گلکسی A52s

بررسی گلکسی A52s 5G؛ ادامه یک مسیر موفق

سامسونگ با رونمایی از Galaxy A52s 5G تلاش کرد تا یک گوشی میان رده تمام عیار را ارائه کند. در ادامه به بررسی صفحه نمایش، دوربین، عملکرد و باتری گلکسی A52s 5G می‌پردازیم.

سری گوشی‌های گلکسی A سامسونگ با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده‌اند و شرکت کره‌ای نیز از این موضوع آگاه است. به همین خاطر تلاش می‌کند با ارائه محصولاتی با مشخصات خوب و طراحی زیبا آنها را حتی بهتر از گذشته کند. این مورد مخصوصا در مورد گوشی پرطرفدار گلکسی A52 صدق می‌کند؛ زیرا تنها چند ماه پس از رونمایی از آن، شرکت سازنده از نسخه‌ای قوی‌تر به نام گلکسی A52s 5G پرده‌برداری کرد.

فهرست عناوین بررسی گلکسی A52s 5G

با کلیک بر روی هر عنوان، مستقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

مشخصات فنی گلکسی A52s 5G

گوشیGalaxy A52s 5G
ابعاد و وزن۱۵۹.۹ در ۷۵ در ۸.۴ میلی‌متر، ۱۸۹ گرم، بدنه جلویی از شیشه (گوریلا گلس ۵)، بدنه پشتی از پلاستیک، گواهی IP67 برای مقاومت در برابر نفود گرد و غبار و آب (تا عمق ۱ متری و برای ۳۰ دقیقه)
صفحه نمایش ۶.۵۰ اینچ سوپر امولد، رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰ به ۹، تراکم ۴۰۵ پیکسل در اینچ
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 778G 5G (۶ نانومتری)، هشت هسته‌ای (۴ هسته کورتکس A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز، ۴ هسته کورتکس A55 با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز)، پردازنده گرافیکی آدرنو 642L
حافظه۶ گیگ رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، ۸ گیگ رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SDXC (درگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)
نرم افزاراندروید 11 در کنار رابط کاربری OneUI 3.1
دوربین عقب
  • دوربین اصلی: ۶۴ مگاپیکسل با فوکوس خودکار تشخیص فاز، گشودگی دیافراگم f/1.8، اندازه حسگر ۱/۱.۷ اینچ و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر، لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین فوق عریض: ۱۲ مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/2.2، میدان دید ۱۲۳ درجه، اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر
  • دوربین ماکرو: ۲ مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/2.4
  • حسگر سنجش عمق: ۵ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.4
دوربین جلودوربین ۲۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2، اندازه حسگر ۱/۲.۸ اینچ، اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر
فیلم‌برداری
  • دوربین عقب: 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، 1080p با سرعت ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه، gyro-EIS
  • دوربین جلو: 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، 1080pp با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
باتری۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۵ وات
سایرحسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر نمایشگر، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

طراحی و کیفیت ساخت

گلکسی A52s 5G از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با گلکسی A52 5G ندارد. حتی ابعاد و وزن این دو گوشی نیز یکسان است که با توجه به استفاده از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در هر دو طبیعی به نظر می‌رسد.

طراحی کلی گلکسی A52s زیبا است و اگرچه با یک گوشی میان رده مواجه هستیم؛ اما برخی المان‌های گوشی‌های پریمویم را در خود دارد. به عنوان مثال بدنه جلویی با لایه‌ای از گوریلا گلس 5 پوشانده شده است و فریم پلاستیکی هم به خاطر براق بودن، توجهات را به خود جلب می‌کند. بدنه پشتی نیز اگرچه از جنس پلاستیک است، ولی به خاطر لایه مات خاصی که سامسونگ روی آن کشیده، فوق‌العاده حس خوبی را منتقل می‌کند.

