوشی‌های تاشو خود نزدیک باشد. ورود اپل به این بازار، می‌تواند سلطنت طولانی سامسونگ را نیز به خطر بیندازد. خبری که به تازگی در وبسایت 9to5Mac منتشر شده اعلام می‌کند کوپرتینویی‌ها، در حال آزمایش چندین گوشی تاشو هستند و احتمالا، به زودی اولین گوشی های تاشو اپل معرفی و روانه بازار شوند.

بازار گوشی‌های تاشو تا مدتی مورد تمسخر بسیاری واقع می‌شد و این تصور وجود داشت که سرانجام، شرکت‌ها دست از تولید این نوع گوشی بردارند. اما حضور پرقدرت سامسونگ و رقابت این شرکت با غول‌هایی مانند هواوی، شیائومی، موتورولا و … باعث گرم شدن فضای بازار گوشی‌های تاشو شد. اپل نیز از جذابیت این گوشی‌ها آگاه است و طبق اعلام یکی از افشاگران معروف اپل که با نام Dylan شناخته می‌شود، این شرکت یقینا در حال توسعه و آزمایش چندین گوشی تاشو مختلف است.

دغدغه‌های اپل برای ورود به بازار گوشی های تاشو

اگر با سیاست‌های اپل آشنایی داشته باشید، می‌دانید این شرکت تا از کیفیت و مطمئن بودن یک تکنولوژی اطمینان حاصل نکند، سراغ آن نمی‌رود. نمایشگرهای یک پارچه تاشو، مشکلات قابل توجهی دارند و با گذشت چند سال، هنوز بسیاری از این ایرادات به طور کامل رفع نشده اند. مقاومت بسیار پایین این نمایشگرها در مقایسه با نمایشگرهای معمولی، به وجود آمدن خطی واضح در محدوده تاشو و تمام مشکلاتی که تا به امروز دامن‌گیر تولیدکنندگان گوشی‌های تاشو شده اند، اپل را دچار تردید کرده است.

نمایشگر آيفون فلیپ

ظاهرا این مشکلات تنها دغدغه‌های اپل نیستند و این شرکت هنوز از آینده گوشی‌های تاشو مطمئن نیست. اپل با دقت در حال آنالیز بازار است تا میل کاربران به گوشی‌هایی با نمایشگر تاشدنی را بسنجد. مطالب منتشر شده نشان می‌دهند Apple، ترسی از صبر کردن برای معرفی یک گوشی تاشو ندارد.

اخبار منتشر شده درباره آزمایش گوشی تاشو اپل، با اظهارات مینگ چی کو نیز سازگاری دارد. او اعلام کرده بود اپل، در سال 2023 میلادی اولین گوشی‌های تاشو خود را معرفی خواهد کرد. ظاهرا اپل می‌خواهد بخش بزرگی از این بازار را در دست بگیرد.طبق اعلام این تحلیلگر دنیای تکنولوژی، اپل در سال آینده حدود 15 تا 20 میلیون دستگاه گوشی تاشو معرفی خواهد کرد.

سامسونگ، همکار اپل در تولید گوشی‌هایی با نمایشگر تاشدنی

در گوشی‌های تاشو اپل از نمایشگرهای OLED استفاده خواهد شد. اپل برای تامین این نمایشگرها، سراغ یکی از رقبای بزرگش یعنی سامسونگ خواهد رفت. هنوز اطلاعات دقیقی درباره گوشی تاشو اپل در دسترس نیست اما گفته می‌شود اندازه گوشی‌های تاشو اپل چیزی بین 7.5 تا 8 اینچ خواهد بود. سامسونگ فعلا بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های تاشو است. اما مینگ چی کو باور دارد با توجه به اکوسیستم اپل، احتمالا با معرفی گوشی تاشو، اپل بتواند نسبت به سامسونگ عملکرد بهتری داشته باشد.

البته این معنای ضعف سامسونگ نیست؛ کره‌ای‌ها در نمایشگاه CES امسال، چندین نمایشگر تاشو معرفی کردند تا نشان دهند حضورشان در بازار گوشی‌ها و محصولاتی با نمایشگر تاشو، کاملا جدی است. در هر حال معرفی گوشی تاشو اپل، در کنار سود هنگفت برای کوپرتینویی‌ها، می‌تواند برای سامسونگ نیز سود بسیار زیادی داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*