تیونینگ منهارت، BMW X5

کیت تیونینگ منهارت، BMW X5 را به یک هیولای 750 اسب بخاری تبدیل خواهد کرد

کیت تیونینگ منهارت MHX5 700 برای BMW X5 M ، شاسی بلند محبوب آلمانی را به یک هیولای 750 اسب بخاری تبدیل کرده است.

خودرو BMW X5 M یکی از کارآمدترین و قوی‌ترین شاسی بلندهای جهان است. این خودرو، سریع و مجلل است و با کیفیت بسیار بالایی ساخته شده. همچنین پیشرانه‌ی 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری آن می‌تواند 617 اسب بخار قدرت تولید کند و شتاب 0-100 فقط 3.5 ثانیه‌ای را در اختیار شما قرار دهد.

اگر این اعداد برای شما کسل کننده است، پیشنهاد می‌کنیم به کیت تیونینگ منهارت که برای BMW X5 M طراحی شده نگاهی بیندازید. این کیت که MHX5 700 نام دارد، هیولای درون X5 را بیدار می‌کند.

بهبودها و تغییرات کیت منهارت برای BMW X5 M

ریمپ اختصاصی ECU تیونینگ منهارت

تیونینگ منهارت، BMW X5

مهمترین قسمت این کیت به ریمپ ECU تعلق دارد. این ECU که با نام Manhart MHtronik Power Box شناخته می‌شود، وظیفه‌ی اصلی افزایش قدرت را ایفا و X5 M را به یک شاسی بلند بسیار سریع تبدیل می‌کند.

سیستم اگزوز 4 کاناله

تیونینگ منهارت، BMW X5

همچنین سیستم اگزوز چهار کاناله‌ی فعال استیل با قطر 100 میلیمتر هم به در این کیت وجود دارد که می‌توانید آن را با پوشش فیبر کربن یا سرامیک داشته باشید. البته سیستم اگزوز نسخه‌های آلمانی این خودرو با نسخه‌های صادراتی تفاوت خواهد داشت. به دلیل رعایت قوانین زیست محیطی، فیلتر OPF/GPF در مدل آلمانی این خودرو باقی مانده که به نوعی نفس X5 M را می‌گیرد. علاوه بر آن، می‌توانید کاتالیزور اگزوز را هم در نسخه‌های صادراتی حذف کنید.

سیستم تعلیق H&R

سیستم تعلیق هم دستخوش تغییرات زیادی شده. کمک فنرهای کوتاه H&R، در کنار کیت سیستم تعلیق، به حفظ تعادل این خودرو کمک بسیار زیادی کرده‌اند.

تغییرات ظاهری و طلا کاری تیونینگ منهارت

تیونینگ منهارت، BMW X5

علاوه بر تغییرات فنی، در بخش‌های زیادی مثل کاپوت، اسپویلر جلو، دیفیوزر عقب و رکاب‌ها شاهد قطعات فیبر کربن هستیم. منهارت در استفاده از فیبر کربن خساست به خرج نداده و مقدار زیادی از وزن خودرو را به همین روش کم کرده. اسپویلر دو تیکه‌ی عقب و ظاهر تهاجمی آینه‌های بغل، شاید زیباترین تغییرات ظاهری قابل توجه باشند. هرچند که بعضی از طرفداران معتقد هستند که خطوط طلایی به کار رفته، مخصوصا در سپر و شیشه‌ی جلو، ظاهری زشت را پدید آورده.

تیونینگ منهارت، BMW X5

حال که صحبت از طلا شد بیایید نگاه دقیق‌تری به این شاهکار داشته باشیم. خطوط طلایی در اسپویلر جلو، ورودی‌های هوا، دیفیوزر عقب و رینگ‌های 22 اینچی با نام «Manhart Concave One» با کاور سیاه مات دیده می‌شود. البته خریداران می‌توانند رنگ‌های دیگری را هم برای رینگ‌ها درنظر داشته باشند. هرچند که در مورد طلا بودن این خطوط هیچ اطلاعی نداریم ولی می‌توانیم بگوییم که تقریبا چشم نواز هستند.

طراحی داخلی و چهره‌ی آشنا

تیونینگ منهارت، BMW X5

وقتی به داخل خودرو نگاه می‌کنیم، تقریبا همان X5 M سابق را می‌بینم. که این خبر خوبی است زیرا بخش M-Sport شرکت BMW واقعا کار طراحی داخلی را بلد هستند. اندک تغییرات اعمال شده شامل شیفترهای پشت فرمان فیبر کربن، فرمان و توپی فرمان اختصاصی و کف پوش‌ها می‌شوند.

تیونینگ منهارت، BMW X5

هرچند که لوگو بی ام و در خارج از خودرو وجود دارد اما منهارت تصمیم گرفته که داخل خودرو کاملا اختصاصی باشد و لوگو خود را در وسط فرمان قرار داده.

قیمت کیت تیونینگ منهارت

تیونینگ منهارت، BMW X5

شرکت تیونینگ منهارت هیچ صحبتی در مورد این کیت اختصاصی نداشته اما می‌توان قیمت 105,900 دلار را برای نسخه‌ی پایه‌ی MHX5 700 در نظر بگیریم.

Manhart قبلا تجربه‌ی تیونینگ برادر بزرگ X5 یعنی X6 را داشته بود. BMW X6 با کیت MHX6 700 ظاهری تهاجمی‌تر دارد. همچنین بی ام و سری 2 هم با کیت MH2 450 ظاهری فریبنده و قدرت بیشتری را پیدا کرده بود. این کیت علاوه بر ظاهری جذاب، قدرت 450 اسب بخار را به کوپه 2 در دوست داشتنی BMW هدیه می‌داد.

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*