سامسونگ جزء معدود شرکت‌هایی است که گوشی‌های میان رده خود را با گواهی IP برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار ارائه می‌کند و شاید همین نیز یکی از مزیت‌های Galaxy A52s 5G در برابر رقبای خوش قیمت چینی آن باشد. این گوشی دارای گواهی IP67 است که یعنی می‌تواند برای نیم ساعت در عمق ۱ متری آب دوام بیاورد.

برای مقایسه باید گفت که اکثر گوشی‌های میان رده شیائومی دارای گواهی IP53 هستند که به معنی مقاومت گوشی در برابر پاشیدن قطرات آب است و میان رده‌های سایر سازندگان نیز عموما در برابر نفوذ آب آسیب‌پذیر هستند.

حالا بیایید کمی نزدیک‌تر به این گوشی نگاه کنیم. در بدنه جلویی گوشی شاهد یک نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپر امولد هستیم که سامسونگ در زیر آن حسگر اثر انگشت اپتیکال را قرار داده است. این حسگر سریع است و عملکردی قابل قبول دارد؛ اما هنوز به خوبی حسگر‌هایی که در بدنه کناری گوشی‌ها قرار می‌گیرند نیست.

همچنین سامسونگ نمایشگر را با گوریلا گلس 5 پوشانده است که مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد، اما در برابر خط و خش خیلی فوق‌العاده نیست. بنابراین اگر نسبت به این موارد حساس هستید، بهتر است یک گلس محافظ تهیه کنید.

بدنه پشتی گوشی نیز آنچنان اثر انگشت و لکه را نشان نمی‌دهد که خیلی خوب است. در بدنه بالایی دستگاه درگاه مشترک سیم‌کارت و کارت حافظه و یک میکروفون قرار دارد. در بدنه سمت چپ چیزی را مشاهده نمی‌کنید و در سمت راست دکمه‌‌های تنظیم صدا، و پاور قرار گرفته‌اند. در نگاه اول شاید اینگونه به نظر برسد که گوشی محکم در دست می‌نشیند؛ اما اینگونه نیست و ممکن است لیز بخورد.

در بدنه پایینی گلکسی A52s 5G نیز شاهد حضور جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، درگاه USB-C و خروجی اسپیکر هستیم. تنها ایرادی که در این بخش وارد است، حس خالی بودن بدنه پشتی است. البته نه اینکه خالی باشد، بلکه وقتی با ناخن با آن ضربه می‌زنید، حس یک فضای خالی را منتقل مي‌کند.

صفحه نمایش

سامسونگ گلکسی A52s 5G از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپر امولد باکیفیت با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل بهره می‌برد. نرخ تازه‌سازی نمایشگر نیز برابر با ۱۲۰ هرتز است.

حداکثر روشنایی پایدار این گوشی که می‌توان از طریق اسلایدر تنظیم کرد، تنها ۳۸۳ نیت است که خیلی جالب نیست؛ اما اگر روشنایی نمایشگر را روی حالت خودکار بگذارید، حتی به ۸۰۰ نیت هم می‌رسد که برای استفاده در محیط بیرون عالی است. همچنین حداقل میزان روشنایی نمایشگر به ۱.۷ نیت می‌رسد که برای استفاده در یک اتاق تاریک به کار می‌آید.

دقت‌ رنگ‌ها نیز تا حد زیادی به واقعیت نزدیک است و دیگر همانند سال‌های گذشته خبری از رنگ‌های فوق‌العاده اشباع شده نیست. البته سامسونگ هنوز می‌تواند در این زمینه پیشرفت کند. حالا که صحبت از رنگ شد، باید بگوییم که گلکسی A52s 5G از نظر نرم‌افزاری از HDR10، +HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کند که یعنی باید در هنگام استفاده از سرویس‌های استریم ویدیو همچون نتفلیکس شاهد محتوای HDR باشیم؛ ولی در عمل چنین چیزی را مشاهده نکردیم.

