20 سریال دیدنی

۲۰ سریال دیدنی که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند

تماشای فیلم و سریال خوب می‌تواند در دوران پاندمی کرونا، سرگرمی جذابی باشد. در این مطلب ۲۰ سریال دیدنی را معرفی خواهیم کرد که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند.

از زمانی که سرویس استریم‌هایی همچون نتفلیکس و آمازون پا به عرصه وجود گذاشته‌اند، سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی هزار درجه تغییر داشته‌اند و این اتفاق باعث رونق صنعت سینما و بالندگی آن شده است. استریم‌های این‌چنینی هم باعث شده‌اند تا تماشاچیان به این عرصه امیدوارتر شوند و هم منجر به تغییر دیدگاه و نحوه ساخت سریال‌ها شده‌اند.

طی چند سال اخیر و به خصوص همزمان با شیوع کرونا، مردمی که قرنطینه را تجربه کرده‌اند، از سر بی‌حوصلگی تشویق به تماشای فیلم و سریال شدند و فرصت را برای دیدن آثار جذاب سینمایی و تلویزیونی، مغتنم شمرده‌اند. با استقبال گرم مخاطبان، سرویس‌های پخش نیز روند رو به رشدی داشته‌اند و همین امر باعث شده تا تقاضا برای ساخت فیلم بالا برود و عناوین بیشتر و جذاب‌تری را شاهد باشیم.

۲۰ سریال دیدنی که باید تماشا کنید

خوشبختانه عناوین جدید روز به روز در حال ساخته شدن هستند و دنیای سینما هر روز ما را شگفت‌زده می‌کند. نمونه اخیر چنین اتفاقی سریال پرطرفدار بازی مرکب یا Squid Game است. از ارمغان‌های دیگر دوران کرونا، پرمخاطب شدن سریال‌ها و فیلم‌های غیر انگلیسی زبان بود. خوشبختانه طیف وسیعی از مردم علاقه خاصی نسبت به تماشای این آثار نشان داده‌اند و بر دل مخاطبان نشسته‌اند.

فیلم و سریال دیدن از بهترین سرگرمی‌های بشر است و گاها افرادی پیدا می‌شوند که یک سریال را در یک روز تمام می‌کنند! اگر حرف ما را قبول ندارید سری به دیکشنری بزنید و اصطلاح بینج واچ را جستجو کنید.

اگر بخواهیم بهترین سرویس‌های پخش استریم را نام ببریم باید از نتفلیکس، هولو، آمازون پرایم، اچ بی او مکس، پارامونت، دیزنی پلاس و اپل تی وی پلاس یاد کنیم. حال فرصتی دست داده تا برای شما مخاطبان گجت نیوز، لیستی از ۲۰ سریال دیدنی حال حاضر را معرفی کنیم.

1. بابیلون برلین (Babylon Berlin)

بابیلون برلین

در مورد عناوین غیر انگلیسی زبان صحبت کردیم و گفتیم مدتی است با اقبال تماشاگران مواجه شده‌اند. یکی از محبوب‌ترین سریال‌هایی که می‌توان در این زمینه نام برد، سریال بابیلون برلین است. این سریال، اقتباسی از رمانی با همین نام، نوشته فولکر کاتشر است. همان‌طور که از نام این اثر بر می‌آید، داستان در برلین و در میانه دو جنگ جهانی رخ خواهد داد.

ژانر سریال بابیلون برلین جنایی و در رابطه با شخصیتی به نام گرئون رات است. وی کارآگاه جنایی است که به جهت مأموریتی مربوط به باج‌گیری از کلن به برلین سفر می‌کند. اولین فصل این سریال در سال ۲۰۱۷ از شبکه ADR پخش شد.

همان سال سرویس استریم نتفلیکس، حق پخش آن را برای آمریکای شمالی و کانادا خریداری کرد و دوبله زبان انگلیسی آن را به پایان رساند. بودجه‌ای که برای این اثر فوق‌العاده در نظر گرفته شده، آن را تبدیل به یکی از گران‌ترین سریال‌های غیر انگلیسی زبان کرده است. ماجراهای داستان حول محور این کاراگاه و ناآرامی‌های سیاسی برلین در سال ۱۹۲۹ است و با درامی هیجان انگیز، مخاطب را غرق در خود خواهد کرد.

