ایران خودرو

تحریم ها لغو می‌شوند، دلار ریزش می‌کند اما ایران خودرو افزایش قیمت می‌دهد!

با وجود این که شرایط برای پایین آمدن قیمت خودرو مهیا است و نرخ دلار ریزشی شده، ایران خودرو همچنان روی افزایش قیمت محصولات خود پافشاری می‌کند.

ماجرای افزایش قیمت‌ها در ایران از آن ماجراهای عجیبی است که اول و آخر آن مشخص نیست. با وجود لغو بخشی از تحریم‌ها یا ریزش مقطعی دلار، خودروها نه تنها ارزان نمی‌شوند بلکه بیش از پیش گران می‌شوند. گروه خودروسازی ایران خودرو امروز لیست قیمتی محصولات بهمن ماه خود را منتشر کرد که نشان‌دهنده افزایش قیمت این خودروها است.

ایران خودرو همچنان افزایش قیمت می‌دهد

طبق آنچه ایران خودرو اعلام کرده خودروهای این شرکت همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهند و برای مثال دنا پلاس توربوشارژ بیشترین رشد قیمتی را داشته است. فاصله قیمت کارخانه با بازار نیز از دیگر عجایب و شگفتی‌های بازار خودروی ایران است.

ایران خودرو

برای مثال همین دنا پلاس در کارخانه 345 میلیون تومان است در حالی که قیمت کف بازار آن 478 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. از طرفی خودروی تارا اتوماتیک با وجود این که در ماه جاری قیمت ثابتی داشته، در کارخانه 415 میلیون تومان قیمت گذاری شده و در بازار تهران تا 715 میلیون هم رفته است.

حال لیست قیمت ایران خودرو نشان می‌دهد که دنا پلاس با رشد 2.7 درصدی در صدر جدول افزایش قیمت ایستاده و طوری قیمت گذاری شده که گویا از رقابت با سایر خودروها عقب مانده است. البته در این لیست می‌بینیم که برخی از محصولات این شرکت همچون پژو 206 تیپ 2 یا تارا اتوماتیک بدون تغییر قیمت مانده‌اند. نهایتا این خودروساز داخلی روی خودروهای خود در بهمن ماه حدودا 1.3 درصد افزایش اعمال کرده است.

لیست قیمت کارخانه ای تمامی محصولات ایران خودرو در بهمن 1400