با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی دو گزینه رفرش ریت ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز در برابر شما قرار می‌گیرد. گلکسی میان رده از رفرش ریت تطبیقی پشتیبانی نمی‌کند و همین نیز ممکن است به عمر باتری آسیب بزند. وقتی گوشی را روی حالت ۱۲۰ هرتز می‌گذارید، تمامی برنامه‌ها از جمله یوتیوب، نتفلیکس، بنچمارک‌ها، بازی‌ها و شبکه‌های اجتماعی روی رفرش ریت ۱۲۰ هرتز کار می‌کنند.

البته این بدین معنی نیست که همه بازی‌ها می‌توانند به این رفرش ریت برسند. برخی برنامه‌ها نیز بنا به دلایلی به هیچ وجه فراتر از ۶۰ هرتز نمي‌روند که از میان آنها می‌توان به برنامه دوربین و گوگل مپس اشاره کرد. اگر برنامه‌ای در رابط کاربری خود از نقشه گوگل یا منظره‌یاب دوربین استفاده کند نیز محدود به ۶۰ هرتز خواهد شد.

باتری

گلکسی A52s 5G از همان باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی ای 52 5G بهره می‌برد و با وجود اینکه به تراشه متفاوتی مجهز شده است، از نظر عمر باتری عملکرد تقریبا یکسانی با نسل قبل دارد. گوشی جدید به همراه مودم جدیدتر خود توانست با یک بار شارژ تا ۳۵ ساعت و ۲۰ دقیقه تماس 3G برقرار کند.

در تست وب‌گردی نیز این گوشی تا ۱۲ ساعت و ۳۸ دقیقه پایداری کرد. اگر هم اهل تماشای فیلم و سریال روی گوشی هستید، می‌توانید با خیال راحت ۱۹ ساعت و ۲۹ دقیقه ویدیو آفلاین تماشا کنید.

میان رده جذاب سامسونگ همچنان از شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. سامسونگ در جعبه محصول در برخی بازار‌ها یک آداپتور ۲۵ وات قرار داده است و در برخی بازارها نیز یک آداپتور ۱۵ وات مشاهده می‌شود. در بازار ایران هر دو مدل وجود دارد. اگر بخواهید گوشی را با آداپتور ۲۵ وات شارژ کنید، پس از نیم ساعت ۵۳ درصد از ظرفیت باتری پر خواهد شد و شارژ کامل نیز ۱ ساعت و ۲۸ دقیقه طول خواهد کشید.

اسپیکر

گلکسی A52s 5G از اسپیکر استریو بهره می‌برد و خروجی متعادلی دارد. بلندی و کیفیت صدای اسپیکر این گوشی را می‌توان خوب ارزیابی کرد، ولی خب با گوشی‌های بالا رده فاصله زیادی دارد. البته نباید فراموش کنیم که با یک گوشی میان رده طرف هستیم.

سامسونگ امکان شخصی‌سازی صدا را به کاربر می‌دهد. از آنجایی که این گوشی از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند، شاهد حالت صدای فیلم، موسیقی، وویس و بازی هستیم. در حالت بازی برخی صداها مثل صدای پا بلند‌تر شنیده می‌شود که هیجان بیشتری را به شما تزریق می‌کند. این مورد را می‌توان یکی از برتری‌های گوشی سامسونگ نسبت به رقبا به حساب آورد.

نرم‌افزار و عملکرد

بخش زیادی از جذابیت گوشی‌های سامسونگ در نرم افزار و رابط کاربری کاربری آنها نهفته است. گلکسی A52s 5G از اندروید 11 به همراه رابط کاربری One UI 3.1 بهره می‌گرد و سامسونگ نیز وعده ۳ آپدیت اصلی اندروید و ۴ سال بروزرسانی امنیتی را داده است. چنین چیزی در این بازه قیمتی فوق‌العاده است.

