شورلت سیلوادور برقی 2024

ویژگی‌های جذابی که شورلت سیلورادو 2024 برقی را خاص می‌کند

شرکت آمریکایی شورلت، به تازگی از جدیدترین پیکاپ تمام برقی خود با نام سیلورادو 2024 رونمایی کرده است. در ادامه به بررسی مشخصات فنی، زمان عرضه و قیمت این وانت غول پیکر می‌پردازیم و به جذاب‌ترین ویژگی‌های آن، نگاهی خواهیم کرد.

توانایی شرکت های آمریکایی در ساخت پیکاپ‌، هیچ نیازی به توضیح اضافه‌ ندارد. پیکا‌پ‌هایی مثل فورد F150، رم 1500، دوج سری D، شورلت ال کامینو و ده‌ها مورد دیگر این موضوع را ثابت می‌کنند.

پیکاپ‌های برقی در ابتدای معرفی خود، طرفداران زیادی را در بازار جذب نکردند. این موضوع ناشی از تفکر سنتی ساخت پیکاپ‌ها و وانت‌ها بود. با انجام تحقیقات بیشتر و نظر مثبت خریداران، تمایل افراد به این خودروها بیشتر شد و اکنون آن‌ها جایگاه‌ خوبی برای خود، مخصوصا در آمریکا کسب کرده‌‌اند.

پیکاپ شورلت سیلورادو برقی 2024، به عنوان جدیدترین ساخته شورلت، واقعا خودرو جذابی است که حتی در نمایشگاه CES 2022 هم توجه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب کرد. شاید در نگاه اول شما را به یاد پیکاپ شورلت آوالانچ بیندازد. حداقل این دو خودرو ایده‌ی ساخت یکسانی داشتند اما سیلورادو فراتر از یک خودرو برقی است. شورلت امکانات بی‌نظیری را در این خودرو جای داده است که در ادامه، قصد بررسی کامل مشخصات فنی آن و موارد دیگری را داریم.

معرفی شورلت سیلورادو 2024

طراحی بدنه

شورلت سیلوادور برقی 2024

از مهم‌ترین قسمت خودرو یعنی طراحی بدنه آن شروع می‌کنیم. سیلورادو برقی 2024 هیچ نقطه اشتراکی با مدل فعلی بنزینی یا گازوئیلی این خودرو ندارد و در نوع خود واقعا تک است. این موضوع زمانی جالب می‌شود که سیلورادو 2024 را با رقیب خود یعنی فورد F150 Lightning مقایسه کنید. فورد F150 Lightning تقریبا یک بازسازی موفق از یک F150 معمولی است. به همین دلیل سیلورادو 2024 آمده است تا داستان مخصوص به خود را خلق کند.

پلتفرم مشترک ولی با طراحی مخصوص

شورلت سیلوادور برقی 2024

سیلوادور برقی 2024 از پلتفرم Ultium که مخصوص خودروهای برقی شرکت آمریکایی جنرال موتورز است بهره می‌برد اما این همه‌چیز نیست. این پلتفرم در هامر برقی هم استفاده شده است اما طراحان شورلت با یکی کردن قسمت بار با بدنه اصلی، تصمیم به بهینه کردن این پلتفرم گرفتند. این موضوع در طراحی هامر برقی لحاظ نشده است و همین موضوع به میزان بارِ قابل حملِ آن ضربه می‌زند. این تغییرات به سیلورادو اجازه می‌دهد که طول بیشتری نسبت به هامر داشته باشد. ابعاد این پیکاپ با طول برابر 5918 mm، فاصله محوری 3700 mm و ارتفاع 1930 mm، حدود 256 mm طولانی‌تر از هامر برقی است.

سیستم چهار چرخ فرمان پذیر FWS

شورلت سیلوادور برقی 2024

یکی دیگر از ویژگی‌هایی مشترکی که  بین هامر برقی و سیلورادو 2024 وجود دارد، سیستم چهار چرخ فرمان پذیر یا همان FWS است. این سیستم برای اولین بار با نام کواد استیر (Quadrasteer) توسط جنرال موتورز ابداع شد و درحال حاظر در بسیاری از خودروهای دیگر وجود دارد و به فرمان‌پذیری بسیار بهتر و اصلاح رانندگی در مواقع کم یا بیش فرمانی کمک می‌کند.

