همکاري فورد و سامسونگ براي توليد باتري هاي سبک و کم حجم براي خودرو ها

samsung-ford-battery

کمپانی‌های سامسونگ و فورد امروز همکاری خود بر روی تولید باتری‌های جدید خودرو را اعلام کردند. تکنولوژی جدید آن‌ها قرار است راه را برای کاهش وزن و افزایش بهره‌وری باتری در خودروهای سواری، کامیون‌ها و دیگر خودروها هموار کند.

این دو کمپانی دیروز طی مراسمی در سان‌فرانسیسکو سیستم جدید باتری دوگانه ای را به بازار معرفی کردند. این سیستم دوگانه از کنار هم قرار گرفتن یک باتری لیتیومی و یک باتری اسیدی تولید شده تا عمر باتری‌های اسیدی را در خودروهای دارای سامانه موتوری خاموش-روشن افزایش دهد.

کومار گالهوترا رییس بخش مهندسین فورد درباره این مدل باتری‌ها گفت: «سامانه خاموش-روشن به این معنی است که نیاز بسیاری به ری‌استارت مداوم باتری وجود دارد. شما مجبورید همیشه از باتری اسیدی استفاده کنید، اما اگر این باتری‌های دوگانه را در خودرو داشته باشیم، می‌توانیم با ذخیره بهتر ظرفیت این باتری‌ها، خاموش-روشن های بهتر و مفیدتری را برای خودرو به ارمغان بیاوریم.»

هم اکنون در بیش از 70 درصد خودروهای فورد از تکنولوژی خاموش-روشن استفاده می‌شود.اما در کنار این باتری‌های دوگانه، این دو شرکت ساخت نوعی باتری فوق سبک را نیز اعلام کردند. هر چند نمونه ای از آن در مراسم نشان داده نشد، اما ظاهرا این باتری دارای وزنی 4.5 کیلوگرمی است که 40 درصد سبک تر از باتری‌های هیبریدی ساخته شده از نیکل-متال-هیدرید می‌باشد.

این باتری‌ها می‌توانند در زیر صندلی مسافر، بدنه خودرو، بخش قرارگیری تایر ذخیره و یا در سنترکنسول خودرو قرار گیرند. هدف نهایی از ساخت این باتری‌های فوق سبک، کاهش وزن نهایی خودرو و همین‌طور جایگزینی مناسب برای باتری‌های اسیدی می‌باشد.

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*