2. بریجرتون (Bridgerton)

بریجرتون

بریجرتون از آن سریال‌های عاشقانه‌ای است که مخاطبان زیادی را درگیر خود کرده است. به لطف سرویس استریم‌های مختلف و متنوع، تماشاگران حق انتخاب و جابه‌جایی بسیاری بین ژانرهای مختلف دارند. این سریال نیز از آن آثار کلاسیکی است که روایتگر اتفاقات پادشاهی و کشمکش‌های جانشینی وراث است. بریجرتون اقتباسی از رمان The Duke and I به قلم جولیا کوئین است.

داستان این سریال حول محور بحران‌ها و کشمکش‌های ۹ دختر خانواده‌ای با نفوذ و مهم به نام بریجرتون می‌چرخد. آغاز داستان همزمان با ازدواج بزرگترین دختر این خانواده است. دافنی، عضو بزرگ خانواده بریجرتون به دنبال آرزوهای خود با نیمه گمشده‌اش است و در این راه با رسوایی جدیدی که به بار می‌آید، همه چیز زیر و رو می‌شود.

موفقیت این داستان وابسته به نقش‌آفرینی سایمن باست معروف است که در نقش مردی به نام رگه ژان پیج به فضای کلی سریال، روحی تازه می‌بخشد.

3. کسلوانیا (Castlevania)

کسلوانیا

همه ما انیمه سریال‌های ژاپنی را برای یک بار هم که شده دیده‌ایم و با سیر داستانی و جذابیت‌های آن آشنا هستیم. شاید اگر به یکی از طرفداران انیمه‌های ژاپنی بگویید کسلوانیا روی دست آنها بلند شده، عصبانی و ناراحت شود و جبهه بگیرد، اما یقین بدانید این انیمه سریالی وسترن شما را راضی خواهد کرد.

این سریال تاثیر پذیرفته از یک بازی ویدیویی با همین نام است که اولین بار در سال ۱۹۸۹ عرضه شد. تاکنون دو فصل این مجموعه پخش شده و به سه تن از شخصیت‌های اصلی داستان می‌پردازد که برای دفاع از شهر والاچیا در مقابل دراکولا و افراد زیر دست وی قهرمانانه می‌ایستند. فصل اول کسلوانیا در سال ۲۰۱۷ اکران شد.

ترور بلمونت، سیفا بلنادس و آلوکارد تپس با یکدیگر علیه شیاطین و دراکولاها متحد می‌شوند و به دفاع از شهر والاچیا می‌پردازند. Castlevania به معنای واقعی کلمه برایتان سرگرم کننده خواهد بود.

4. تاریک (Dark)

تاریک

دارک یا تاریک از عناوین مشهور و یکی از ۲۰ سریال دیدنی این لیست است که در مدت زمانی کوتاه توانست مرزهای بسیاری از کشورها را درنوردد و به فراسوی ذهن و روح مردمان دیگر سرزمین‌ها نفوذ کند. این سریال پیچیده و هیجان‌انگیز که از بهترین عناوین غیر انگلیسی زبان محسوب می‌شود، موفقیتی همچون اسکویید گیم را کسب کرده و یک شاهکار علمی تخیلی است.

مطمئن باشید اگر یک فصل از این سریال را ببینید برای دیدن سایر قسمت‌های آن لحظه‌شماری خواهید کرد، زیرا با ایجاد سوالات و ابهامات پی در پی در صدد جذب مخاطب و نگه داشتن او در برزخی جذاب است. می‌توان در یک جمله گفت: دارک شاهکاری است که به خوبی از عنصر تعلیق بهره ببرد.

داستان از جایی شروع می‌شود که چندین نوجوان به ناگاه ناپدید می‌شوند و در ادامه کاراکترهای زیادی به سریال می‌پیوندند که همین باعث می‌شود مخاطبان در به خاطر سپردن آنها دچار مشکل شوند و انرژی زیادی مصرف کنند. داستان حول محور یک معمای پیچیده و سخت می‌چرخد که شخصیت‌های آن باید برای درک و حل آن راه‌های زیادی را طی کنند. مراقب باشید و این سریال را با تمرکز ببینید، وگرنه مجبور خواهید شد هر فصل از آن را سه مرتبه ببینید تا به ماجرا پی ببرید!