مشخصات فنی پیشرانه شورلت سیلورادور 2024 برقی

شورلت سیلوادور برقی 2024

این پیکاپ تمام برقی از دو موتور مجزا روی اکسل عقب و اکسل جلو بهره می‌برد. قدرت نسخه RTS First Edition، برابر با 664 اسب بخار و 1057 نیوتن متر گشتاور است. این اعداد در نسخه RTS و WT، به 510 اسب بخار و 833 نیوتن متر گشتاور کاهش پیدا می‌کنند. با فعال کردن حالت حداکثر قدرت، می‌توانید تمام گشتاور هر دو موتور را در اختیار داشته باشید. جنرال موتورز به این حالت، نام «Wide Open Wide» را اختصاص داده است. اسم نسخه WT از حروف ابتدایی «پیکاپ کاری» (Work Truck) گرفته شده است و نسخه معمولی این پیکاپ محسوب می‌شود.

مشخصات شارژر، باتری و شعاع پیمایش

شورلت سیلوادور برقی 2024

شارژر فوق سریع 350 کیلو واتی شورلت سیلورادور 2024 برقی واقعا شگفت‌ انگیز است و فقط با 10 دقیقه شارژ، می‌تواند مسافت 170 کیلومتری را طی کند. سیستم برق این خودرو روی ولتاژ 800 ولت طراحی شده است. هنوز اطلاعات دقیقی از ظرفیت باتری‌های این پیکاپ نداریم ولی شورلت، شعاع حرکتی آن در هربار شارژ را برابر 645 کیلومتر عنوان کرده است.

نهایت آرامش در رانندگی

شورلت سیلوادور برقی 2024

عدم لرزش پیشرانه (حتی به مقدار بسیار کم) و نبود صدای آزاردهنده اگزوز، یکی از مزیت‌های پلتفرم‌های خودروهای الکتریکی است. این موضوع در پیکاپ‌های دو دیفرانسیل چند برابر می‌شد. مخصوصا لرزشی که توسط میل گاردان در سراسر اتاق ایجاد می‌شود، همیشه به عنوان یکی از مسائل غیرقابل حل این نوع خودروها بوده است. همین موضوع به سیلورادو 2024 اجازه داده است که مرکز ثقل پایین‌تر و درحالت کلی ارتفاع پایین‌تری داشته باشد که این مسئله روی آیرودینامیک آن تاثیر به شدت مثبتی دارد. همچنین شورلت تایید کرده است که نمرات تست‌های آیرودینامیک این پیکاپ شگفت‌ انگیز بوده است.

سیستم تعلیق بادی

شورلت سیلوادور برقی 2024

ما معمولا این قابلیت را روی خودروهای اسپرت دیده‌ایم اما شورلت با طراحی پیشرفته خود توانسته است که کیت سیستم تعلیق بادی را برای پیکاپ خود به صورت بهینه، پیاده سازی کنید. این سیستم به شما اجازه می‌دهد تا ارتفاع خودرو را تا 6 سانتی‌متر تغییر دهید. این موضوع برای بهبود آیرودینامیکی خودرو یا سواری در مسیرهای آفرود یا ناهموار، کاربرد زیادی دارد. شورلت با استفاده از این سیستم توانسته است توان یدک کشی و حمل بار سیلورادو را به ترتیب به 4535 کیلوگرم و 590 کیلوگرم برساند. هرچند که برای داشتن این سیستم تعلیق بادی، باید نسخه RTS Firts Edition سیلورادو 2024 را خریداری کنید.

خریداران نسخه استاندارد این پیکاپ، می‌توانند توان یدک کشی 3629 کیلوگرم و حمل بار 544 کیلوگرم را تجربه کنند. البته شرکت شورلت از نسخه جدیدی از این پیکاپ، با توان یدک کشی بیش از 9 تن خبر داده است. این نسخه، بعد از عرضه اولین سیلورادو 2024، به طور رسمی معرفی خواهد شد.

فرانک را بهتر بشناسید

شورلت سیلوادور برقی 2024

روابط عمومی شورلت، لقب جالبی برای این پیکاپ درنظر گرفته است. خودروهای برقی به دلیل نداشتن پیشرانه در قسمت جلو، از فضای بار اضافه‌تری برخوردار هستند و باتری آن‌ها هم معمولا در کف خودرو قرار می‌گیرد.

کلمه ترانک (trunk) در زبان انگلیسی به معنای صندوق عقب است و می‌توان گفت که صندوق عقب این پیکاپ، در قسمت جلو یا به انگلیسی، فرانت (front) قرار دارد. شورلت با ترکیب این دو کلمه، لقب فرانک را به پیکاپ برقی خود داده است. فضای «فرانک» یا همان صندوق جلو، کاملا برای جای دادن یک چمدان بزرگ در کنار یک کیف کوچک مناسب است.