میانبرهای صفحه قفل (دوربین و تلفن) در OneUI 3.1 تک رنگ هستند و حتی اگر برنامه‌های دیگری را انتخاب کنید، این موضوع تغییر نخواهد کرد. همچنین سامسونگ ویجت wellbeing را به صفحه قفل اضافه کرده و قابلیت نمایشگر همیشه روشن نیز ساده‌تر از قبل شده است.

در OneUI 3.1 اگر بخش نوتیفیکیشن‌ها را به پایین بکشید، کل صفحه را می‌پوشاند و فرقی نمی‌کند که چه تعداد نوتیفیکیشن داشته باشید. این در حالی است که در نسخه قبلی، با توجه به تعداد نوتیفیکیشن‌ها ممکن بود بخشی از صفحه اصلی همچنان دیده شود.

اندروید 11 قابلیت جالبی به نام تاریخچه نوتیفیکیشن دارد که به شما اجازه می‌دهد اگر یک اعلان را اشتباهی رد کردید، دوباره مشاهده کنید. البته این قابلیت به صورت پیش فرض غیرفعال است و باید با رفتن به بخش تنظیمات گوشی آن را فعال کنید.

یکی از قابلیت‌های جالب این گوشی Music Share است که تا پیش از این فقط به گوشی‌های پرچمدار تعلق داشت. با استفاده از این قابلیت می‌توانید یک فایل موسیقی را از طریق لوازم جانبی وصل شده به گوشی گلکسی دوست خود پخش کنید.

گوگل در اندروید 11 تغییر جالبی را در بخش مجوز برنامه‌ها ایجاد کرده و سامسونگ نیز آن را در One UI 3.1 گنجانده است. در این نسخه اگر یک برنامه از شما درخواست مجوز دسترسی به مورد خاصی را بکند، پیامی با سه گزینه در برابر شما ظاهر خواهد شد که شامل رد کردن درخواست، اجازه فقط در هنگام استفاده از برنامه و مجوز یک بار مصرف می‌شود.

اگر هم برنامه مرتبا درخواست مجوز بکند، گزینه چهارمی به پیام اضافه خواهد شد که شما را به صفحه‌ای در تنظیمات گوشی برای مجوز دائم هدایت می‌کند. تا پیش از این کاربران گاهی اوقات اتفاقی به برنامه‌ها مجوز دائم می‌دادند و این ویژگی می‌تواند از آن جلوگیری کند.

سامسونگ در منو تنظیمات گوشی هم یک تغییر کوچک ولی مهم ایجاد کرده است. حالا زیر شاخه‌های تنظیمات به وسیله نقطه و فاصله اضافی از هم جدا شده‌‌اند که سبب می‌شود کاربر بهتر آنها را بخواند. به طور کلی منوها و بخش‌های مختلف به زیبایی طراحی شده‌اند و در هر بخش گزینه‌های زیادی را برای شخصی‌سازی مشاهده خواهید کرد.

بنچمارک

یکی از انتقاداتی کاربران از گلکسی A52 5G به تراشه اسنپدراگون 750G مربوط میشد. این تراشه به هیچ وجه بد نیست؛ اما با توجه به قیمت گوشی سامسونگ ضعیف بود. خوشبختانه سامسونگ به این مورد توجه کرده و بدون افزایش قیمت گوشی از تراشه جدیدتر و قدرتمند‌تر اسنپدراگون 778G در نسل جدید ای 52 بهره گرفته است.

در این بررسی نسخه مجهز به ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی را در اختیار داشتیم؛ اما شما می‌توانید آن را با حداکثر رم ۸ گیگ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی خریداری کنید.

همچنین در تقریبا تمامی گوشی‌های مجهز شده به اسنپدراگون 778G، پردازنده به سه کلاستر با ۱ هسته کورتکس A77 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز، سه هسته کورتکس A77 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و ۴ هسته کورتکس A55 با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز تقسیم شده است؛ اما نمونه استفاده شده در گوشی سامسونگ تنها دارای دو کلاستر (۴ هسته A77 با فرکانس ۲.۴ و ۴ هسته A55 با فرکانس ۱.۹) است.

