مشکلات خودروهای داخلی

رایجترین مشکلات خودروهای داخلی از نگاه خریداران

خودروهای داخلی سال‌های زیادی است که با ایرادهای فراوان همراه هستند. در این مطلب پنج نمونه از اصلی‌ترین مشکلات خودروهای داخلی را معرفی می‌کنیم.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اخیرا رایجترین مشکلات خودروهای داخلی از نگاه مشتریان را مورد بررسی قرار داده و گزارشی را در ارتباط با این موضوع منتشر کرده است. مطابق با گزارش منتشر شده از سوی این شرکت، رگلاژ نبودن درب خودروها، صدای اضافی در داخل اتاق، بد جا رفتن دنده‌ها،‌ پایین بودن شتاب و کوبیدن لاستیک اصلی‌ترین ایرادها از نگاه خریداران هستند. در این گزارش آورده شده است که ایرادهای اول تا چهارم از سال ۹۲ به بعد همچنان به قوت خود باقی مانده‌اند.

ادامه یافتن این ایرادها مشخص می‌سازد که خودروسازان داخلی همواره با ضعف فنی مواجه بوده و همچنین کیفیت مونتاژ‌ نیز در خطوط تولید آن‌ها نامناسب بوده است. علاوه بر این مشخص می‌شود که خودروسازان داخلی به منظور از بین بردن این عیوب تلاشی نکرده‌اند. این در صورتی است که شرکت‌های معتبر خودروسازی ایرادهای گزارش شده از طرف مشتریان را به منظور حفظ حقوق آن‌ها تا حد امکان برطرف می‌کنند.

با این وجود به دلیل آن که بزرگ‌ترین خودروسازان داخلی در بازار کشور رقیب جدی ندارند، به منظور برطرف کردن ایرادها و مشکلات انگیزه‌ای ندارند و مشتریان برای خرید مجبور هستند به سراغ محصولات آن‌ها بروند. از این رو عیوب عمده محصولات داخلی مدت زیادی است به قوت خود باقی مانده است.

با اصلی‌ترین مشکلات خودروهای داخلی آشنا شوید

بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، رگلاژ نبودن درها اصلی‌ترین ایرادی است که مشتریان محصولات داخلی مدت‌هاست با آن درگیر بوده و خودروسازان در راستای برطرف کردن آن گامی بر نداشته‌اند. این ایراد که با مونتاژ‌ خودروها ارتباط مستقیمی دارد، با سهم ۴۱.۷ درصدی، در مقایسه با سایر عیوب مشاهده شده فراوانی بیشتری در سال گذشته داشته است.

در رتبه دوم رایجترین مشکلات خودروهای داخلی از نگاه مشتریان، صداهای اضافی در داخل کابین به چشم می‌خورد. این ایراد نیز رابطه مستقیم با مونتاژ خودروها دارد و مدت زیادی است که همچنان به قوت خود باقی مانده است. لازم به ذکر است که این عیب با ۱۸.۷ درصد سهم نسبت به رگلاژ نبودن درب‌ها، کمتر منجر به آزار خریداران شده است.

در رتبه سوم عیوب مشاهده شده نیز مشکل بد جا رفتن دنده‌ها قرار دارد. این ایراد نیز همانند عیوب قبلی در اکثر محصولات داخلی به چشم می‌خورد و مالکان این محصولات مدت زیادی است در حال دست و پنجه نرم کردن با آن هستند. بر اساس گزارش منتشر شده، سهم این ایراد در سال گذشته برابر با ۱۴.۱ درصد بوده است.

ایراد چهارم از نگاه مشتریان، پایین بودن شتاب محصولات داخلی بوده است. این عیب رابطه مستقیمی با موتور خودروها دارد،‌ از این رو تا زمانی که موتورهای مورد استفاده تقویت نشده یا به کلی تغییر نکند نمی‌توان به برطرف شدن این ایراد امیدوار بود. بر اساس گزارش منتشر شده،‌ این ایراد در سال گذشته ۹.۱ درصد فراوانی داشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*