استارت از راه دور

شورلت سیلوادور برقی 2024

اگر از خریداران نسخه RTS Firts Edition شورلت سیلورادو 2024 برقی باشید، می‌‌توانید با نصب برنامه Chevrolet رو گوشی هوشمند خود، از راه دور پیکاپ سیلورادو را روشن کنید. این قابلیت در بسیاری از خودروها وجود دارد اما حتما باید پای شما روی پدال ترمز باشد تا خودرو روشن شود. شورلت با کنار گذاشتن این قانون قدیمی، سطح جدیدی از ویژگی‌های خودروهای برقی را به خریداران معرفی کرده است.

سانروف متفاوت در شورلت سیلورادو 2024 برقی

شورلت سیلوادور برقی 2024

طبق گفته‌های شرکت جنرال موتورز، سانروف این خودرو، از سطح مهندسی بسیار بالایی برخوردار است و دید وسیع‌تر، ارتفاع سقف بیشتر و در نتیجه راحتی بیشتر و تجربه سواری لذت بخش‌تری را به سرنشینان ردیف جلو و عقب می‌دهد.

کنسول وسط سیلورادو 2024 در مقایسه با باک پراید

شورلت سیلوادور برقی 2024

طبق مستنداتی که شرکت جنرال موتورز ارائه کرده است، کنسول وسط شورلت سیلورادو 2024، حجمی برابر با 34 لیتر دارد. این موضوع جایی جالب می‌شود که بدانید باک پراید فقط 40 لیتر ظرفیت دارد. فضای این کنسول به راحتی می‌تواند ظرف غذا یا کیف کوچک کاری شما را در خود جای دهد.

افزایش حجم قسمت بار

شورلت سیلوادور برقی 2024

خریداران نسخه RTS می‌توانند فضای بار عقب را با قابلیت مولتی فلکس داشته باشند و از درِ قسمت بار، به عنوان فضای اضافی استفاده کنند. با باز کردن درِ قسمت بار، فضایی به طول 152 سانتی‌متر را در اختیار خواهید داشت. همچنین فضای بار و فضای کابین به هم راه دارند. این قابلیت به منظور افزایش نظم و حجم، حفظ ظاهر زیبا قسمت بار، در کنار محافظت بیشتر از آن، تعبیه شده است. این موضوع دقیقا در پیکاپ آوالانچ هم وجود داشت.

جمع شدن صندلی‌های عقب

شورلت سیلوادور برقی 2024

با جمع کردن صندلی‌های ردیف عقب، به بیشترین میزان حجم بار دست پیدا خواهید کرد. همچنین می‌توانید وسایل طویل، مثل الوار یا میله‌های بلندی که در قسمت بار جای نمی‌گیرند را به داخل خودرو بیاورید. البته با این کار، دسترسی بسیار راحتی هم به قسمت بار دارید. همچنین فضای زیادی برای گذاشتن وسایل، در رودری درها یا زیر صندلی‌ها وجود دارد که همین موضوع، سیلورادور 2024 برقی را به یک انباری بزرگ تبدیل می‌کند. نسخه WT این پیکاب کمی فضای بار بیشتری در زیر صندلی‌ها خواهد داشت؛ چرا که یک ساب ووفر بزرگ، در زیر صندلی‌های مدل RTS وجود دارد.

قابلیت سوپر کروز

شورلت سیلوادور برقی 2024

نسخه RTS Firts Edition این پیکاپ، از تکنولوژی پیشرفته‌ی سوپر کروز جنرال موتورز بهره می‌برد. این ویژگی به پیکاپ شما اجازه می‌دهد که حتی در حالت یدک کشی هم به صورت خودران حرکت کند.

سیلورادور 2024 برقی؛ پاور بانک همراه شورلت

شورلت سیلوادور برقی 2024

سیستم 10.2 کیلو واتی که جدا از باتری‌های اصلی وجود دارد، به قدری مفید است که با آن‌ می‌توانید خودروهای برقی دیگر را در مواقع اضطراری شارژ کنید. البته این قابلیت در فورد F150 Lightning هم وجود دارد.

قیمت و زمان عرضه شورلت سیلورادور 2024 برقی

شورلت سیلوادور برقی 2024

شرکت شورلت، قیمت دقیقی برای زمان عرضه مشخص نکرده است اما عدد 39,900 دلار برای نسخه WT و 105,000 دلار برای نسخه RTS First Edition عنوان شده است. همچنین این پیکاپ به عنوان یک خودرو 2024 معرفی شده است و انتظار داریم که خریداران آن، در اواخر سال 2023 به خرید این پیکاپ اقدام کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*