افت قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

مهمترین دلایل افت قیمت اخیر بیت کوین و ارزهای دیجیتال

مهمترین دلایل افت قیمت اخیر بیت کوین و ارزهای دیجیتال چیست و این روند نزولی تا کی ادامه دارد؟ در این مطلب مروری بر این عوامل خواهیم داشت.

روز گذشته بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ریزش شدیدی را تجربه کردند. کارشناسان حوزه کریپتو معتقدند که این سقوط قیمتی ناشی از سه عامل مهم بوده که از قبل هم وجود داشته است اما طی روزهای اخیر تشدید شده‌اند. از طرفی اعتقاد بر این است که روند کاهشی و اصلاحی بازار رمز ارزها همچنان وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

علت افت قیمت اخیر بیت کوین و ارزهای دیجیتال

روز پنجشنبه بود که بازار ارزهای دیجیتال به تبعیت از بازار سهام، شروع به ریزش کرد و سردسته این سیر نزولی نیز همچون همیشه، بیت کوین بود. طبق اعلام فایننشیال تایمز، سقوط قیمتی اخیر در بازار سهام جهان، بزرگترین سقوط هفتگی در یک سال گذشته بوده است.

اکنون کارشناسان مالی معتقدند که بیت کوین به خاطر سه عامل بنیادی و کلیدی، ریزش شدیدی را تجربه کرده است: اولین عامل احساسات کنترل نشده و منفی سرمایه گذاران نسبت به بازار رمز ارزها است. دومین عامل اثرگذاری سوء موقعیت‌های معاملاتی اهرم‌دار و نهایتا پیروی بیت کوین از بازار و همبستگی موجود بین این دو است.

سقوط بیت کوین

یکی از مهمترین عواملی که در نظر کارشناسان باعث و بانی سقوط قیمت بیت کوین بوده، احساسات منفی معامله گران نسبت به این رمز ارز است. طی هفته‌های اخیر، روند بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال طوری بوده که اغلب سرمایه گذاران به دید منفی به آن نگاه می‌کنند.

یکی از تحلیلگران مجموعه کوانتوم اکونومیکس (Quantum Economics) به نام جیسون دین (Jason Deane) درباره اخبار نامساعد بازار کریپتوها گفته است:

اخبار منفی ناخوشایندی از بازار به گوش می‌رسد که به شدت دارایی‌های رمز ارزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث تقویت احساسات منفی و کاذب می‌گردد.

البته جیسون دین بر این باور است که بازار روندی صعودی و مثبت را در بازه بلندمدت خواهد داشت و روند نزولی فعلی را زودگذر می‌داند. وی تاکید می‌کند که ممکن است طی روزهای آتی فشار فروش و به دنبال آن، روند کاهشی قیمت ادامه داشته باشد. دین در این باره می‌گوید:

زمانی که بازار وارد موج ترس می‌شود، مدتی طول می‌کشد تا همه چیز به روال عادی برگردد. تا وقتی که ورق برگردد باید بنشینید و فروش معامله گران ترسو را ببینید.

بن مک میلان (Ben McMillan) که موسس آی دی ایکس دیجیتال اَستس است (IDX Digital Assetes) دومین عامل موثر در ریزش‌های اخیر بیت کوین و بازار را در موقعیت‌های بیش از حد اهرم‌دار می‌داند. در واقع وی معتقد است که این امر باعث فشار فروش در بازار می‌شود. مک میلان می‌گوید:

موقعیت‌های لانگ اهرم دار، همواره روی قیمت بیت کوین اثر سوء می‌گذارد. سطح 40 هزار دلار یکی از سطوح حمایتی مهم برای بیت کوین بود که متاسفانه اکنون تبدیل به مقاومت شده است. از طرفی در روزهای ابتدایی هفته باید شاهد فشار فروش بیشتری از سوی فروشندگان باشیم.

افت قیمت بیت کوین

در پایان لوکاس اوتومورو که در یکی از موسسه‌های تحلیلی به نام Into TheBlock مدیر بخش تحقیقات است، در خصوص سومین عامل موثر در ریزش‌های اخیر بازار گفته است:

ترس‌های مربوط به عوامل کلان اقتصادی و عملکرد درآمدی ضعیف شرکت‌های حوزه فناوری در این مدت این همبستگی را بیش از پیش تشدید کرده است.

طبق نظر اوتومورو، بازار ارزهای دیجیتال همگام با سایر بازارهای مالی همچون سهام، در حرکت است و احساسات منفی در یک بازار می‌تواند بر احساس سایر سرمایه گذاران در مارکت‌های موازی اثر بگذارد. به نظر شما دلایل افت قیمت اخیر بیت کوین و ارزهای دیجیتال چیست؟