بیایید نگاهی به بنچمارک‌ها بیندازیم تا ببینیم این تغییر تا چه حد تاثیرگذار بوده است.

گیک‌‌بنچ 5 (چند هسته‌ای)

Realme GT Master (Snapdragon 778 5G) : 2917
Galaxy A52s 5G (Snapdragon 778G) : 2909
Poco X3 GT (Dimensity 1100) : 2310
Galaxy A72 (Snapdragon 720G) : 1627

گیک‌بنچ 5 (تک هسته‌ای)

Realme GT Master (Snapdragon 778 5G) : 785
Galaxy A52s 5G (Snapdragon 778G) : 771
Poco X3 GT (Dimensity 1100) : 693
Galaxy A72 (Snapdragon 720G) : 537

اسنپدراگون 778G مشخصا از نظر قدرت پردازشی چیزی کم ندارد و سامسونگ نیز به خوبی از آن بهره گرفته است. به طور کلی این تراشه از نظر قدرت CPU با اسنپدراگون‌ 780G برابر، از مدیاتک دایمنسیتی 1100 کمی بهتر و از مدیاتک دایمنسیتی 1200 کمی ضعیف‌تر است.
انتوتو 8

OnePlus Nord 2 (Dimensity 1200) : 512164
Galaxy A52s 5G (Snapdragon 778G) : 429675
Poco X3 GT (Dimensity 1100) : 506800
Galaxy A72 (Snapdragon 720G) : 279342750

بنچمارک انتوتو خیلی با گلکسی A52s 5G و تراشه آن مهربان نیست. این بنچمارک گلکسی را هم رده پوکو ایکس 3 پرو (اسنپدراگون 860) قرار می‌دهد، ولی خب برتری محسوس آن نسبت به تراشه‌‌هایی همچون اسنپدراگون 750G و 720G را نمی‌توان کتمان کرد.

GFX Manhattan ES 3.1 (onscreen)

Poco X3 Pro (Adreno 640) : 67
Galaxy A52s 5G (Adreno 642L) : 49
Poco X3 GT (Mali G77 MC9) : 68
Galaxy A72 (Adreno 618) : 26

GFX Car Chase ES 3.1 (onscreen)

Poco X3 Pro (Adreno 640) : 38
Galaxy A52s 5G (Adreno 642L) : 28
Poco X3 GT (Mali G77 MC9) : 38
Galaxy A72 (Adreno 618) : 15

عملکرد گرافیکی گلکسی A52s قابل قبول است. البته بهترین عملکرد را در این بازه قیمتی ندارد، ولی به هر حال نسبت به آدرنو 619 استفاده شده در نسل قبل پیشرفت قابل توجهی داشته است. روی هم رفته گلکسی از پس انجام کارهای روزمره و بازی‌های متوسط به خوبی برمی‌آید و به همین خاطر  می‌توان گفت که تصمیم سامسونگ در استفاده از اسنپدراگون 778G درست بوده است.

دوربین

این گوشی نیز همانند اکثر گوشی‌های میان رده امروزی از ترکیب دوربین اصلی + فوق عریض + ماکرو + حسگر سنجش عمق بهره می‌برد. هرچند که سامسونگ به جای حسگر‌های ۴۸ مگاپیکسلی رایج برای دوربین اصلی، به سراغ یک حسگر ۱/۱.۷ اینچی و ۶۴ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم f/1.8 رفته است.

برای دوربین فوق عریض هم به جای یک حسگر ۸ مگاپیکسلی، شاهد حضور یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم f/2.2 هستیم. این موضوع در مورد دوربین ماکرو و حسگر سنجش عمق نیز صدق می‌کند. به جای حسگرهای ۲ مگاپیکسلی رایج، گلکسی A52s 5G از نمونه‌های ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد.

