شیائومی نوت 11

شیائومی نوت 11، احتمالا اولین گوشی جهان با دوربین 200 مگاپیکسلی خواهد بود

به دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی در گوشی‌ها عادت کرده‌ایم و حالا نوبت به دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی رسیده است. ظاهرا شیائومی نوت 11 – Xiaomi Note 11 اولین گوشی جهان با این دوربین خواهد بود.

درست است که رقابت برای مگاپیکسل‌های بیشتر به شدت گذشته نیست؛ اما هنوز پایان نیافته است. سال میلادی گذشته سامسونگ از اولین حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی دنیا برای گوشی‌های موبایل پرده برداشت و کمی بعد نیز شایعاتی منتشر شد که عنوان می‌کردند شیائومی اولین شرکتی خواهد بود که از این حسگر نه در یک گوشی پرچمدار بلکه در یک گوشی میان رده استفاده خواهد کرد. هرچند که به دلایلی این اتفاق رخ نداد.

اولین دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی دنیای موبایل در شیائومی نوت 11

شیائومی نوت 11 / حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی

حالا یک هفته‌ای از معرفی حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی OVBOB آمنی ویژن می‌گذرد و دوباره شایعاتی مربوط به استفاده شیائومی از آن مطرح شده است. منبع منتشر کننده خبر یادآوری کرده که گوشی شیائومی می CC9 پرو یا همان شیائومی می نوت 10 اولین گوشی عرضه شده به بازار با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بود و حالا نیز این شرکت می‌خواهد با عرضه اولین گوشی ۲۰۰ مگاپیکسلی توجهات را به خود جلب کند.

همچنین در این خبر عنوان شده که این حسگر در ابتدا در گوشی شیائومی نوت 11 استفاده خواهد شد و سپس به سایر گوشي‌ها راه پیدا می‌کند. اگر چنین چیزی درست باشد، یعنی اینکه شرکت شیائومی تصمیم گرفته ابتدا حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی را در یک گوشی بالا رده تست کند و اگر شرایط به خوبی پیش رفت، آن را در پرچمدار خود قرار دهد.

شیائومی نوت 11 / شیائومی می نوت 10

شیائومی می نوت 10

حالا که صحبت از شیائومی نوت 11 با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی شد، بد نیست اشاره کنیم که اندازه حسگر جدید آمنی ویژن ۱/۱.۲۸ اینچ است و رزولوشنی برابر با ۱۶۳۸۴ در ۱۲۲۸۸ پیکسل را ارائه خواهد کرد. این سنسور همچنین از یک فناوری ترکیب ۱۶ واحدی منحصر به فرد بهره می‌برد. شرکت سازنده نیز ادعا می‌کند که این حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی می‌تواند در شرایط نوری کم تصاویر و ویدیو‌های بسیار خوبی را ثبت کند.

علاوه بر اینها حسگر OVBOB آمنی ویژن اولین حسگر دنیا با سیستم تشخیص فاز چهارگانه است که برای فوکوس خودکار هرچه بهتر به کار می‌آید. در بخش فیلم‌برداری نیز شاهد حضور اولین فناوری ترکیب ۱۶ سلولی برای ویدیو‌های 4K و 2K هستیم. با این فناوری حساسیت حسگر ۱۶ برابر بیشتر از نمونه‌های مشابه خواهد شد.

شیائومی نوت 11 / حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی

در شرایط نوری کم نیز می‌توان با استفاده از ترکیب پیکسلی 4×4 به ۱۲.۵ مگاپیکسل و اندازه ۲.۴۴ میکرومتر به ازای هر پیکسل رسید. این حسگر از ویدیو‌های ۵۰ مگاپیکسلی با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه و ویدیو‌های 8K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

همچنین شاهد پشتیبانی از خروجی ۱۲.۵ مگاپیکسلی HDR با اکسپوژر سه‌گانه و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه هستیم. در قسمت آخر نیز باید به پشتیبانی از CPHY، DPHY و DOVDD دوگانه اشاره کنیم. شیائومی امسال رقابت معرفی اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 را به موتورولا باخت و به همین خاطر گوشی شیائومی نوت 11 فرصت خوبی برای جلب توجه رسانه‌ها و کاربران به این شرکت خواهد بود.