5. محافظ شخصی (Bodyguard)

بادیگارد

سرویس پخش آنلاین نتفلیکس باز هم با خرید حق پخش یک سریال بریتانیایی توانست آن را در آمریکا پخش کند و از قضا مورد استقبال نیز قرار بگیرد. سریال محافظ شخصی به صورت هفتگی از شبکه بی بی سی وان انگلستان پخش می‌شد.

داستان این سریال در مورد سربازی است که پس از وقایع ناگواری که برایش پیش آمده دچار اختلال اضطراب پس از سانحه شده و از آن به شدت رنج می‌برد. وی که مأموریت خنثی‌سازی یک عملیات تروریستی را بر عهده دارد با موفقت آن را به پایان می‌رساند و بعد از آن از وزیر کشور پست مهمی به وی داده می‌شود. شرایط دیوید با قبول این سمت سخت می‌شود و هر لحظه در خطر قرار می‌گیرد.

می‌توانید این سریال را در یک روز تماشا کنید زیرا تنها 6 قسمت دارد. کشمکش‌های پشت سر هم و اتفاقاتی که بی‌امان رخ می‌دهند، باعث می‌شود تا به محض این که یک قسمت تمام می‌شود، روی سایر قسمت‌ها کلیک کنید و داستان را رها نکنید. سریال محافظ شخصی نظر مثبت منتقدان را برانگیخته و البته جوایز متعددی نیز کسب کرده است.

6. گستره (The Expanse)

گستره

یکی دیگر از ۲۰ سریال دیدنی این لیست و یکی از بهترین سریال‌های علمی-تخیلی که بی‌شک می‌توان لقب بهترین سریال تمام دوران‌ها در این ژانر را به آن اختصاص داد، سریال گستره است که از روی داستان‌هایی به همین نام توسط جیمز کوری نوشته شده است. داستان روایتگر زمین در سده 23 است و انسان‌ها در آن زمان سراسر منظومه شمسی را به تسخیر خود در آورده‌اند.

محور کلی و درونمایه این سریال کمی برای آن سنگین است، اما نهایت چیزی که این سریال می‌خواهد بگوید این است که آیا دنیایی بهتر از زمین وجود دارد که به خاطر آن چشمانمان را روی همه چیز ببندیم و برای آن مبارزه کنیم؟ برخی از صحنه‌های اکشن و جنجال‌برانگیز این سریال به خوبی با طنز و کمدی شهره آغداشلو و وس چتهم ترکیب شده است.

بدون یک کلام اضافه باید بگوییم که سریال گستره تمام مولفه‌های یک سریال خوب را دارد و نمی‌توان از آن ایراد گرفت. تاکنون 6 فصل از این سریال پخش شده و سایر قسمت‌ها از 19 آذر سال 1401 اکران خواهد شد.

7. فلیبگ (Fleabag)

فلیبگ

در دنیای هنر آثاری وجود دارند که در زمان عرضه آنها کسی چندان توجهی به آنها ندارد و مورد استقبال واقع نمی‌شوند، اما در زمان و مکان خود همان آثار به اصطلاح عامیانه می‌ترکانند. سریال فلیبگ اگرچه از فصل دوم توانست مورد توجه سریال‌بازها قرار بگیرد و به شهرت جهانی برسد، اما بر کسی پوشیده نیست که از همان بدو اکران، پتانسیل‌های زیادی داشت و شاید بتوان گفت مورد بی‌مهری و کم لطفی قرار گرفت.

سال 2016 لحظه تولد این سریال است و از جمله کسانی که به عنوان رکن پایه در همه جا حضور داشته و در موفقیت آن نقش بزرگی ایفا کرده‌اند، فیبی والر بریج است که هم در سمت کاراکتر اصلی این کمدی-درام بوده و هم نویسنده و کارگردان آن.

در این سریال قرار است با مشکلات آدمی مواجه شویم و مخصوصا مشکلات و غم و اندوه‌های فلیبگ که به تازگی مادر و دوستش را از دست داده است. در فصل دوم، همزمان با عاشق شدن فلیبگ، ماجرا وارد فاز دیگری می‌شود و به نظر می‌رسد رضایت قبلی وی حاصل شده است. نویسنده این داستان در کار خود حرفه‌ای است و می‌داند که هر پلان را چطور بنویسد تا مخاطب میخکوب شود.