کیفیت عکس‌ها در نور مناسب

تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی ثبت شده با دوربین اصلی نسبتا خوب هستند، ولی آنچنان تعریفی نیستند. گلکسی A52s 5G از HDR خودکار و بهینه‌‌ساز صحنه AI بهره می‌برد و هردو به صورت پیش‌فرض فعال هستند. هرچند که وقتی در هوای آفتابی عکس می‌گیرید، تصاویر بیش از حد روشن به نظر می‌رسند. غیر فعال کردن این دو حالت باعث می‌شود که شرایط کمی بهتر شود.

اگر در حالت ۶۴ مگاپیکسلی هم عکس بگیرید، این مشکل کمتر مشاهده می‌شود که البته عجیب است؛ زیرا در این حالت نیز هم HDR و بهینه‌ساز صحنه فعال هستند. در این حالت آنچنان جزئیات بیشتری را در تصاویر مشاهده نخواهید کرد، ولی در عوض باید برای ثبت عکس‌ها بیشتر صبر کنید و پس از آن نیز فایل‌های حجیم‌تری را در گوشی خود نگه دارید.

گلکسی A52s 5G به دوربین تله‌فوتو مجهز نشده است؛ اما به لطف حسگر ۶۴ مگاپیکسلی شما می‌توانید از زوم دیجیتال استفاده کنید. در هنگام زوم ۲ برابری تصاویر کمی نرم هستند، ولی خب این مسئله مشکلی ایجاد نمی‌کند. شما حتی می‌توانید زوم ۴ برابری و ۱۰ برابری دیجیتال را تجربه کنید. در کمال تعجب متوجه شدیم که میزان جزئیات (برای زوم دیجیتال)‌ خوب است و نویز زیادی نیز مشاهده نمی‌شود.

دوربین فوق عریض این گوشی لایق تعریف است؛ زیرا تصاویری که ارائه می‌دهد، کیفیتی بسیار بیشتر از سایر گوشی‌های میان رده و اقتصادی بازار دارند. البته در گوشه‌های فریم کمی تصویر نرم شده است که آنچنان مهم نیست. شاید تنها ایرادی که بشود به این دوربین گرفت، بازتولید کاملا متفاوت رنگ‌ها نسبت به دوربین اصلی است.

البته لزوما رندر رنگ‌ها بد نیست، بلکه کاملا متفاوت است. سامسونگ سابقه خوبی در یک دست بودن رنگ‌ها در دوربین‌های گوشی‌هایش داشت و به همین خاطر کمی تعجب کردیم.

حالا نوبت به دوربین ماکرو می‌رسد. ما در اینجا با یک لنز f/.2.4 مواجه هستیم که فوکوس خودکار ندارد و به همین خاطر نباید خیلی از آن انتظار داشت. با این وجود اگر کمی وقت بگذارید و در زاویه، فاصله و نور مناسب عکاسی کنید؛ نتایج خیلی خوبی به شما خواهد داد.

کیفیت عکس‌ها در شب

گلکسی A52s در شب نیز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی جزئیات زیادی دارند و نویز کمی در آنها مشاهده می‌شود. سایه‌ها و بخش‌های نورانی نیز به خوبی مدیریت می‌شوند. حتی اگر تا ۲ برابر زوم کنید هم مشکلی پیش نمی‌آید و تنها کمی نویز به تصویر اضافه می‌شود؛ اما تصاویر هنوز قابل استفاده خواهند بود.

دوربین اصلی به نایت مود نیز مجهز شده است. اگر از این حالت استفاده کنید، جزئیات بیشتری را مشاهده خواهید کرد؛ اما در عوض وضوح بیش از حد منجر به از بین رفتن سایه‌ها می‌شود. این مشکل به حدی است که دیگر آنچنان جزئیاتی را در سایه‌ها نخواهید دید.

دوربین فوق عریض تصاویر نسبتا خوبی را در شب ثبت می‌کند. طبیعتا این تصاویر در مقایسه با نمونه‌های دوربین اصلی جزئیات کمتری دارند و حتی کمی نرم به نظر می‌رسند، ولی خب فراموش نکنید که با یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی طرف هستیم. این دوربین از نایت مود نیز پشتیبانی می‌کند.

