FMC T5

معرفی FMC T5 ، شاسی بلند جدید بازار ایران؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی و عکس

FMC T5 یا فردا T5 به عنوان جدیدترین شاسی بلند بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند فردا موتورز آشنا می‌شویم.

شرکت فردا موتورز اخیرا قیمت لوکس ترین شاسی بلند خود یعنی FMC T5 را اعلام کرد و قصد دارد آن را به زودی به بازار عرضه کند. طبق گفته مسئولان فردا موتورز این شاسی بلند از مشخصات فنی، کیفیت، امکانات رفاهی و سطح ایمنی بالایی بهره می‌برد و می‌تواند به راحتی با رقبای موجود در بازار ایران به رقابت بپردازد. در ادامه قصد داریم مشخصات کامل جدیدترین شاسی بلند بازار ایران را مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی FMC T5

بخش طراحی ظاهری

FMC T5

با توجه به این که دانگ فنگ در طراحی FMC T5 از طراحی شاسی بلندهای فولکس واگن الهام گرفته است، این خودرو نسبت به رقبای خود از طراحی ظاهری جذابی بهره می‌برد. در نمای جلو این خودرو چراغ‌های نسبتا بزرگ و کشیده جلب توجه می‌کنند که در بین آنها نیز جلوپنجره‌ای با رنگ زمینه مشکی و عناصر کرومی قرار دارد.

FMC T5

در نمای کناری FMC T5 خطوط عمیقی به چشم می‌خورند که از ابتدای در جلو کشیده شده و تا چراغ‌های عقب امتداد دارند. در بخش عقب نیز شاهد چراغ‌های بهم پیوسته هستیم. FMC T5 دارای 4460 میلی‌متر طول، 1820 میلی‌متر عرض و 1720 میلی‌متر ارتفاع است. فاصله محوری این خودرو نیز 2720 میلی‌متر اعلام شده است. فضای بار این خودرو نیز به دلیل مکعبی بودن اتاق بیشتر و کارآمدتر از سایر رقبای بازار ایران نظیر دیگنیتی است.

بخش طراحی داخلی

FMC T5

شاسی بلند FMC T5 به کابین مدرن و با کیفیتی مجهز شده است. فردا موتورز برای این خودرو یک صفحه نمایش عمودی ویژه سیستم مالتی مدیا ارائه کرده است. همچنین این خودرو از جلوآمپر دیجیتالی و صندلی‌هایی با روکش چرم بهره می‌برد. علاوه بر این، طراحان با استفاده از قطعات کرومی توانستند نمای جذابی در عناصر مختلف داشبورد به وجود آورند.

سرنشینان جلو از طریق صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی می‌توانند تنظیمات مربوط به سیستم تهویه را انجام دهند. همچنین فرمان D کات یکی دیگر از ویژگی‌های کابین این شاسی بلند چینی محسوب می‌شود.

مشخصات فنی

FMC T5

شاسی بلند FMC T5 از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولیدی از این پیشرانه توسط یک گیربکس 6 سرعت اتوماتیک AT شرکت آیسین به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این خودرو با وزن خالص 1575 کیلوگرم به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 7.4 لیتر را به همراه خواهد داشت.

امکانات

FMC T5

از امکانات رفاهی و ایمنی این شاسی بلند می‌توان به سنسور نور، در صندوق عقب برقی، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی، تهویه اتوماتیک دوگانه، آینه‌های تاشو برقی، استارت دکمه‌ای، سقف پانوراما، سامانه پایش باد تایرها، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، جلو آمپر دیجیتال، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، دوربین عقب و سنسور پارک، دوربین عقب و سنسور پارک، رادار خطی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و حفظ تعادل، شش کیسه هوای ده نقطه‌ای اشاره کرد.

قیمت

طبق اعلام نمایندگی‌های شرکت فردا موتورز، شاسی بلند FMC T5 با قیمت 1 میلیارد و 50 میلیون تومان با موعد تحویل 60 روز کاری به بازار عرضه خواهد شد. همچنین مشتریان باید 50 درصد مبلغ خودرو را در زمان ثبت نام و باقی‌مانده آن را در زمان تحویل خودرو پرداخت نمایند. از رقبای این خودرو در بازار ایران می‌توان به دیگنیتی، فیدلیتی، KMC K7، و چری تیگو 7 اشاره کرد.