خودروی مفهومی اپل Car 2

خودرو برقی اپل از آینده خواهد آمد؛ خودروی مفهومی اپل Car 2 را بهتر بشناسید

اخیرا رندرهای جدیدی از خودروی مفهومی اپل Car 2 منتشر شده که شباهت بسیار زیادی به فیلم‌های در مورد آینده دارد. در این مطلب قصد داریم به بررسی شایعات احتمالی و جذاب این خودرو بپردازیم.

وقتی خودرو مفهومی اپل Car برای اولین بار در سال 2016 معرفی شد، همه از غیر قابل پذیرش بودن آن صحبت می‌کردند. این خودرو هیچ شباهتی به اپل نداشت و در حد و اندازه‌ی آن هم نبود. همه‌ی ما اپل را به عنوان پیشرو در برخی از تکنولوژی‌های گوشی‌های تلفن همراه می‌شناسیم ولی آیا این موضوع در مورد اولین خودرو برقی آن‌ها هم صدق خواهد کرد؟ این سوالی است که رندرهای جدید خودروی مفهومی اپل Car 2، به آن پاسخ خواهند داد.

از آن جایی که پیشرانه‌های درون سوز به روزهای آخر عمر خود نزدیک می‌‍شوند، بدون شک این خودرو یک وسیله‌ نقلیه‌ی برقی خواهد بود. اپل سرمایه گذاری زیادی در پروژه‌های خودروهای خودران انجام داده پس می‌توان حدس زد که شاید عناصری مثل فرمان، پدال‌های کنترلی و بسیاری از موارد دیگر را در این خودرو نبینیم. اگر ساده بگوییم، خودروی مفهومی اپل Car 2 با ساده‌ترین و مینیمال‌ترین ظاهر طراحی خواهد شد.

داستان تولید ایده‌ی خودروی مفهومی اپل Car 2

خودروی مفهومی اپل Car 2

شاید این موضوع زیاد برای طرفداران اپل قابل پذیرش نباشد اما این شرکت بیشتر دوست دارد تکنولوژی‌های ساخته شده را بهبود ببخشد تا اینکه خودش چیزی خلق کند. برای مثال اولین کامپیوتر شخصی اپل (Apple-1) در سال 1976 به بازار آمد. این در حالی است که ما قبل از آن با Altair 8800 مدل 1975 آشنا بودیم. این مورد را می‌توانیم در آیپد یا آیفون هم ببینیم. برای مثال دستگاه پلیر MPman F10 در سال 1998 و گوشی IBM Simon در سال 1994، خیلی قبل‌تر از ِآیفون و آیپد ساخته شده بودند.

خودروی مفهومی اپل Car 2

اما این موضوع به هیچ وجه درمورد سیستم عامل اپل صدق نمی‌کند. استراتژی اپل در مورد iOS کاملا با سایر شرکت‌ها متفاوت است. برنامه‌ی انحصاری بودن iOS، در زمان ریاست مایکل اسپیندلر به صورت موقت لغو شد. اما بازگشت دوباره‌ی استیو جابز به اپل، این موضوع را به روال سابق بازگشت. تقریبا می‌توانیم بگوییم که جادوی اصلی اپل زمانی رخ می‌دهد که سیستم عامل اختصاصی آن با سخت افزارهای معمولی یا اختصاصی ترکیب می‌شود. پس می‌توان انتظار داشت که این استراتژی هم در ساخت خودروی مفهومی اپل Car 2 وجود داشته باشد.

تیم مهندسی بی‌نظیر خودروی مفهومی اپل Car 2

خودروی مفهومی اپل Car 2

برنامه‌های اپل برای استخدام مهندسین جدید، از ساخت یک خودرو غیرمنتظره خبر می‌دهد. کوین لینچ در صدر لیست این مهندسین قرار دارد. همان‌طور که می‌دانید، پس از خروج داگ فیلد از اپل و پیوستن به فورد، کوین لینچ مسئولیت نظارت بر پرژوه‌ی تایتان را به عهده گرفته. پروژه‌ی تایتان اپل، قرار است به یکی از نمادهای خودروهای آینده تبدیل شود و تیم بسیار خوبی هم دارد. کوین لینچ شاید یک مهندس خودرو تمام عیار نباشد اما اپل اطمینان دارد که می‌تواند کار خودش را به خوبی انجام دهد. همچنین چهره‌های درخشان صنعت خودروهای برقی مثل اولریش کرانز، مدیر عامل سابق خودروهای برقی BMW، مایکل شوکوکتش، معاون اجرایی سابق تسلا و چند مهندس سابق AMG و پورشه هم در این پروژه حضور دارند.

