ماشین صفر داخلی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس: ماشین صفر داخلی خریدم، 14 ایراد فنی داشت!

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن از عملکرد خودروسازان و کیفیت ماشین صفر داخلی انتقاد کرده است؛ اما آیا با انتقاد، مشکلات حوزه خودروسازی حل می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از خودروسازان داخلی و اشاره به خرید خودرویی که 14 ایراد فنی داشته گفته است خودروی خریداری شده به کارخانه مرجوع شد و دو هفته تعمیر آن طول کشید.

ماشین صفر داخلی و مشکلات فنی آن

روح الله عباسپور در ادامه گفت:

خودرویی که صفر کیلومتر بود و به تازگی خریداری کرده بودم، در اولین هفته خاموش شد و دیگر روشن نشد. پس از این که آن را به نمایندگی بردم، معلوم شد که 14 ایراد فنی دارد.

عباسپور با اشاره به این که خودرو صفر کیلومترش حدود 14 روز در حال تعمیر بوده گفت بعد از اتمام کار برگه‌ای به من دادند که در آن مشخص شده بود صندلی‌ها، ترمز، باتری، درب موتور، قفل مرکزی، مصرف سوخت بالا و چندین ایراد دیگر وجود داشته است.

نقص فنی خودرو

وی در ادامه به انتقاد از وزارت صمت پرداخت و افزود:

از سال 86 قانون حمایت از مصرف کنندگان تصویب شد و وزارت صمت طبق آن مکلف شد تا موضوعات و مشکلات را به کمیسیون صنایع مجلس گزارش دهد. از همان سال تا به الان هیچ گزارشی به کمیسیون ارسال نشده است! از این‌ها گذشته در سال 89 باز هم وزارت صمت طبق قانون ارتقای کیفیت مکلف شد تا بر کیفیت تولیدات نظارت کند، اما همان‌طور که می‌بینیم تا بازار خودرو از انحصار خارج نشود و به دور رقابت نیفتد، وضع همین خواهد بود.

روح الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن اضافه کرد:

یادم است در مجلس نهم برای اولین بار تحقیق جامعی انجام شد و نتایج به قوه قضائیه ارسال گردید. الان هم کار را در حوزه نظارتی شروع کرده‌ایم و البته وزارت صمت هم قول داده در خصوص قیمت و کیفیت خودروها و افزایش تولیدات اقداماتی انجام دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*