8. خدمه پرواز (The Flight Attendant)

خدمه پرواز

فصل اول سریال خدمه پرواز با بازی کیلی کوئوکو به پایان رسیده، اما ساخت فصل دوم آن برای سال جاری میلادی تایید شده است. اگر فیلم تئوری بیگ بنگ را دیده باشید، حتما بازی کیلی کوئوکو جذبتان کرده و شاید یکی از دلایلی که بر جذابیت این سریال افزوده، بازی همین شخصیت محبوب است.

سریال خدمه پرواز داستانی اقتباسی از رمانی به همین نام، نوشته کریس بوهجالیان است. سیر کلی داستان در مورد ماجراها و اتفاقات ناگواری است که برای کوئوکو رخ می‌دهد. طبق قوانین پرواز هیچ خدمه‌ای نباید در طول پرواز با یکی از مسافران رابطه برقرار کند، اما کیسی باودن (کیلی کوئوکو) بی‌توجه به چنین قوانینی با الکس سوکولوف رابطه برقرار کرده و نهایتاً صبح که بیدار می‌شود، خود را در کنار جسد این مرد می‌یابد.

پس از اتفاقی که برای کیسی باودن می‌افتد، تمام تلاش خود را می‌کند تا سرنخ‌هایی که به او منتهی می‌شود را از بین ببرد و از طرف دیگر بفهمد که این قتل زیر سر کیست. اگرچه ماجراهای کیسی خنده‌دار و طنز است، اما می‌تواند واقعیات را نیز به تصویر بکشد.

9. تسخیر عمارت هیل (The Haunting of Hill House)

تسخیر عمارت هیل

اگر به سریال‌های ترسناک علاقه‌مند هستید سریال تسخیر عمارت هیل را ببینید. ترس‌های طبیعی این داستان که اقتباسی از رمانی به همین نام است می‌تواند شما را راضی کند. داستان این سریال حول محور گذشته و کودکی دو خواهر و برادر از خانواده کرین هستند.

هر قسمت از این سریال روی یکی از اعضای این خانواده مرموز و ترسناک تمرکز می‌کند و سعی دارد در هر قسمت اطلاعات بیشتری از این خانواده و محیطی که در آن زندگی می‌کرده‌اند به دست بدهد و رازهای بیشتری را فاش کند. خوشبختانه می‌توان گفت در جای جای این سریال می‌توانید بترسید و از ترسی که در جسم و روحتان رخنه کرده بیدار بمانید.

10. لوپین (Lupin)

لوپین

یکی از سریال‌هایی که فصل اول آن در 8 ژانویه 2021 توسط نتفلیکس پخش شد و نسبتا جدید محسوب می‌شود، لوپین است. این درام فرانسوی در همان یک ماهه پخش توسط این سرویس استریم توانست در دل مخاطبان نفوذ کند و پس از گذشت چند هفته رکورد بازدید 70 میلیونی را کوتاه‌ترین زمان ممکن بشکند و از طرفی در جایگاه سوم قرار بگیرد.

آرسن لوپن را می‌شناسید؟ این کاراکتر مشهور توسط نویسنده‌ای به نام موریس لوبلان در اوایل سال 1990 خلق شد و لوبلان سعی داشت تا آرسن لوپن شبیه شرلوک هلمز شود. ارتباطی که این نویسنده با آرسن لوپن، شخصیت داستانی‌اش برقرار کرد آنچنان عمیق و پایدار شد که لوبلان به خاطر آن بیست جلد کتاب نوشت.

آسان دیوپ که یکی از سارقان مشهور پاریس است سعی دارد از اشراف‌زادگان و خانواده‌های ثروتمند آن زمان انتقام بگیرد و این کار را با دزدی کردن انجام می‌دهد. در همان اوایل سریال آسان دیوپ با بازی عمر سی را می‌بینیم که قصد دزدی کردن از موزه لوور پاریس را دارد. دیوپ می‌خواهد بدین وسیله از کسی که سال‌ها پیش پدرش را به ناحق به زندان انداخته بود، انتقام بگیرد.