خودروی مفهومی اپل Car 2

همچنین شاید ساخت خودرو با ساخت گوشی‌ هوشمند، تبلت یا گجت‌های پوشیدنی، متفاوت به نظر برسد اما کارخانه‌ای که ارزش آن بیش از 2.9 تریلیون دلار باشد، از هیچ چیزی ترس نخواهد داشت. البته این امکان هم وجود دارد که اپل در تولید خودروی مفهومی اپل Car 2 با دیگر خودروسازان برقی مشارکت کند. این موضوع می‌تواند به کاهش هزینه‌‌های کلی تولید منجر شود.

تولید خودرو تمام خودران هوشمند اپل و نقش سرویس CarPlay

خودروی مفهومی اپل Car 2

تصور کنید که با برنامه‌ ریزی دقیق خودرو خود، آن را در ساعت 9 صبح درست در مقابل درب منزل مشاهده کنید. این دقیقا تعریف اپل از خودروهای آینده است. جایی که انسان‌ها کمترین دخالت را در مسیریابی یا رانندگی خواهند داشت. همچنین طبق چیزی که از بازاریابی اپل می‌شناسیم، انتظار داریم که تجهیزات اختصاصی زیادی برای این خودرو معرفی شود. سرویس CarPlay یکی از اولین مواردی است که حتما آن را در خودروی مفهومی اپل Car 2 خواهیم دید. این سرویس شاید در حال حاضر فقط یک سیستم محدود باشد اما در آینده می‌تواند نقش مهمی در خودرو برقی اپل ایفا کند.

پروژه IronHeart اپل و داستان خودروهای برقی آینده

خودروی مفهومی اپل Car 2

طبق شایعات شنیده شده، اپل قرار است سرویس CarPlay را تحت پروژه‌ای با نام «IronHeart» به سطح بالاتری ببرد. برای مثال شاید در آینده شاهد یکی شدن سیستم تهویه، کروز کنترل، موقعیت صندلی‌ها و موارد دیگر با CarPlay بودیم. این موضوع حتما به چالشی سخت برای اپل تبدیل خواهد شد. هیچ خودروسازی دوست ندارد که افسار خودرو خود را به دست سرویس یک شرکت خارجی بدهد. اما تجربه‌ی کاربری سرویس‌های اپل همیشه آنقدر خوب بوده که مدیران و مشتریان را قانع کند. البته ممکن است اپل این موضوع را هم به عنوان سرویسی انحصاری تبدیل کند یا حتی به صورت کلی از خیر آن بگذرد.

خودروی مفهومی اپل Car 2

علاوه بر این ممکن است خودروی مفهومی اپل Car 2 را در ناوگان تاکسیرانی هم ببینیم. این موضوع با ارائه‌ی چندين طرح مختلف در مورد این خودرو، زیاد دور از ذهن نخواهد بود. فرقی ندارد که شما در کدام یک از این خودروها سوار خواهید شد، سرویس CarPlay می‌تواند با تمام آن‌ها هماهنگ شود و دقیقا حس و حال وسیله‌ نقلیه‌ی شخصی شما را داشته باشد.

زمان عرضه‌ی رسمی خودروی مفهومی اپل Car 2

خودروی مفهومی اپل Car 2

ساخت خودرو برقی اپل همیشه یک برنامه‌ی منعطف بوده و هیچوقت مثل پروژه‌های آیفون یا اپل واچ پیگیری نشده. هرچند که تیم این پروژه قوی‌تر از هر زمانی است و به ما نوید یک معرفی اختصاصی را می‌دهد. در نظر داشته باشید که صحبت‌های اولیه ساخت این خودرو، بیش از 8 سال قبل صورت گرفته. همچنین می‌دانیم که اپل عاشق غافلگیر کردن کاربران خود است. پس نمی‌توانیم هیچ تاریخ مشخصی برای عرضه‌ی این خودرو در نظر بگیریم ولی می‌دانیم که از همیشه به آن نزدیک‌تر هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*