پرفروش ترین گوشی های اروپا

پرفروش ترین شرکت های سازنده موبایل در اروپا ؛ اپل، سامسونگ یا شیائومی، کدام اول است؟

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد غول‌های دنیای گوشی های هوشمند رقابت به شدت سختی را برای به دست آوردن عنوان پرفروش ترین شرکت بازار اروپا داشته اند. اپل، شیائومی و سامسونگ در بازار اروپا عملکرد خوبی داشته‌اند.

به تازگی اطلاعاتی توسط Counterpoint Technology Market Research منتشر شده که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در بازار اروپا را نشان می‌دهد. بازار گوشی های هوشمند در اروپا پس از مدتی دوباره از رکود خارج شد. شرکت های تولید کننده گوشی نیز توانستند روزهای پرفروش و پرسودی را در طول سال 2021 در قاره اروپا تجربه کنند. البته سه‌ماهه آخر سال 2021 میلادی به طور کلی برای شرکت‌های سازنده موبایل چندان خوب نبود و در این بازه، یک درصد کاهش فروش گزارش شد.

پرفروش ترین برندهای سازنده گوشی در اروپا

در سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی، سامسونگ توانست عملکرد فوق‌العاده‌ای را در بازار اروپا از خود به جای بگذارد و بیشترین تعداد گوشی در اروپا را به فروش برساند. سامسونگ حدود 33 درصد از بازار اروپا را در دست داشت و رشد سالانه 11 درصدی را ثبت کرد. اپل حتی با سری آیفون 13 نیز نتوانست عنوان پرفروش ترین برند گوشی اروپا را از آن خود کند. کوپرتینو نشین‌ها با در دست داشتن 32 درصد بازار، در رتبه دوم قرار گرفتند. اپل در بازه مشابه در سال 2020 میلادی 30 درصد از بازار اروپا را در دست داشت.

پرفروش ترین گوشی های اروپا

همان طور که انتظار دارید، شیائومی نیز جزو سه برند پرفروش گوشی تلفن همراه در اروپا بوده است. سهم شیائومی در سه‌ماهه آخر سال گذشته میلادی از بازار اروپا 15 درصد بوده است. در حالی که سامسونگ و اپل رشد قابل قبولی داشته‌اند، شیائومی در سال 2021 در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2020، حدود 2 درصد افت در فروش داشته است.

اوپو و وان پلاس نیز عملکرد بدی در سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی نداشتند و با هم، توانستند 7 درصد از بازار قاره سبز را تصاحب کنند. پس از این شرکت نیز ریلمی با داشتن دو درصد بازار قرار دارد.

پرفروش ترین گوشی های اروپا

بدون شک، بهترین عملکرد در سه ماهه چهارم سال 2021 میلادی در اروپا را شرکت ویوو داشته است. شاید رتبه پنجم و داشتن سهم دو درصدی از فروش گوشی‌های هوشمند چندان جذاب به نظر نرسد اما این شرکت چینی توانسته رشد فوق‌العاده 176 درصدی داشته باشد که کم‌سابقه است. رشد سالانه فروش این شرکت نیز در بازار اروپا در سال 2021 حدود 207 بود.

عملکرد شرکت‌های تولیدکننده موبایل در تمام سال 2021 در اروپا

اگر بخواهیم عملکرد شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند را در تمام سال 2021 میلادی بررسی کنیم می‌بینیم به طور کلی، این بازار در اروپا رشدی 8 درصدی داشته است. این رشد در حالی اتفاق افتاده که بحران جهانی تراشه در این سال دامن‌گیر بسیاری از شرکت‌ها شده بود.

سامسونگ

در طول سال 2021، سامسونگ پرفروش ترین تولیدکننده گوشی در اروپا بوده است. این شرکت سهمی 32 درصدی از بازار این قاره را در اختیار داشت. رتبه بعدی نیز در اختیار اپل است که در این سال، 26 درصد از گوشی‌های فروخته شده را به خود اختصاص داده بود. رتبه سوم پرفروش ترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی در اروپا نیز به شرکت شیائومی با فروش 20 درصد از تمام گوشی‌های قاره اروپا در سال 2021 رسید. در جایگاه‌های بعدی اوپو و وان پلاس با 8 درصد، ریلمی با 2 درصد و ویوو با 1 درصد قرار گرفته‌اند.

ریکاوری بازار موبایل اروپا پس از روزهای تاریک کرونا؛ گوشی ها دوباره پرفروش می‌شوند

در سال 2020 میلادی بیماری کرونا بیش از همیشه باعث رکود بازارهای جهانی شده بود. در این سال بسیاری از مردم مجبور بودند بیشتر زمان خود را در خانه بگذرانند. با توجه به این مورد و به وجود آمدن مواردی مثل دورکاری و آموزش مجازی، انتظار می‌رفت بازار گوشی های هوشمند در اروپا پرفروش ترین روزهایش را تجربه کند اما واقعیت چیز دیگری بود. در این سال میزان فروش گوشی در اروپا 14 درصد افت کرد. همچنین بسیاری از شرکت‌ها، نتوانستند طبق برنامه‌های خود از این بازار پرسود بهره ببرند.

تازه‌ترین توصیه‌های WHO برای مقابله با کرونا با ماسک های تنفسی

با توجه به این افت بزرگ 14 درصدی، رشد 8 درصدی در سال 2021 چندان بزرگ به نظر نمی‌رسد. در واقع با وجود این رشد 8 درصدی، همچنان شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند نتوانسته اند به میزان فروش پیش از دوران کرونا برسند.

در سال 2021 هواوی حدود 90 درصد از مشتریانش در بازار اروپا را از دست داد و با در دست داشتن کمتر از یک درصد بازار، در رتبه هشتم قرار گرفت. گفته می‌شود یکی از دلایل افت بازار موبایل اروپا در کنار همه‌گیری ویروس کرونا، عملکرد ضعیف هواوی است. البته افت هواوی تا حدی باعث اوج‌گیری دیگر شرکت‌های چینی مانند شیائومی، ویوو، وان پلاس و اوپو شده است.

شیائومی و اپل هم طعم رتبه اول فروش در اروپا را چشیدند

سال 2021 برای اپل سال خوبی بود. در این سال اولین نسل از گوشی‌های اپل با پشتیبانی از شبکه 5G معرفی و روانه بازار شدند. اپل این سال را با در دست داشتن حدود 34 درصد از بازار اروپا آغاز کرد. همان طور که در آمارها دیدید، اپل نتوانست آمارهای خوب خود را حفظ کند و در پایان سال، به رتبه دوم رسید. سامسونگ به طور کلی عملکرد مناسبی داشت و در ماه فوریه با معرفی سری گلکسی S21، توانست سهم خود از بازار را به 24 درصد برساند.

اما مشکلاتی که در زنجیره تامین این شرکت وجود داشتند باعث افت موقتی سامسونگ شدند. شیائومی با استفاده از این فرصت، برای اولین بار در ماه ژوئن به رتبه اول پرفروش ترین شرکت‌های سازنده گوشی های هوشمند در اروپا رسید. شیائومی بخش بزرگی از رشد خود را مدیون استقبال کاربران روس، ایتالیایی و اسپانیایی از گوشی‌هایش است. اما در نهایت سامسونگ توانست جایگاه اول خود را با فروش بالای میان‌رده‌ها و پرچمدارانش تا پایان سال حفظ کند و به پرفروش ترین برند گوشی موبایل در اروپا تبدیل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. زنده باد سامسونگ