البته در مسیری که این شخصیت در پیش گرفته همه چیز بر وفق مراد نیست و بالاخره جایی گیر می‌افتد. هر چه آسان به اهدافش نزدیک‌تر می‌شود، ماجراهای پرتنش و بحران‌های او نیز بیشتر می‌شوند.

11. خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs. Maisel)

خانم میزل شگفت انگیز

یکی دیگر از ۲۰ سریال دیدنی این فهرست، سریالی طنز و کمدی است که می‌تواند ساعت‌ها شما را درگیر خودش کند. خانم میزل که یکی از زنان خانه‌دار اهل نیویورک است پی می‌برد که استعداد شگرفی در استندآپ کمدی دارد و تصمیم می‌گیرد وارد این کار شود. در این سریال همه چیز طوری طراحی شده تا بینندگان تحت تأثیر قرار بگیرند؛ مثلا نوع دکور و دیالوگ‌های سنگین و کمدی و…

آنچه این سریال را با تمامی عناوین لیست ۲۰ سریال دیدنی ما متفاوت می‌کند، بازیگران آن است. در واقع مجموعه بازیگران سریال خانم میرل شگفت انگیز تماما بازیگران تئاتر هستند. ما در این اثر با چهره‌های شناخته شده و معروف سر و کار نداریم، اما آنها طوری ایفای نقش کرده‌اند که گویی بهترین بازیگران و مناسب‌ترین آنها برای اجرای این نقش هستند.

بر خلاف انتظاری که از این سریال می‌رفت، نظر مثبت منتقدان را جلب کرد و توانست جوایز مختلفی از جمله جایزه گلدن گلوب سال 2017 را به عنوان بهترین سریال تلویزیونی-کمدی یا موزیکال دریافت کند.

12. ساختن یک قاتل (Making a Murderer)

ساختن یک قاتل

حتما تاکنون به سریال‌هایی برخوردید که دست کشیدن از تماشای آنها برایتان ناممکن بوده است. سریال ساختن یک قاتل از همین دسته سریال‌هاست که می‌تواند شما را شیفته خود سازد. این اثر جنایی/کارآگاهی محصول نتفلیکس است و در ۱۰ اپیزود تهیه شده است.

تماشای این سریال در یک روز ممکن است و زمانی که در سال 2016 اکران شد توسط مخاطبان بسیاری مورد توجه قرار گرفت و سلایق مختلف را به خود جذب کرد. ماجرای داستان از این قرار است که قاتلی بالفطره فردی را که به قتل رسانده، به طرز فجیعی سوزانده است. البته داستان بیش از آن که این قتل برایش مهم باشد، پاسخ دادن به سوالات پیرامون آن برایش اولویت دارد.

عدالت محوری‌ترین مفهومی است که در این سریال به آن پرداخته می‌شود و سوالی که ذهن شما را تا پایان درگیر می‌کند این است که اگر بدون دلیل به زندان بیفتید می‌توان کاری کرد؟ آیا عدالت همواره قابل اجراست؟ استیون اوری که ۱۸ سال است در زندان به جرم تجاوز محکوم شده و دوران محکومیت خود را می‌گذراند، آزاد می‌شود و علت آزادی او تنها یک چیز است: استیون اوری مجرم نبوده و متجاوز اصلی در این مدت آزادانه می‌چرخیده است.

13. عروسک روسی (Russian Doll)

عروسک روسی

این سریال جذاب محصول سال 2019 و از آثار باکیفیت سرویس نتفلیکس است. اگرچه شاید در وهله اول احساس کنید با یک سریال کمدی مواجه هستید، اما نهایتا این درام شوکه کننده اشک شما را در خواهد آورد. در مرکز این‌گونه سریال‌ها بازیگر کمدی و توانایی حضور دارد که به نوعی بخشی از زندگی خود را به تصویر می‌کشد. سریال روان و ساده و به دور از هرگونه پیچیدگی است اما رفته رفته ضرباهنگ آن سرعت می‌گیرد.

نادیا زنی برنامه‌نویس و بازی‌ساز است که ابتدای سریال در توالت خانه دوستانش با او آشنا می‌شویم. اگرچه بیرون از این توالت برای او جشن تولد گرفته‌اند، اما نادیا حوصله چنین جشنی را ندارد. داستان این سریال گویا تکرار می‌شود.