نایت مود این دوربین کمی ناپایدار است. در برخی موارد تصویر بهبود پیدا می‌کند؛ اما گاهی اوقات نرم‌افزار در تلاش برای واضح کردن تصویر زیاده‌روی می‌کند و نتیجه مصنوعی می‌شود.

سلفی

گلکسی A52s 5G به یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. به طور کلی کیفیت تصاویر سلفی خوب است و دوربین نیز در کنترل نویز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. تنها ایراد این دوربین مربوط به ثبت رنگ پوست است که گاهی اوقات متفاوت به نظر می‌رسد.

سامسونگ فیلتر‌های مختلفی را برای دوربین سلفی در نظر گرفته است که می‌توانند نتیجه نهایی را به دلخواه شما درآورند. شما حتی می‌توانید یک فیلتر شخصی بسازید.

فیلم‌برداری

دوربین اصلی Galaxy A52s 5G می‌تواند ویدیوهای 4K فوق‌العاده‌ای را ضبط کند. جزئیات در این ویدیو‌ها عالی هستند و پردازش تصویر نیز کاملا طبیعی است. همچنین عملا نویزی را در ویدیو مشاهده نخواهید کرد و رنگ‌ها و گستره داینامیک نیز بسیار خوب هستند. احتمالا همین طبیعی بودن رنگ‌ها است که باعث می‌شود ویدیو‌های این گوشی اینقدر زیبا به نظر برسند.

دوربین فوق عریض نیز ویدیو‌های 4K بسیار خوبی را ضبط می‌کند، ولی خب در مقایسه با دوربین اصلی کمی نویز دارند. رندر کاملا متفاوت رنگ‌ها نسبت به دوربین اصلی، در هنگام فیلم‌برداری نیز کاملا مشهود است.

سامسونگ دو گزینه EIS و Super steady را برای کاهش لرزش‌ در هنگام فیلم‌برداری در نظر گرفته است. EIS برای دوربین اصلی و فوق عریض در دسترس است و عملکرد نسبتا خوبی هم دارد؛ اما حالت دوم که در آن لرزش‌ها به شکل فوق‌العاده‌ای گرفته می‌شوند، فقط برای دوربین فوق عریض است.

جمع‌بندی

سامسونگ در گلکسی A52s 5G ویژگی‌های خوب گلکسی A52 5G را حفظ کرده و تنها نقطه ضعف مهم آن یعنی تراشه اسنپدراگون 750G را با اسنپدراگون 778G برطرف کرده است. البته این گوشی کمی نسبت به رقبای خود گران‌تر است؛ اما اگر به دنبال میان‌رده مناسب از سامسونگ در بازه قیمتی زیر ۱۰ میلیون هستید، Galaxy A52s 5G می‌تواند گزینه خوبی باشد.

این گوشی صفحه نمایش و دوربین‌های باکیفیتی دارد و از رابط کاربری زیبای آن و البته وعده چهار سال آپدیت نرم‌افزاری هم نمی‌توان به این راحتی گذشت.

مزایا و معایب

مزایا

  • طراحی زیبا، گواهی IP67، گوریلا گلس 5
  • صفحه نمایش سوپر امولد با روشنایی مناسب و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز
  • عمر باتری خوب و پشتیبانی از شارژ ۲۵ وات
  • رابط کاربری One UI 3.1
  • عملکرد خوب چیپست اسنپدراگون 778G
  • کیفیت خوب دوربین اصلی و فوق عریض
  • کیفیت بسیار خوب فیلم‌برداری 4K دوربین اصلی و فوق عریض

معایب

  • قیمت کمی زیاد
  • متفاوت بودن رنگ‌ها در دوربین اصلی و فوق عریض
  • عملکرد نه چندان جالب نایت مود و تراز سفیدی
  • عملکرد ناپایدار دوربین سلفی