بیشترین تعداد بیت کوین جهان

چه کسانی بیشترین تعداد بیت کوین جهان را در اختیار دارند؟

شاید برایتان سوال باشد که بیشترین تعداد بیت کوین جهان در دست چه کسانی است و این افراد چه کسی هستند؟ در این مطلب به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

اولین ارز دیجیتال جهان بیت کوین است و طبق آمار، امروزه بیش از 100 میلیون نفر در سراسر جهان صاحب این رمز ارز هستند. با این حجم استقبال از بیت کوین طی سال‌های اخیر، حدود یک سوم این ارز دیجیتال در دست کمتر از یک درصد افراد است.

بیشترین تعداد بیت کوین جهان متعلق به کیست؟

در این مطلب می‌خواهیم ببینیم که این حجم از بیت کوین در دست چه کسانی است؟ با ما همراه باشید.

ساتوشی ناکاموتو

ساتوشی ناکاموتو

این چهره که احتمالا معرف حضور اکثر علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین است، با سایر افراد این لیست تفاوتی اساسی دارد. ما تا به امروز نمی‌دانیم که ساتوشی کیست و کجا زندگی می‌کند زیرا این نام مستعار وی است. ساتوشی ناکاموتو را خالق بیت کوین می‌دانند و معتقدند که یکی از دانشمندان حوزه کریپتوکارنسی‌ها است که تمایلی به فاش کردن هویت اصلی خود ندارد.

تاکنون افراد زیادی سعی کرده‌اند خودشان را جای این فرد جا بزنند اما موفق نشده‌اند و همچنان بی نام و نشان مانده است. ناکاموتو پادشاه ارزهای دیجیتال را در سال 2009 خلق کرد و گفته می‌شود استحراج بیت کوین‌ها زیر سر اوست. برخی مدعی‌اند که وی نصف بیت کوین‌های موجود را نگاه داشته که ارزش فعلی آنها بیش از 30 میلیارد دلار است. بنابراین نفر اول لیست ما ساتوشی ناکاموتو مجهول‌الهویه است.

کامرون و تایلر وینکلووس

کامرون و تایلر وینکلووس

همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید این دو چهره برادر هستند و توانسته‌اند با تاسیس یک صرافی بزرگ به نام جمینای (Gemini) و تاسیس شرکت سرمایه گذاری وینکلووس کپیتال، پول هنگفتی به جیب بزنند. از طرفی این دو چهره به خاطر دعوای حقوقی که با مارک زاکربرگ داشتند، مشهور شده‌اند.

این دو برادر موفق در سال 2013 اعلام کردند که تاکنون در صرافی خود و شرکت سرمایه‌گذاری‌شان حدود 11 میلیون دلار بیت کوین دارند. از طرفی در سال 2019 نیز در بلاک فای سرمایه‌گذاری کردند. برادران وینکلووس توانسته‌اند به لطف صبر و شکیبایی خود و رشد و پیشرفت صنعت رمز ارزها پول کلانی کسب کنند. آنها هم اکنون 6 میلیارد دلار بیت کوین دارند.

بری سیلبرت

بری سیلبرت

بری سیلبرت که بنیان گذار و موسس «گروه ارز دیجیتال» یا «Digital Currency Group» است عقیده دارد باید از صنعت بلاک چین پشتیبانی و حمایت به عمل آورد. این گروه تاکنون در 200 شرکت نوپای بلاک چینی سرمایه گذاری کرده و توانسته پایگاه خبری کوین دسک که شرکتی پیشرو در زمینه ارائه اخبار ارز دیجیتالی است و کوین بیس را که یک صرافی معروف است، بخرد.

نمی‌دانیم که سیلبرت چه مقدار بیت کوین دارد ولی می‌توان از روی یکی از شرکت‌های تحت تملک وی که روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کند مقدار سرمایه بیت کوینی وی را 650 هزار بیت کوین دانست که به پول رایج آمریکا حدود 25 میلیارد دلار می‌شود.

تیم دریپر

تیم دریپر

نفر بعدی ما کسی نیست جز تیم دریپر که هم سرمایه گذار موفقی است و هم دانشگاه دریپر را تاسیس کرده است. از اوایل سال 1980 بود که دریپر سعی کرد در شرکت‌های تازه رونق گرفته‌ای مانند تسلا، کوین بیس و اسکایپ سرمایه گذاری کند.

یکی از بهترین ریسک‌های این شخصیت، سرمایه گذاری زودهنگام وی روی بیت کوین است. چنین ریسکی وی را تبدیل به یکی از میلیاردهای بیت کوین کرد. دریپر در سال 2014 حدود 30 هزار بیت کوین به قیمت 19 هزار دلار خریداری کرد و تنها چند سال بعد ارزش آن چندین برابر شد. حالا سرمایه او بیش از یک میلیارد دلار است.

