پرفروش ترین خودروساز 2021

عنوان پرفروش ترین خودروساز 2021 به تویوتا رسید

تویوتا با سبقت از رقبای آمریکایی خود توانست عنوان پرفروش ترین خودروساز 2021 را از آن خود کند. در ادامه آمار فروش این خودروساز ژاپنی در سال گذشته میلادی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بسیاری از خودروسازان جهان طی سال 2021 میلادی به دلیل مشکل تامین قطعاتی نظیر چیپ‌ها برای تولید محصولات خود با مشکلات جدی روبه‌رو شدند، اما در این میان برخی از خودروسازان توانستند با مدیریت بهتر این بحران از رقبای سرسخت خود سبقت بگیرند. تویوتا یکی از این خودروسازان محسوب می‌شود که موفق شد لقب پرفروش ترین خودروساز 2021 را به خود اختصاص دهد. این شرکت ژاپنی اخیرا آمار فروش محصولات خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد با وجود مشکل کمبود چیپ توانست آمار فروش بالایی را به ثبت برساند.

تویوتا پرفروش ترین خودروساز 2021 شد

 پرفروش ترین خودروساز 2021

شرکت تویوتا در سال 2021 توانست آمار فروش 10 میلیون و 495 هزار و 548 دستگاه را در بازارهای سراسر جهان به ثبت برساند و در جایگاه نخست پرفروش ترین خودروساز 2021 قرار بگیرد. فولکس واگن نیز با فروش 9 میلیون و 305 هزار دستگاه توسط تمام برندهای خود در جایگاه دوم قرار گرفت. تویوتا توانست طی سال 2021 آمار فروش خود را حدود 10.1 درصد افزایش دهد، اما این در حالی است که آمار فروش فولکس واگن طی سال قبل حدود 4.5 درصد کاهش پیدا کرده است.

 پرفروش ترین خودروساز 2021

تویوتا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا روی تویوتا در سال 2021 نسبت به سال 2020 به مراتب کاهش پیدا کرده و به همین دلیل این خودروساز ژاپنی توانست در سال قبل آمار فروش چشمگیری را به ثبت برساند. البته همچنان این خودروساز و سایر خودروسازان بزرگ برای تامین قطعات محصولات خود در سال 2022 با مشکل مواجه هستند.

 پرفروش ترین خودروساز 2021

گروه فولکس واگن در سال 2021 روی فروش محصولات الکتریکی خود تمرکز داشته است. این خودروساز آلمانی در سال 2021 توانست با تمام برندهای خود فروش مدل‌های الکتریکی را به 2 برابر افزایش دهد و آمار فروش 452 هزار و 900 دستگاهی را در این بخش ثبت کند. این میزان فروش سهم 5.1 درصدی از کل فروش این گروه را شامل می‌شود. با وجود این که تویوتا در آمار فروش سال 2021 در صدر قرار دارد، اما نمی‌توان گروه فولکس واگن را با اطمینان در جایگاه دومین خودروساز پرفروش سال قرار داد؛ چرا که آمار فروش کلی جنرال موتورز و استلانتیس هنوز منتشر نشده است.

 پرفروش ترین خودروساز 2021

طبق آمارهای منتشر شده، تویوتا توانست لقب پرفروشترین خودروساز آمریکا را نیز از آن خود کند. در واقع جنرال موتورز به دلیل مشکل کمبود چیپ برای اولین بار پس از 9 دهه لقب پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا را از دست داد. همچنین فروش استلانتیس نیز در این بازار حدود 1.8 میلیون دستگاه اعلام شده که از کاهش 2 درصدی نسبت به سال قبل حکایت دارد. به طور کلی پس از این که جنرال موتورز و استلانتیس آمار فروش کامل خود را منتشر کردند، می‌توان نتیجه‌گیری بهتری را در این حوزه انجام داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*