نادیا در شب تولدش تصادف می‌کند و کشته می‌شود، اما به جای مردن از دستشویی خانه دوستانش سر در می‌آورد. ابتدای کار نادیا فکر می‌کند دچار اختلال حافظه شده، اما این اتفاق بارها برای او می‌افتد و هر بار به طریقی می‌میرد. سپس با فردی به نام آلن آشنا می‌شود که از قضا او نیز دچار همین وضعیت است. حالا آلن و نادیا با یکدیگر به دنبال جواب سوالاتشان می‌گردند.

14. مردمان دشوار (Difficult People)

مردمان دشوار

سریال مردمان دشوار را به جرأت می‌توان یکی از آثار درخشان کمدی دانست که البته آنچنان که باید مورد توجه مخاطبان قرار نگرفته است. این سریال که در سال 2015 از شبکه هولو پخش شد، روایتگر داستان دو کمدین به نام‌های بیلی و جولی است.

زندگی سخت و‌ دشوار تمامی دوستان و آشنایان، این دو زوج را مجبور به مهاجرت برای یافتن زندگی بهتر می‌کند، اما بیلی و جولی همچنان به تلاش و کوشش خود ادامه می‌دهند. طنزی که در این سریال وجود دارد، برای اولین بار در سریال معاون رئیس جمهور دیده شده و ستاره‌های برجسته و غیر منتظره با ورودشان به داستان، صحنه‌هایی فوق‌العاده خواهند ساخت و همین باعث می‌شود هر قسمت را دو بار ببینید.

15. در بلوک من (On My Block)

در بلوک من

در بلوک من از آن دسته سریال‌های تعلیق‌داری است که با تماشای هر قسمت از آن دوست دارید قسمت دیگری را ببینید تا درباره آینده داستان اطلاعات بیشتری کسب کنید. دوران نوجوانی و بحران‌های آن محور اصلی داستان را تشکیل می‌دهد.

گروهی از نوجوانان سیاه پوست دوست دارند همواره حلقه‌ای از دوستان قدرتمند را داشته باشند. این درام که در لیست ۲۰ سریال دیدنی ما قرار گرفته و هر قسمت آن نیم ساعت بیشتر نیست، حول محور مشکلات دوران بلوغ و ماجراهای شکست عشقی آنها می‌گذرد.

16. چیزهای عجیب (Stranger Things)

چیزهای عجیب

بازیگران این سریال اگرچه نوجوانانی سرکش هستند، اما دلیل نمی‌شود که بزرگسالان آن را تماشا نکنند. سریال چیزهای عجیب نوجوانانی را به تصویر می‌کشد که درگیر جهان‌های موازی می‌شوند و در این مسیر، زمانی که خانواده و دوستان آنها به دنبال گمشده‌های در جهان‌های دیگر هستند، متوجه موضوع‌های عجیب و غریبی می‌شوند.

کارگردان این سریال اعتراف کرده که اثر جذاب خود را با الهام از فیلم‌ها و سریال‌های علمی تخیلی دهه هشتاد ساخته‌اند. به گفته برادران دافر، آنها دوست داشتند که سریالی درام با احساسات نوجوانانه بسازند. سریال چیزهای عجیب تعلق خاطر فراوانی به دهه هشتاد در آمریکا دارد و داستان آن پر است از ارجاعات ادبی و هنری به آثار برجسته آن دهه.

17. تد لاسو (Ted Lasso)

تد لاسو

احتمالا می‌توان گفت اولین سریالی که در بحبوحه کرونا پخش شد و توانست در آغاز قرنطینه خانگی تماشاگران بسیاری را پای تلویزیون بنشاند، سریال تد لاسو است. اگر شما هم از علاقه‌مندان سریال های کمدی با موضوع ورزش فوتبال هستید، تد لاسو مناسب شما خواهد بود.

