برند خودرو

در سال 2021، کدام برند خودرو بیشترین جستجوی گوگل را داشته است؟

تویوتا و بی ام و طی سال‌های گذشته برای کسب عنوان پرجستجوترین برند خودرو به رقیب سرسخت یکدیگر تبدیل شدند، اما کدامیک از آنها در سال 2021 بیشترین جستجوی گوگل را داشته است؟

علاقه‌مندان به خودرو همانند سایر کاربران از موتور جستجوی گوگل برای کسب اطلاعات خودرویی استفاده می‌کنند. در همین راستا جستجوهای کاربران سراسر جهان طبق مدل و برند هر خودرو طی یک سال به یک معیار مناسب برای تشخیص میزان محبوبیت برندهای خودرویی در هر نقطه از جهان تبدیل شده است.

بیشترین جستجوی گوگل به کدام برند خودرو تعلق دارد؟

برند خودرو

بی ام و و تویوتا طی سال‌های اخیر برای کسب عنوان پرجستجوترین برند خودرو به شدت در حال رقابت هستند. با وجود این که بی ام و در سال 2019 با 118 نمونه این عنوان را کسب کرده بود، اما تویوتا در سال 2020 و اکنون در سال 2021 موفق شد عنوان پرجستجوترین برند خودروسازی جهان را به خود اختصاص دهد.

این خودروساز ژاپنی در 47 کشور از 154 کشور توانست 31 درصد از نمونه را کسب کرده و به پرجستجوترین برند تبدیل شود. پس از آن بی ام و با 29 نمونه و مرسدس با 23 نمونه توانستند جایگاه دوم و سوم این لیست را از آن خود کنند.

برند خودرو

تسلا در سال 2021 برای نخستین بار توانست خود را در این لیست جای دهد. این تولیدکننده آمریکایی خودروهای برقی در هنگ کنگ، ماکائو، سنگاپور و چین به پرجستجوترین برند خودرو تبدیل شد. همچنین تسلا در آمریکا، سوریه، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، رواندا، نروژ، مالت، ماداگاسکار، کویت، ایسلند، گینه، فنلاند، کرواسی، کنگو کینشاسا، بوتسوانا، باهاما و اتریش نیز لقب دومین یا سومین برند پرجستجو را به خود اختصاص داد.

برندهایی چون سوزوکی، هیوندای و آئودی در سال 2021 نسبت به سال 2020 آمار بیشتری از جستجوهای گوگل را به خود اختصاص دادند. اما برندهایی چون دوو، آلفارومئو، میتسوبیشی و فولکس واگن در سال 2021 در هیچ یک از 154 کشور نمونه به عنوان برند پرجستجو حضور نداشتند.