سم بنکمن فراید

سم بنکمن فراید

اگر دقت کنید بیشتر کسانی که از طریق بیت کوین به درآمد و سرمایه هنگفتی دست یافته‌اند، صرافی رمز ارز داشته‌اند. یکی از این اشخاص سم بنکمن فراید است که با تاسیس صرافی اف تی اکس توانسته سرمایه قابل توجهی به دست آورد.

وی در سال 2014 از دانشگاه MIT فارغ‌التحصیل شد و سپس صرافی خود را بنیان نهاد. تلاش‌های بنکمن نتیجه داده بود و به همین خاطر در سال 2017، شرکت تجارت رمز ارز آلامدا ریسرچ (Alameda Research) را تاسیس کرد. از همین نقطه فرآیند جمع‌آوری بیت کوین توسط بنکمن آغاز شد.

حوالی سال 2018 بود که سم بنکمن فراید خرید بیت کوین را شروع کرد. او می‌خواست در این صنعت تاثیرگذار باشد و بتواند اثر خود را بر بازار و سایر رمز ارزها بگذارد. از این چهره در کنار ساتوشی ناکاموتو به عنوان ثروتمندترین فرد حوزه ارزهای دیجیتال یاد می‌شود. دارایی فراید در رمز ارز بیت کوین رقم چشمگیر 22.5 میلیارد دلار را نشان می‌دهد.

مایکل جی سیلر

مایکل جی سیلر

مایکل جی سیلر یکی از بنیان گذاران شرکت مایکرواستراتژی است که توانست خدمت گسترده‌ای به مشتریان خود در حوزه برنامه‌های نرم افزاری و فضای ابری بکند. متاسفانه شرکت سیلر در دوران حباب دات کام متحمل ضرری 6 میلیارد دلاری و به عبارتی ورشکسته شد.

سال 2019 سال پرریسک و مهمی برای سیلر بود زیرا اکثر دارایی خودش را در حوزه بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد. خوشبختانه پس از شکست اولیه‌ای که خورده بود، سرانجام توانست جایگاه خود را در بازار کریپتوکارنسی‌ها تثبیت کند و هم اکنون صاحب بیش از 130 هزار بیت کوین به ارزش بیش از 4.8 میلیارد دلار است. خوشبختانه سرمایه گذاری پر ریسک سیلر جواب داد و او توانست نام خود را در میان سرمایه گذاران بیت کوین جاودان کند.

برایان آرمسترانگ

برایان آرمسترانگ

سال 2012 بود که دو شریک و دوست به نام‌های برایان آرمسترانگ و فرد اهرسام دست به تاسیس صرافی معتبر کوین بیس زدند. این صرافی هم اکنون جزو محبوترین و بهترین صرافی‌های دنیا است که نزدیک 73 میلیون کاربر دارد.

متاسفانه در سال 2017 اهرسام از شریک خود جدا شد، اما آرمسترانگ به عنوان مدیرعامل به فعالیت خود ادامه داد. آرمسترانگ 19 درصد از سهام شرکت کوین بیس را در اختیار دارد که ارزش آن بیش از ده میلیارد دلار است. نمی‌دانیم که آرمسترانگ چه مقدار بیت کوین دارد اما به احتمال زیاد مقدار قابل توجهی خواهد بود.

گوین اندرسون

گوین اندرسون

از همان آغاز رونق بیت کوین اندرسون روی این رمز ارز سرمایه گذاری کرد و از قدیمی‌های این بازار محسوب می‌شود. پس از معرفی بیت کوین در 2009، اندرسون دلش را به دریا زد و 10 هزار بیت کوین به ارزش 50 دلار خریداری کرد.

عده‌ای معتقدند که ساتوشی ناکاموتو همان گوین اندرسون است و ایده بیت کوین از آن اوست. وی این خبر را تکذیب کرده اما ادعا دارد که با ساتوشی واقعی در ارتباط است و از دوستان همدیگر هستند. پس از این که ناکاموتو به طور ناگهانی ناپدید شد، اندرسون وظیفه توسعه آن را به شکل امروزی بر عهده گرفت.

در واقع ناکاموتو، اندرسون را به عنوان جانشین و وارث خود انتخاب کرد و تا به امروز تمامی اشکالات و نواقص را اندرسون رفع کرده است. در همین راستا بنیاد بیت کوین به پاس قدردانی از زحمات اندرسون مبلغ 200 هزار دلار را در قالب بیت کوین به وی اعطا کرد که هم اکنون میلیاردها دلار ارزش دارد. به نظر شما بیشترین تعداد بیت کوین جهان در دست کیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*