اینترنت پرسرعت ایرانسل

اینترنت پرسرعت ایرانسل به روستای نوشکله سید رضی در استان کرمانشاه رسید

در راستای تجهیز تمامی روستاهای بالای 20 خانوار کشور به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات، روستای نوشکله سید رضی (ترازگ) در استان کرمانشاه به اینترنت پرسرعت ایرانسل مجهز شد.

سایت ارتباطی اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل در روستای نوشکله سید رضی (ترازگ)، از توابع بخش مرکزی شهرستان اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه راه‌اندازی شده تا اهالی این روستا برای نخستین بار بتوانند از خدمات اینترنت پرسرعت همراه استفاده کنند. روابط عمومی ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور و پیشرو در توسعه ارتباطات پهن باند روستایی اعلام کرد این روستا در راستای تجهیز تمامی روستاهای بالای بیست خانوار کشور به اینترنت پرسرعت و اتصال آنها به شبکه ملی اطلاعات در ذیل قانون برنامه ششم توسعه و از محل بودجه USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اینترنت پرسرعت همراه مجهز شده است.

نوشکله سید رضی یک روستا در بخش مرکزی شهرستان اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه است که 31 خانوار و 106 نفر جمعیت دارد. با راه‌اندازی سایت ارتباطی ایرانسل مجهز به تکنولوژی LTE-Pro، اهالی این روستا برای نخستین بار امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت همراه را پیدا کردند. همچنین روستاهای زواره کوه و ترازک کسان و جاده‌های ارتباطی اطراف نیز از امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل بهره‌مند شدند.

سایت ارتباطی روستای نوشکله سید رضی که از محل بودجه USO و با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شده، شانزدهمین سایت ارتباطی ایرانسل در روستاهای استان کرمانشاه محسوب می‌شود. این پروژه در راستای اتصال روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات انجام شده است. پیش از راه‌اندازی این سایت ارتباطی، اهالی این روستا هیچگونه دسترسی به اینترنت ثابت و همراه در این منطقه نداشتند.

اهمیت برقراری اینترنت پرسرعت ایرانسل در این روستا

با توجه به شیوع ویروس کرونا، امروزه بسیاری از خدمات بر بستر اینترنت انجام می‌شود که از جمله آنها می‌توان به آموزش آنلاین و عرضه محصولات اشاره کرد. به همین دلیل راه‌اندازی این سایت ارتباطی از اهمیت زیادی برخوردار بود و حالا اهالی روستای نوشکله سید رضی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند. در اواخر آبان ماه امسال، ویدیویی از کودکان این روستا در رسانه های اجتماعی منتشر شد که این کودکان خواستار دسترسی به اینترنت پرسرعت بودند. پس از این اتفاق، ایرانسل فورا دست به کار شد و سایت LTE-Pro در 19 دی ماه 1400 در این روستا به بهره‌برداری رسید که استقبال اهالی روستا را به همراه داشت.

در سال‌های اخیر، ایرانسل به منظور تحقق عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی، پروژه توسعه ارتباط روستایی را در سراسر کشور پیش برد و در صبح روز یکشنبه سوم بهمن 1400 هم عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین رونمایی از دسترسی 1000 روستا به شبکه ملی اطلاعات از ایرانسل تقدیر و تشکر کرد. وی در این مراسم با تقدیر از دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل و همچنین مجموعه کارکنان ایرانسل که در راه‌اندازی ارتباطات روستایی سهم بزرگی داشتند و فعالانه عمل کردند، اظهار کرد زحمت اصلی در برقراری دسترسی روستاییان به اینترنت پرسرعت را این عزیزان می‌کشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*