تد لاسو یک مربی فوتبال آمریکایی است که توانسته با کسب موفقیت‌های پیاپی به لیگ فوتبال انگلستان راه یابد و سکان هدایت یکی از تیم‌ها را به دست بگیرد. از شگفتی‌های این سریال، الهام گرفتن شخصیت تد لاسو از یک برنامه تبلیغاتی کوچک است. در واقع سال ۲۰۱۲ و برای اولین بار تد لاسو روی تلویزیون می‌رود تا در ورزش مربوط به لیگ برتر انگلستان به تبلیغات بپردازد. در واقع همان تبلیغات مختصر و کوتاه هسته اولیه سریال تد لاسو را تشکیل داده است.

18. تو (You)

تو

با گسترش روزافزون فضای مجازی و جهان‌شمول شدن آن، شاهد خلق برخی از آثار هستیم که تاثیر این پلتفرم‌ها را بر زندگی عادی نشان می‌دهند. سریال عاشقانه-جنایی «تو» از همین دسته سریال‌هایی است که زندگی‌های تحت تاثیر فضای مجازی را به تصویر می‌کشد.

اگر سریال جذاب دکستر را دیده باشید در همان وهله اول پیش خود می‌گویید با دکستر ۲ سر و کار داریم، زیرا راوی این سریال شباهت‌های زیادی با مامور بخش خون در دکستر دارد. راوی ذهنی که در این سریال حضور دارد و در برخی قسمت‌ها مداخله می‌کند و روند سریال را در دست می‌گیرد، اطراف و افراد را به شدت مورد قضاوت قرار می‌دهد تا به نتیجه برسد.

19. Undone

Undone

مطمئنا پس از دیدن اولین قسمت از این سریال متوجه تفاوت‌های ساختاری آن با سایر عناوین لیست ۲۰ سریال دیدنی گجت نیوز می‌شوید. آنچه در وهله اول شما را جذب خواهد کرد تصاویری واقعی است که همان‌قدر که واقعی به نظر می‌رسند، خیالی نیز هستند. به این روش در دنیای سینما روتوسکپی می‌گویند و ابزاری است که به همین روش اشاره دارد.

این سریال کمدی-درام قرار است روایاتی را برای ما نقل کند که قرار نیست در دنیای واقعی رخ دهد، اما شاید هم روزی اتفاق افتاد. اصولا نمی‌توان روی چنین سریال‌هایی به لحاظ علمی بودن حساب باز کرد. آلما که کاراکتر اصلی این سریال محسوب می‌شود دختری کاملا معمولی و آرام است که زندگی یکنواختی دارد و از همین بابت نمی‌تواند تغییر خاصی در زندگی خود ایجاد نماید.

20. ویچر (The Witcher)

ویچر

نمی‌توان از ۲۰ سریال دیدنی نام برد و اشاره‌ای به ویچر نکرد. سریال ویچر طی یک سال اخیر سر و صدای زیادی کرده و عاشقان سریال‌های فانتزی و تخیلی نسبت به آن واکنش مثبتی نشان داده‌اند. در این گونه سریال‌ها به علت این که قوانین آنها ناشناخته و جدید است، مخاطب باید انرژی بیشتری صرف کند تا بتواند آنها را درک کند و بپذیرد.

این سریال اقتباسی از رمانی با همین اسم، نوشته آندژی سایکوفسکی است و حول محور کاراکتری به نام گرالت ریویایی با بازی هنری کیویل می‌چرخد. جهان ویچر سراسر از هیولاها و غول‌های زشت و بدترکیبی است که جادوگر و شکارچی داستان در پی حذف آنها از روزگار است. در این مسیر، گرالت به شاهزاده خانمی برخورد می‌کند و روند داستان به سمت دیگری متمایل خواهد شد.

اولین فصل از این سریال در تاریخ 20 دسامبر 2019 پخش شد و در 8 قسمت در اختیار بینندگان قرار گرفت و فصل دوم آن نیز مدتی پیش از نتفلیکس پخش شد. زمزمه‌هایی مبنی بر ساخت فصل سوم این سریال نیز وجود دارد و اسپین آف‌های این مجموعه نیز در دست تولید است.

نظر شما درباره ۲۰ سریال دیدنی امسال چیست؟ کدام‌یک از این آثار را دیده‌اید و کدام سریال را بیشتر پسندیده‌اید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. یه سریال رو از دست دادید و اونم ادرین مانک یه سریال عالی که دوران خودش شاهکار بود 👌

  2. عه
    پس بریکینگ بد کو؟؟؟